ניהול לידים – כך עושים זאת נכון

ניהול לידים - כך עושים זאת נכון

ניהול לידים - כך עושים זאת נכון

מידע רב זורם לבית העסק שלכם ברגעים אלו ממש. לקוחות פוטנציאליים (לידים, בשפה המקצועית) רבים מבררים אודות השירותים והמוצרים שלכם, נרשמים דרך קישורים מכל רחבי הרשת או מועברים אליכם בקבצים מסודרים מספקי הלידים. כיצד מתנהלים נכונה עם כל המידע הזה? ניהול לידים יכול להתגלות כמשימה מורכבת מאוד כאשר עושים זאת לא נכון, וכאן תלמדו כיצד להימנע מכך.

מערכת CRM כבר יש לכם?

עסקים רבים בוחרים לנהל את הלידים שלהם באמצעים פרימיטיביים יחסית כגון טבלאות אקסל. המידע הרב מגיע והנתונים נגזרים מהמערכות השונות היישר לתוך טבלאות אקסל פשוטות יחסית. זוהי דרך שאינה מומלצת שכן בדרך זו הבלגאן והסרבול "חוגגים" וסביר להניח שאחוזים רבים של לקוחות פוטנציאליים פשוט ילכו לאיבוד ויפוספסו.

הדרך לשמור על מערך ניהול לידים איכותי ומושכל טמונה בשימוש במערכות CRM שתומכות בקמפיינים שיווקיים. מדובר במערכות שפותחות מעין תיק לקוח ממוחשב עבור כל ליד עם כל המידע הרלבנטי לגביו. המערכת מסוגלת לבצע עם קבלת המידע את הדברים הבאים:

• לתזמן פנייה ללידים.

• לנתב את הספקי העבודה בין נותני השירות למניעת עומס.

• לרשום עבור כל ליד האם בוצעה רכישה או לא, מה נרכש ובאיזה היקף.

• לשלוח דוחות מסודרים להנהלה לגבי מאפייני הלידים.

מערכת CRM טובה וחכמה למעשה אוספת את כל המידע שמגיע מכל רחבי הרשת אודות הלידים שלכם (דף הבית, דפי נחיתה, פייסבוק וכו') ומאפשרת לא רק טיפול חכם ומושכל בהם אלא גם למידה אודות זהותם. בדרך זו אומרים שלום ולא להתראות לקבצי האקסל המסורבלים, וברוך הבא לממשק הידידותי והנוח שגמיש לשינויים, הרחבות ותוספות כל העת.

דגשים חשובים בבחירת מערכת ניהול לידים

ישנם מערכות CRM רבות שמציעות רכיב ניהול לידים מובנה. ועדיין, לא די רק בקיומו של רכיב שכזה על מנת שאכן תהיה זו מערכת טובה עבור בית העסק שלכם. יש לוודא כי הרכיב מסתנכרן באופן מלא עם תיבות הדואר האלקטרוני של העובדים כך שהם יהיו מודעים לכך שנכנסה משימה מתוזמנת של פנייה ללידים באופן אוטומטי, ללא צורך בכניסה יזומה למערכת נוספת.

כמו כן, חשוב מאוד שהמערכת תדע לנהל יומן follow up של תזכורות חזרה ללקוחות וללידים ותספק דוחות מלאים להנהלה אודות ביצועי העובדים. על כל זאת ועוד, ישנה עדיפות ברורה לשימוש במערכת CRM שפועלת בענן על מנת למנוע בעיות אבטחה, לאפשר גיבויים אוטומטיים וטיפול בבעיות אונליין במקום להמתין לטכנאי ולקטוע את זרם העבודה, מה שעלול להוביל להפסד מכירות.