יותר ויותר בעלי עסקים מתעניינים באופציה של בניית חנות וירטואלית, בחלק מהמקרים על מנת לצרף אפיק הכנסה נוסף, ומשתלם מאוד, לפעילות הקיימת, במקרים אחרים על מנת לשדרג חנות קיימת ומיושנת שאינה מספקת את הסחורה וישנם גם מקרים בהם עסקים חדשים מחליטים לבסס את כל המכירות שלהם על חנות וירטואלית (מונח מעט מטעה, שכן ההכנסות שמספקת חנות שכזו הן מוחשיות מאוד, כך שאולי מוטב להשתמש בביטוי "חנות אונליין" או "חנות אינטרנטית").
בניית חנות וירטואלית – כל המודולים החיוניים
בניית חנות וירטואלית עשויה כאמור לשדרג משמעותית את רווחיותו של כל עסק, ולא מעט עסקים בימינו אף מבססים את פעילותם על מכירות מקוונות, אולם כדי שהפוטנציאל יתממש יש להבטיח כי החנות תיבנה כהלכה.
באופן טבעי ישנם הבדלים בין חנויות אינטרנטיות שונות. הטכנולוגיות שמאפשרות הקמת חנויות אלה משתכללות כל הזמן, מגבלות התקציב של כל לקוח הזקוק לחנות שונות וגם הצרכים אינם אחידים, אולם ככלל בניית חנות וירטואלית כוללת את הרכיבים הבאים:
– ממשק המבטיח חווית קנייה נוחה ואיכותית: ממשק הכולל בין השאר מערכת חיפוש חכמה, חלוקה נוחה לקטגוריות ומחלקות וכן לתתי קטגוריות, מיון על סמך פרמטרים שונים, גישה מהירה לקופה בכל שלב ושלב ודפי מוצר מפורטים כולל אפשרות לתמונות באיכות גבוהה (ובחלק מהמקרים גם סרטונים).
– עיצוב על ידי אנשי מקצוע מיומנים: לאופן שבו נראית החנות יש השפעה אדירה על הנכונות של הגולשים לבצע רכישות, כך שחלק בלתי נפרד מבניית חנות אינרטנטית הוא עיצוב מושכל המותאם ספציפית לתחום פעילותה של החנות, לקהל היעד הרלוונטי ולערכים שהעסק רוצה לשדר דרך החנות המקוונת.
– תאימות לטלפונים סלולריים: בימינו חלק משמעותי, והולך וגדל, מהרכישות המקוונות מתבצע באמצעות טלפונים סלולריים, ועל כן בניית חנות וירטואלית המותאמת גם לגלישה דרך סמארטפונים היא הכרח.
– מערכת סליקה מאובטחת היטב: כולל חיבור לפייפאל, שגולשים רבים מעדיפים לקנות דרכה.
תוספות שתורמות רבות
לצד המרכיבים החיוניים, שבלעדיהם חנות אינטרנטית כלל לא יכולה להתנהל, ניתן להוסיף רכיבים נוספים שאולי מייקרים את העלות של בניית חנות וירטואלית (אך לא בהכרח; לעיתים ניתן לבצע עסקת חבילה וליהנות מאפשרויות רבות במחיר סביר) אבל משדרגים אותה משמעותית ומגדילים את פוטנציאל המכירות דרכה.
בין האפשרויות:
– מערכת לניהול המשלוחים: על מנת לחסוך זמן יקר לאנשי העסק.
– מערכת ליצירת מועדוני לקוחות ודיוור אוטומטי: על מנת לחזק את הזיקה של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים לחנות המקוונת ולעסק כולו.
– קידום בגוגל: על מנת שיותר גולשים, ובעיקר אלה שרב הסיכוי כי יהפכו ללקוחות, ייחשפו לחנות.
– התממשקות ל- ZAP ול- KAMA: מאותה סיבה, על מנת שלקוחות פוטנציאליים רבים ייחשפו לקיומה של החנות.
– חיבור למערכות CRM ו- ERP: על מנת לאפשר לאנשי העסק לנהל את החנות באופן האופטימלי.
– מגנגנון יצירת מבצעים והצעות מותאמות אישית: על מנת להגדיל את המכירות.











