קידום ממומן בפייסבוק

בחורה עם מחשב נייד

הפייסבוק בתחילה נמנע מלהציג פרסומות באופן גורף. הנטייה הייתה לשמור על האתר כרשת חברתית אידאלית ולא ממוסחרת המסייעת לגולשים לשמור על קשר ולשתף האחד את השני. במהלך 2009 היינו עדים לתהליך מדורג בו הממשק האתר התחלף ופינה את מקומו לממשק חדש ידידותי הרבה יותר המכיל בין היתר מודעות מקודמות. מודעות אלה קידמו פיצ'רים חדשים ועזרו לגולש להתמצא טוב יותר בממשק החדש. עד סוף השנה הלכו מודעות הפיצ'רים והתמעטו ופינו את מקומם לטובת פרסומות מסחריות לכל דבר. בנקודה זו שיווק ברשתות חברתיות התחיל לתפוס תאוצה.

קידום ממומן בפייסבוק

איך הפרסום עובד?

היתרון המשמעותי של שיווק בפייסבוק על פני פרסום באתרים דוגמת גוגל הוא פילוח טוב יותר של קהל הגולשים. ברשת החברתית גדולה בעולם ישנם יותר מ 500 גולשים ברחבי העולם שמהווים קהל יעד אינסופי למוצר פוטנציאלי. ניתן לסנן את הגולשים לפי מיקום, תחומי עניין וגיל. ניתן להריץ כמה גרסאות של מודעות ולראות איזו מהן הכי מוצלחת. אפשרויות נוספות מאפשרות לקבוע תקציב יומי ולהגדיר תשלום לפי חשיפה או לחלופין לפי הקלקה. ניתן לשלב במודעות טקסט ותמונה סטטית וליצור מסר משולב. גם במקרה זה ככול שיותר גולשים מסמנים 'LIKE' למודעות, כך היא מופיעה יותר. החיסרון הוא שאין התאמה כמו בגוגל בין התוכן בו עוסק העמוד ובין המודעה המופיעה.

מתחילים לשווק ברשתות חברתיות

בתחתית העמוד לוחצים על הכפתור 'פרסום' (ADVERTISING) בעמוד שנפתח לוחצים על 'צור מודעה' בכפתור הירוק. טופס נפתח וממלאים את השדות (עיצוב ותוכן, פילוח ותקציב) מאוד פשוט וברור. ברירת המחדל סופרת שניים וחצי מיליון גולשים ישראלים פוטנציאליים, אך המספר קטן ככול שמוסיפים פרמטרים. ניתן לקשר את המודעה לדף הפייסבוק של המותג, לאתר האינטרנט או לעמוד פנימי כלשהו. בכול יום ניתן לבחון את הסטטיסטיקות. לא להיבהל במידה והיחס בין חשיפות והקלקות נמוך מאחוז בודד, זה תקין ונורמאלי בפרסום בפייסבוק.

עקרונות בסיס יעילים

לא תמיד מומלץ לסמן גיל ומסוים ואיזור מגורים בארץ. גולשים רבים לא טורחים לעדכן את הפרטים האלה ובכך מחמיצים פניה לגולשים רבים. מומלץ לנסות נוסחים שונים של הודעות באופן קבוע ולראות מצליח יותר מהיתר. החליפו באופן תדיר:

·        תמונה – תמונה שווה אלף מילים כבר אמרתי? תחליפו את אלף המילים באחרות ותראו את השינוי לחיוב או שלילה.

·        טקסט – הנעה לפעולה הינו הכלל הבסיסי ביותר. השתמשו בצורה "הקליקו עכשיו!", "בידקו את הגלריה!" או "רוצים לדעת יותר? כנסו!". צרו אצל הגולש את השינוי להיות אקטיבי ולהקליק.

·        זמני הופעה – שעות העומס של פעילות הגולשים בפייסבוק הן שעות החזרה מהעבודה. חשוב לזכור שקצב העידכונים בשעה זו תדיר מאוד ותגלו מהר שהעדכון שלכם בתחתית רשימת הפידס.

העיקרון הבסיסי ביותר הוא שמירה על דינאמיות ועדכון מתמיד. חשוב למצוא את הקהל המתאים ביותר למוצר ולפנות אליו בשלל דרכים ופניות. הרבה מאוד אפשרויות עומדות בפני המפרסם וכלים יעילים להוציא את המירב מתוך השיווק ברשתות חברתיות.

המאמר בחסות Xsite seo קידום אתרים מומחים בפרסום וקידום ממומן בפייסבוק ורשתות חברתיות.