למה חייבים לשכור חברה מקצועית לשם קידום אתרים?
אופטימיזציה בתחום קידום אתרים למנועי חיפוש היא פעולה מורכבת, מאתגרת ולעתים אפילו סיזיפית המביאה לבסוף תוצאה מיוחלת אחת: קידום משמעותי של האתר הרלוונטי הישר אל ראש רשימת תוצאות החיפוש. בתחילה מקדמי האתרים ושאר המומחים הניחו, כי מדובר בעיקר בניתוח מתקדם של מילות מפתח מרכזיות – הרעיון היה לנסות לפזר באופן איכותי ומקצועי את מילות המפתח על פני הטקסטים במצויים באתר המקודם. כך, מנועי החיפוש בזכות טכנולוגיית העל שלהם יוכלו לבצע בחינה וסקירה מדויקת ולתאם בצורה יעילה ומוקפדת: מילות חיפוש עבור מילות מפתח. לכל שאילתה מתקבלות תוצאות מדויקות במיוחד שנראות באופן של רשימת תוצאות יורדת הנשרכת אל מספר עמודים. ואולם, ככל שתחום זה הלך והתפתח היה ברור שאופטימיזציה לא יכולה להתמקד רק בתהליך של ניתוח מילות מפתח מרכזיות. זה אמנם שלב חשוב, אבל בהחלט לא יחידי. תהליך של קידום אתרים דורש, ללא כל ספק, מומחיות בתחומים נוספים. בשל כך, חברות המתמחות בתחום האופטימיזציה ומעניקות שירותי קידום מעסיקות למעשה צבא בעל ידע, יכולת ומומחיות לנושאים רבים המהווים אלמנטים בסיסיים במהלך תהליך הקידום.
מהם שני העיקרים החשובים ביותר בתהליך האופטימיזציה?
לאחר מאות אם לא אלפי מחקרים בארץ ובעולם, שנעשו על תחום הפרסום והשיווק דרך רשת האינטרנט, הצרכים הטכניים והאנושיים הבאים לידי ביטוי באופן התנהגות זה, תהליכי שיפור דירוג האתר ומיתוגו עד כדי מסע של קידום אתרים ( אורגני), החל להתברר יותר מתמיד, כי ישנם שני עיקרים חשובים המהווים את התשתית המשמעותית בתהליך זה: התוכן והטכנולוגיה. אולי אנו לא מופתעים מהתוצאה, אבל היא בהחלט עשויה לדייק ולחזק את המרחב שבו ראוי וכדאי לעמול. מבחינת בתוכן- ברור, כי גם על מנת שמנועי החיפוש ידרגו אתר בניקוד גבוה שיעניק לו מיקום גבוה ברשימת התוצאות וגם בשביל המשתמש המחפש מקורות ידע עבורו- התוכן חייב להיות ראוי, ברור, אמין ונגיש הרבה יותר משל המתחרים. ולמה יש חשיבות גם לתחום הטכנולוגי? משום שטכנולוגיית על של מנועי החיפוש מאתרת בשברירי שנייה כל טעות או אלמנט שעשוי להוריד במידה ניכרת את הדירוג. כך, למשל ניתן לראות את היחס אל קישורים מוטעים או לא מדויקים, תקלות מסוג שגיאת 404 ( דף שאינו קיים) ושלא הוסר מן האתר ובוודאי יגרום עוגמת נפש וכמובן- תוכן מועתק או משוכפל.











