מהו מועדון לקוחות חברתי ולמה הוא משמש אותנו?

בחורה עם מחשב נייד

לא מעט אנשים שפעילים בתחום העסקים, יודעים להסביר מהי החשיבות של מועדון לקוחות עבור העסק.

הדבר בעצם משכנע אנשים להפוך ללקוחות קבועים של העסק. הם מקבלים הטבות שונות והנחות ומבצעים בלעדיים – והדבר בא לשכנע אותם לעשות יותר

רכישות בעסק, כך שיוצא ששני הצדדים מורווחים מאד מהחברות במועדון הלקוחות.

אולם עולה השאלה, מהו מועדון לקוחות חברתי? מדובר על קטגוריה חדשה יחסית ששואבת השראה דווקא ממועדוני הצרכנות – אבל בכל זאת עם שינוי

מסוים.

לשלב רכישות נוחות עם חשיבה חברתית

  • הטבות לגופים חברתיים – הרעיון מאחורי מועדון לקוחות שהוא גם חברתי, כאמור שואב את הבסיס שלו ממועדוני הצרכנות. מועדוני צרכנות כמו חבר למשל, או מועדוני צרכנות לחברי קופות החולים או חברות גדולות במשק או ארגון המורים – אלו קבוצות גדולות שמצליחות להתאגד ביחד, להוציא כרטיס לחבריהן ולקבל הנחות בלעדיות (כשהיתרון מבחינת העסקים זה שהם יכולים למשוך קהל גדול ומפולח יותר). אולם במקרה של המועדון החברתי, ההטבה פשוט מתמקדת בגופים שהם חברתיים.

 

  • דוגמה מההסתדרות – דוגמה מושלמת למקרה של מועדון לקוחות שהוא גם חברתי, הוא כרטיס החבר המיוחד שיש לחברי הסתדרות העובדים של ישראל. חברי ההסתדרות זכאים כיום להוציא כרטיס מיוחד שיקנה להן הנחות. הכרטיס הזה נקרא חברתי משום שהוא מיועד באופן מפולח לאנשים שהם עובדים והם שכירים בגופים שונים, והחברות בהסתדרות היא שמקנה להם את ההנחה הזו.

 

  • מועדון מצד העסק –  עם זאת, יותר ויותר עסקים בעצמם מבינים את היתרון שיש להקמה של מועדון לקוחות שהוא גם חברתי. לכן הם פותחים בעצמם מועדוני לקוחות ומדגישים גם את הפן החברתי שלהן. למשל – שתשלום דמי המנוי למועדון הלקוחות הולך לתרומה. הדבר מעודד לא פעם יותר ויותר אנשים להצטרף אליהם.

ואפשר גם לפנות למגזר חברתי

כמובן שאם אתם עסק שרוצה לפתוח מועדוני לקוחות, אפשר לפתוח אותם עם אוריינטציה חברתית מיוחדת מאד. אפשר למשל מלכתחילה לפנות לאוכלוסיות מסוימות במדינה – נשים, סטודנטים, בני מיעוטים, וכיו"ב, ובכך למלא מטרה חברתית חשובה מאד, ובדרך כמובן גם להגדיל את פלח השוק שלכם ואת המכירות.