מעטפה של געגוע והתגברות

בחורה עם מחשב נייד

 

הערב אשתף אתכם בסוגייה המטרידה הורים רבים.

הימים הראשונים בגן יכולים להיות מאתגרים – והפרידה בבוקר עלולה להיות קשה.

כיצד נוכל להתמודד – להיפרד וגם להעצים את ילדינו?

צעד ראשון – הכנה, בערב: היום היה קשה להיפרד. מה אתה אומר, מה יקל עליך להיפרד מחר? מאפשרים לילד להעלות רעיונות. גם אנחנו יכולים להציע והוא יבחר. למשל:

במגירה שלך בגן  תתהיה תמונה של המשפחה. אם תתגעגע – תוכל להציץ בתמונה

דמיון מודרך: מלמדים את הילד לעצום עיניים ולדמיין שהוא נמצא בחדר שלו, בגן השעשועים עם אבא – כל תמונה שנעים לו להעלות בדמיונו.

מציעים לו לצייר ציור להורים, כאשר הוא מתגעגע: תצייר כמה אתה מתגעגע!

באים לגן חמש דקות מוקדם יותר, קוראים יחד סיפור, ואז נפרדים. מעין "טקס פרידה" קצר, ולא "בריחה" של ההורה מהגן.

צעד שני – תיאום ציפיות בדרך אל הגן: היום, בגן, נקרא סיפור שאתה תבחר, ואז נתחבק ואני אלך לעבודה, כמו שהחלטנו אתמול – זוכר/ת?

צעד שלישי – זמן אמת: הוא בוכה? היא לא מסכימה שתלכו? הכירו ברגשותיו של הילד: "אני מבין שאתה עצוב" "אני רואה שאתה כועס, כי אנחנו נפרדים עכשיו". יש לך תמונה במגירה (או תוכל לצייר לי ציור – כפי שבחרתם) ואני יודע שתתגבר. הוא מתנהל בזמן אמת כל פי הסיכום שלכם? עודדו – "כמה נעים לי שסיימנו לקרוא סיפור ואת נפרדת ממני בחיבוק".

צעד רביעי – באתם לקחת מהגן. הוא שמח? עודדו: איזה כייף לראות אותך שמח! הוא בוכה וטוען שהיה לו קשה? שוב – לגיטימציה לרגש (אני מבינה שהיום היה לך עצוב) ומיד – חיבור לכוחות: בערב נחשוב מה לעשות. מחר בטח יהיה לך יותר קל.

ו – צעד של הפתעה:

מה דעתכם להגיע לגן עם מעטפה, עליה כתוב שמו / שמה? הושיטו את המעטפה, וספרו שהתגעגעתם – אז ציירתם לו / לה ציור 🙂

ושתפו אותנו בציורים ובחוויות.

מאחלת לכולם קליטה נעימה וטובה!

 

מעטפה - שי מעטפה - דור