מאיר דוידי על בלאק פריידי ועל הורדת מחירים
בימים האחרונים אנו חווים את תופעת הבלאק פריידי ומגלים שהעולם השתגע. יותר נכון הצרכנים איבדו שליטה. כאן מאיר דוידי, איש עסקים עם ניסיון חיים ואחד שהיה שותף לכמה מהלכים במהלך הקריירה.
במאמר זה, אני מאיר דוידי, רוצה להתייחס כיועץ עיסקי ושיווקי לתפועת בלאק פריידי ולהסביר את ההשפעה של הורדת המחירים על המותג, בית העסק והמוצרים.
נכון כל אחד יכול להוריד מחירים בכל רגע נתון מבלי לחכות לבלאק פריידי ובהחלטה זו גם מוותר על עקרונות או על דברים חשובים אחרים.
הורדת מחיר מביאה לעיתים בירידה באיכות, בפגיעה בשירות ובעיכוב באספקה ובשרשרת הטיפול בלקוח.
הורדת מחיר מביאה לעיתים למוצר שלא עבר בדיקות איכות קפדניות ושאינו עומד בציפיות הלקוחות בשל הרצון להיות זול, מהיר וקל לייצור.
נכון, חברות בהחלט יכולות להרשות לעצמן הנחות כאלה ואחרות אבל לא על חשבון איכות.
נראה כי בלאק פריידי הפך לשוק בו אנשים מוכנים להתפשר על מחיר למרות ירידה בתודעת השירות, האספקה, פגיעה בחוויית הקניה ופגיעה בערכים חשובים נוספים.
בשורה התחתונה לקוחות וחברות עושים את החשבון שלהם ומבינים מתי כדאי להתפשר ואיזה תנאים אסור. מבחן התוצאה הוא שקובע וההישרדות של החברות לאורך זמן לצד שורת הרווח ומידת שביעות הרצון של הלקוחות.













