את הסיטקומים האמריקאנים ניתן לחלק לשניים.
מחד, נמצאות הסדרות האהובות והמיושנות של רשת CBS : "איך פגשתי את אמא","שני גברים וחצי","המפץ הגדול".
אשר עדיין עושות שימוש נרחב בצחוקים מוקלטים ,אך הן מצמידות למסך בין 15-12 מיליון צופים מדי שבוע .
למרות זאת הן זוכות לביקורת קטלנית אשר מובילה להתעלמות בעונת הפרסים.
מאידך ,נמצאות סדרות מוערכות ומתקדמות כגון:"רוק 30" ,"פילדלפיה זורחת" "קומיוניטי" אשר מסתפקות ברבע מכמות הצופים במקרה הטוב ,אולם הן אינן מפצות עצמן בעזרת תהודה חיובית בעולם הבלוגים,בפרסים זוהרים ,ובמספר הורדות רב.
זה די נדיר למצוא סיטקום אשר מגשר על הפערים : כלומר: שומר על כמות צופים סדירה מחד, ולא מעליבה את האינטיליגנציה של הקהל מאידך.
האחרונה שעשתה זו הייתה "סיינפלד" אך נראה שיש לה יורשת בדמות הסיטקום המצליח "משפחה מודרנית".
ממוצע הצופים שלה לא יורד מ10 מיליון ,ומאז הפציעה ללוח השידורים נרשמה עלייה של 15% בנתוני הצפיה שלה.
בשנתיים האחרונות הייתה מועמדת הסדרה ל21 פרסי אמי (מתוכן גרפה 11 בלבד), כולל זכייה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר במשך שנתיים ברציפות.
צמד היוצרים סטיבן לוויטן וכריסטופר לויד לקחו פורמט מוכר (קומדיית מצבים) והחזירו את העלילה אל המשפחה האמריקאנית הממוצעת.
הם הוסיפו 9-8 דמויות (בניגוד לסדרות המשפחתיות שכללו לרוב 5-4 דמויות) וכן הם העניקו לסדרה קצב היסטרי ודינאמיות הדרושים כדי לתת מאבק הוגן לסדרה המוצלחת "רוק 30" .
רבים רואים בסדרה "משפחה מודרנית" כמעין סדרת המשך לסדרה "משפחה בהפרעה" אשר שודרה במשך שתי עונות וחצי ,ונחשבה לסדרה מהפכנית ,פרועה ואיכותית.
שתי הסדרות מעמידות במרכזן תא משפחתי מורכב המצולם בסגנון דומה.
למשל, שימו לב להבדלים בין האבות בשתי הסדרות : מייקל בלות (בגילומו של ג'ייסון בייטמן) ממשפחה בהפרעה ,ופיל דאנפי (בגילומו של טיי בארילי) ממשפחה מודרנית.
הראשון מנסה לעשות תמיד את הדבר הנכון רק כדי לחזור להתנהגות נבזית אשר לא מביאה לו רווחים,ואילו השני הינו מצליחן המשיג תמיד את מבוקשו.
אין ספק, שיקח זמן עד שהסדרה "משפחה מודרנית" תכנס לפנתיאון של הגדולות ,צריך פשוט זמן וסבלנות











