מתי כבר נפסיק להאמין לכל הליאל דנירים ?

למה אנחנו בוחרות ליפול כל פעם מחדש בפח דבר המפרסמים ולא משננות לעצמנו: אין כזה דבר אישה מושלמת.

כל אחת והמסיכה שלה

בשבוע שעבר הרשת געשה כאשר ליאל דניר, שילדה רק לפני חודש, כיכבה בקמפיין הלבשה תחתונה של פמינה. "שיא חדש נשבר" הכריזה הכותרת המטופשת. קראתי את השיחות,ראיתי את התמונות ואת הסרטון. הבנתי את התרעומת נגד פמינה מצד נשים שאמרו שהמהלך מייצר לחץ מיותר על נשים אחרי לידה. מצד שני שאלתי את עצמי: האם נשים בוגרות אמורות להיות מושפעות מכך? מאמינות לפאסאד האישה המושלמת? הרי יש לנו שיקול דעת של אדם בוגר כדי להבין שמייפים את המציאות, גם אם מדובר בדוגמנית. עד מתי נאמין לכל זה ונקיש מזה שאנו לא מספיק טובות?
אז בניגוד אליה לי הייתה בטן מפוארת יותר אחרי חודש מהלידה, למרות נטייתי לרזון. בייחוד בלידה הראשונה.
ובניגוד אליה, כל מה שהתחשק לי בזמני הפנוי זה רק לישון. ולישון ולישון. מי חשב על עבודה..?
וגם כשניסיתי לישון או בעצם גם כשהייתי ערה הציצי השפריץ לי חלב גם בלי שהנקתי והפדים הסופגים בחזייה היו ידידיי הטובים ביותר.  הרגשתי כמו מחלבה מהלכת, עם תחת גדול, ירכיים דשנים אבל בעיקר מה שהעסיק אותי זה אם היא עשתה כבר קקי ובאיזה צבע ומתי אכלה פעם אחרונה.בשאר הזמן ריחפתי באופוריה למראה הקטנה שהפכה אותי לאמא.
אמהות שמכוונות לרף מראה הדוגמנית – למה לכן?
המפרסמים והמשווקים תמיד יבקשו לשוות למציאות מראה זוהר, גדול מהחיים,אחר. ת'כלס זה הרי שקר גס. בכך אין בעצם שום הבדל אם הם מוכרים הלבשה תחתונה, רכב או מזון. (לדוגמא: דגני בוקר "בריאים" עם סוכר) .המשווק והמפרסם תפקידו לייצר מניפולציה , לא לגלות את כל האמת או רק את חלקה ולהבליט את היפה, לטשטש את הבלתי מושלם ולמכור לנו תדמית.חלום.
אנו נופלים בפח זה מדי יום. כך שקמפיין פמינה עם דניר המושלמת (לכאורה) לא יוצא דופן מבחינה זו.
לפיכך,אני תוהה,מדוע יצא קצפן של נשים רבות על המותג הזה? מה שונה בקמפיין הזה לעומת כל מצג אחר שמותגים אחרים מוכרים לנו? הרי למרות יופיה, דניר לא מושלמת, וכל אישה ברת דעת אמורה לדעת זאת.
הצילומים שהועלו לקמפיין מוקפדים ואני מהמרת שפס הבטן שרואים בסרטון טושטש בפוטושופ.יודעים מה, למרות שהיא נראית מעולה, ניתן לראות נפיחות בבטן. מדוע אנו נופלות כל פעם בפח של דבר המפרסם? מדוע לחשוב שמושלמות היא המציאות?
החיים האמיתיים שייכים לנו
קחו את קרדשיאן לדוגמא. גם היא הואשמה בכך שהיא לא בהריון השני, ושפונדקאית סוחבת את עוברה השני. אז כדי להזים את השמועות העלתה תמונת עירום עם תחת וציצי עסיסיים כמיטב הקרדשיאן. אני די קונה את הבשורה שלה, היא נראית אמיתית יותר מקמפיין פמינה.
אבל כאן יש דבר חשוב שכדאי לדעת. קרדשיאן ודניר מתפרנסות מגופן וממראן. הן חייבות לצאת לזירה ולהציג את הסחורה. את עצמן.להיאבק על הקריירה שלהן. להיות רלוונטיות בתעשייה. עדכניות בכל מצב.
למזלנו אנו לא חייבות זאת. ולכן אנחנו יכולות להתרווח בשקט, לחכות לגרעפס של התינוק, לקבל באהבה את הפליטות שלו על בגדינו, לחלום על לחטוף שעת שינה מתוקה, לטפטף חלב ולדעת שאלה החיים האמיתיים ולא להילחץ משום כותרת מטופשת באתר סלבס מיותר.
נ.ב.
לג'ינס המקורי לפני הלידה נחזור גם נחזור, אבל המחשבה על זה תגיע מאוחר יותר.
להיות כוסית ממש לא נמצא בראש הרשימה של היולדת הטרייה הממוצעת, זה בטוח.
 

Netta Doron
בלוג על הורות,דילמות בהורות ונשים.אמא. במקצועי: קידום עסקים ברשת הלינקדאין, בניית נוכחות בלינקדאין לחברות ולפרטיים לאתר המקצועי: http://nettadoron.com/ netdor@gmail.com