מהפכה בתחום כסאות הבוסטר לילדים…
בימים אלו מציגה חב' "MIFOLD" פיתוח ישראלי פרי יוזמתו ופיתוחו (פטנט רשום) של היזם הישראלי ג'ון סמורי – מושב בטיחותי לילדים לרכב, נייד ומתקפל, קטן פי יותר מעשרה לעומת גודלו של מושב בוסטר רגיל – מושב MIFOLD.
מידות מושב MIFOLD: רוחב 25 ס"מ, אורך 11 ס"מ ועובי 4.5 ס"מ, משקלו 700 גרם בלבד, ניתן להתקנה תוך שניות ובמידה ואין שימוש במושב, ניתן לקפלו מבלי שיתפוס מקום ברכב.
מושב "MIFOLD" בטיחותי באותה מידה כמו מושבי הבוסטר הרגילים ומיועד לילדים בגילאי 4-8 בהתאמה ל 3 מידות S\M\ L .
מושב בוסטר רגיל מרים את הילד כך שיהיה בתנוחה של מבוגר, מושב ה- MIFOLD מחזיק את חגורת הבטיחות למטה והתכנון הפטנטי מסיט את חגורת המושב מהבטן והצוואר כך שהישיבה של הילד נוחה ובטוחה יותר.
מושב MIFOLD עבר בדיקות בטיחות של המכונים:
TRL (Transport Research Laboratory) UK
UTAC (L'Union technique de l'automobile, du motocycle et du cycle)France
Calspan Corporation USA
המחיר לצרכן של מושב 200 ₪.
ג'ון סמרוי מציין, שעוד לפני לפני תחילת שיווק המוצר , הבוסטרים נמצאים בימים אלה בשלבי ייצור סופיים ושיווקם יחל בחודש ינואר 2016- כבר הוזמנו כ-25,000 כסאות לרכב מדגם "MIFOLD" באמצעות האתר INDIEGOGO.
ההזמנות הינן מ-89 מדינות ברחבי העולם, ביניהן גם מדינות ערב (ערב הסעודית, קטר, עירק, בחריין, איחוד האמירויות הערביות, דובאי, ועוד…) היקף המכירות מוערך בכ-1 מיליון דולר.
מיהו ג'ון סמרוי?
ג'ון סמרוי, בן 48, שעלה לישראל מאנגליה ב-1995 ושימש בין השאר כמנהל השיווק של יונילוור, מנכ"ל ג'ונסון אנד ג'ונסון ישראל וסמנכ"ל השיווק של חב' 888 ובשנים האחרונות מתמקד בייעוץ לעסקים לשיווק באינטרנט וברשתות החברתיות.
מתי ואיך עלה הרעיון לפתח כסא בוסטר מהפכני?
ג'ון סמרוי : "בשנת 2000, כשהתגוררתי במנהטן שבארה"ב, תוך כדי נסיעה במונית עם הבנים הקטנים שלי, הבנתי שהנסיעה במונית לא בטוחה לילדים , כי במוניות אין כסאות בוסטר, והם גם לא יתקינו בשום פנים ואופן כסאות כאלה שיחסמו חצי ממקומות מושב המונית, ולכן הנסיעה עם הילדים במונית היא לא הכי בטוחה בטוחה לילדים. גם החגורה שנמצאת במוניות לא מיועדת לילדים כי היא גבוהה מדי ויכולה להפריע להם לפנים ולגרון. ואז עלה בראשי הרעיון לפתח כסא בוסטר מתקפל , שניתן להרכבה תוך מספר שניות , שכל אחד מההורים יכול להחזיק איתו כמו טאבלט בתיק ולהרכיב אותו בעת הצורך ללא הכנות מיוחדות ובלי שיתפוס מקום ברכב.
במשך שנים גלגלתי את הרעיון, התייעצתי עם חברים, עם אנשי מקצוע , ולא היה אחד שלא אמר שהרעיון הוא מהפכני, רק שעכשיו צריך לפתח את המוצר.
בשנת 2013 גייסתי 600,000 דולר ממשקיעים מאנגליה ופתחתי את חברת MIFOLD. בתחילת 2015 גייסנו 1.2 מיליון דולר נוספים מלונדון".
מה הצפי לשנת 2016?
ג'ון סמרוי: "למכור את המוצר בישראל ובכל הרשתות המובילות בעולם – בארה"ב , אירופה סין, הודו, קוריאה, אוסטרליה, דרום אפריקה, ועוד, ולהגיע למחזור מכירות של מעל 5 מיליון דולר".
לאחר שהמוצר יהפוך למוצר בינלאומי – מה יהיה מקומה של ישראל?
תשובה: ישראל היא הבית שלי. גם אם התחזית תתגשם והמוצר יהיה סיפור הצלחה בינלאומי וזה יהיה המוצר הישראלי הנמכר ביותר בעולם- ישראל היתה ותהיה תמיד הבית שלי ותישאר הבית שלי.
בקישור: כיצד משתמשים במושב לילדים
https://www.youtube.com/watch?v=F9-n7slEctk&hl=he
ומכאן שולחת איחולי הצלחה וברכה לג'ון סמרוי על הפיתוח החדש, הפצתו ומכירתו בעולם.
ערכה: נדיה היבא



















