צילום: נירה פרי
הבוקר השתתפתי במסיבת עיתונאים במלון הרודס לרגל השקת סדרת חטיפים מלוחים בריאים. החטיפים שנותנים מענה לדרישות רפורמת הבריאות אותה יזם השר ליצמן.
האמת כשהוזמנתי לטעימת החטיפים עלו אצלי חששות לגבי הטעם. במחשבה ראשונה חטיפים עם ערכי נתרן ושומן רווי מופחתים נתפשו אצלי כמוצר דיאט ובאלה אני אלופה בלמצוא שינויים בטעם ולא תמיד לטובה. שמחתי לגלות חטיפים טעימים.
צילום: נירה פרי
רפורמת הבריאות
רפורמת הבריאות נועדה לקדם הפחתה של צריכת נתרן ושומן רווי המהווים גורם סיכון לבריאות הציבור. הרפורמה ממשיכה לצבור תאוצה וכיום ההערכה היא כי במהלך שנת 2018 תהיה חובת סימון של ערכי נתרן, סוכר ושומן רווי, על גבי מוצרים. מוצרים שלא יעמדו בדרישות אלו, יקבלו סימון אדום.
צילום: נירה פרי
על הסדרה
צילום: יח"צ
לאחר מאמצי פיתוח רבים נמצא מתכון עבור סדרת קראנצ'וס הנותן מענה לקהל רחב המעוניין לאפשר לילדיו צריכת חטיפים עם פחות רגשי אשם.
חברת שסטוביץ משיקה את סדרת חטיפי קראנצ'וס עם ערכי שומן רווי ונתרן הנמוכים ביותר בקטגוריה, בהתאמה לדרישות משרד הבריאות לשנת 2020 .
המוצרים החדשים הינם בעלי ערכי שומן רווי ונתרן הנמוכים ביותר בשוק החטיפים: 40% פחות נתרן ו- 60% פחות שומן רווי בהשוואה לחטיף החיטה המוביל בשוק.
במבחני הטעימה הרבים אשר נערכו כהכנה למהלך, טעמם של החטיפים החדשים קיבל ציונים גבוהים מאוד בקרב קהל הצרכנים (בני נוער). בני נוער קבעו כי החטיף החדש טעים כמו ואף עדיף (בטעמים מסוימים) על המתחרה המוביל בקטגוריה.
לדברי סתיו יואלי מנהלת חטיבת המזון בשסטוביץ: "למרות ההזדמנות שניתנה לעשות את המהלך בשלוש פעימות, חטיפי קראנצ'וס עומדים בכל דרישות משרד הבריאות לשנת 2020 להפחתת נתרן, סוכר ושומן רווי תוך שימוש בשמן קנולה. משמעות העמידה בדרישות אלה הינה חטיפים בעלי ערכי שומן רווי ונתרן הנמוכים ביותר בקטגוריה. אני מאמינה כי מהלך זה יהפוך את קראנצ'וס, לאלטרנטיבה המועדפת עבור הורים רבים בישראל. השקענו מאמצי פיתוח רבים בשיפור הערכים התזונתיים של החטיפים, תוך הקפדה ובדיקה מעמיקה של התקבלות הטעם והעדפה. במבחני הטעימה שערכנו עולה כי החטיפים המופחתים טעימים לא פחות ובחלק מהטעמים אף עדיפים, במיוחד הפלאפל והברביקיו".
סדרת קראנצ'וס כוללת 5 טעמים: גריל, ברביקיו, פלאפל, בצל ופיצה.
משקל האריזות 70 גרם.
לדברי היצרן החברה מציעה מדיניות מחיר אטרקטיבית לצרכן כ- 3 ₪
(שקלול של מחיר מדף ומחיר מבצעים תכופים).











