״חשבתי שאת מבינה משהו בשיווק דיגיטלי״.
כך כתב לי חבר (אמיתי, לא וירטואלי) בפייסבוק, כשפרסמתי שהתקבלתי לביה״ס לשיווק דיגיטלי של בנק לאומי וסלונה.
זה נכון. גם אני חשבתי שאני מבינה משהו בשיווק דיגיטלי, בעיקר לאור העובדה, שזה היה חלק מכובד מהמקצוע שלי בשנים האחרונות (הייתי מנהלת שיווק בארגונים גדולים).
אבל כשיצאתי לעצמאות הבנתי מהר מאוד, שלעשות שיווק עבור ארגון שאני עובדת בו כשכירה זה ממש לא כמו לעשות שיווק לעסק הפרטי שלי.
כשסיפרתי לאנשים שאני יוצאת לעצמאות, כולם אמרו לי: ״את בטוח תצליחי בגדול, הרי את מה שהכי קשה לעצמאים לעשות, שזה השיווק, את כבר יודעת לעשות ובאופן מקצועי״.
אז זהו, שזה לא בדיוק ככה.
זה לא מספיק לעשות מודעה בפייסבוק ולבנות קמפיין ממומן, יש המון כאלה.
זה לא מספיק לכתוב סטטוסים על המוצרים שאני מכינה ולשים תמונות יפות ומושכות, יש גם המון כאלה.
זה גם לא מספיק לכתוב על יתרונות הפרוביוטיקה או על חסרונות הסוכר, גם אם אני כותבת ממש יפה, המידע ברשת נגיש לכולם.
וזה ממש לא מספיק כבר למצוא איזושהי זווית שמבדלת אותך מכל הנטורופתיות האחרות (ויש מאות כאלה בארץ), לכל אחת יש משהו שמבדל אותה מאחרות, מי אמר שזה מה שהלקוחות מחפשים?

אז מה אני כן צריכה לעשות כדי להראות שאני שונה?
איך אדגיש את הייחודיות שלי מול הנטורופתיות האחרות?
איך אמשוך אליי את המטופלים שבאמת מתאימים לי ואני מתאימה להם? (ולא כולם כאלה).
זה הזמן להיות כנה ולומר, שההבנה מה עליי לעשות, חלחלה בי כבר מזמן, אבל העדפתי להתעלם ממנה ולהישאר באזור הנוחות שלי.
אזור הנוחות, מונח שחוזר על עצמו המון בכל מיני הקשרים, כי כולנו אוהבים להישאר שם, ואני במיוחד. הרי אני עובדת כל-כך קשה כדי לייצר לי את אזור הנוחות שלי, אז אם אני כבר בו, לא בא לי לצאת ממנו. אבל אני חייבת, כי רק אם יוצאים… נו, אתם מכירים את ההמשך (לטובת מי שלא מכיר, פרגנתי בכוכבית)*.
מה ההבנה הזו, אתם שואלים? ההבנה היא שמה שאני מוכרת זה לא את העסק שלי, לא את המוצרים שלי ולא את השירות שלי. אני מוכרת את עצמי. העסק שלי ואני, חד המה.

נתן אלתרמן כתב: "ישנן יפות יותר ממנה, אך אין יפה כמוה".
אף אחת לא יכולה לתת למטופלים שלי את מה שאני יכולה לתת להם.
אף אחת לא עושה בדיוק את מה שאני עושה, לא אומרת בדיוק את מה שאני אומרת, ואין לה בדיוק את אותן יכולות שיש לי, כי אני זו אני, ואף אחת אחרת היא לא אני. וזה מה שמבדל אותי ממטפלות אחרות. האני שלי. ולמטופלים שמתאימים לי, ורק להם, אני הטובה ביותר.
אבל איך המטופלים והלקוחות המתאימים לי יידעו שגם אני מתאימה להם? (מלבד ההתאמה הקוסמית שהיקום יעשה בינינו, נראה לי שצריך לעזור לו קצת).
זה מה שבאתי ללמוד כאן.
איך לעשות את מה שהכי קשה לי בעולם: לחשוף את עצמי לכל, להפיל את החומות ולהשיל את שכבות ההגנה. להפוך את האישה הפרטית שאני לאישיות הציבורית שאני צריכה להיות למען הצלחת העסק שלי.
באתי לכאן כדי לקבל מהטובים ביותר את הכלים הנכונים לעשות את זה.
ועד שאני אהיה מומחית בתחום, אתם מוזמנים לעקוב אחריי (כלומר, להיות חברים שלי) בעמוד הפייסבוק האישי שלי: Sigal Sayers
ובעמוד הפייסבוק המקצועי (כלומר, לעשות לי לייק): סיגל סיירס – נטורופתיה ורפואה טבעית
ובאתר שלי (כלומר, להכניס אותו למועדפים).
תודה לקהילת #דיגיטליות_בעסקים על ההזדמנות להיות חלק מכן.
תודה ל- #לאומי_עסקים ול- #saloonaschool על ההזדמנות להעיף את העסק שלי למעלה וגבוה.
אני כבר לא יכולה לחכות.
* "אם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים" (דוקטור סוס).
תמונת featured מתוך dreamstime.











