לצד כל היתרונות הרבים של האופניים החשמליים- נודעו גם בעיות וסכנות
האופניים החשמליים שאמורים היו להוות כלי תחבורה חלופי יעיל, נוח לשימוש וידידותי לסביבה הפכו לאט להיחשב לא פחות מ"מכת מדינה". לראשונה היה נדמה, כי האופניים הללו ראויות לכל שבח הן מפאת ההיבטים המוצלחים שנלוו אליהם והביאו לצמצום נזקים מוכרים במערך התחבורה והכבישים בישראל ובעולם והן בשל העובדה שהם מותאמים במיוחד לאג'נדה החשובה שהולכת ופורחת בקרב ציבור רחב- החשיבות של השמירה על איכות הסביבה. כלומר: מאז נכנסו לשוק הישראלי בסערה האופניים החשמליים היו רבים, שהחשיבו אותם כ"כוח הצלה" משמעותי במלחמה האדירה בפקקי התנועה ובעומסי הדרך ברחובות הכבישים בערים הגדולות. וכמובן ככל שהרלוונטיות של התחום הסביבה וחשיבות השמירה על הגנת הסביבה מפני זיהומים או כל פגיעה בלתי הפיכה אחרת הלך ועלה הצורך למצוא כלי רכב נוח ויעיל, שיהיה גם ידידותי לסביבה. חברות רבות הבינו את פוטנציאל הנזק שלהן, אם לא יתקדמו לעבר דעת הקהל העולמית ותפיסות המציאות המטמיעות התנהלות נבונה יותר בקשר למצבי זיהום קיצוניים. במידה רבה עמד המוניטין של החברה המסחרית על היכולת שלה להמציא מוצרים ומכשירים שעשויים על פי ממדים של "ידידותי לסביבה". כך בתחום מכשירי החשמל, כך בתחום הבנייה הירוקה, כך בתחום כלי התחבורה שיצרניות הרכב חייבות בעת פרסומים שיווקיים להעניק לצרכנים מידע מדויק לגבי מדד זיהום סביבה בהתאם לערכי הסביבה המקובלים. האזרחים, כמובן, קיבלו את המידע ויכלו להפעיל כרצונם את שיקול הדעת. זה היה הרקע הראשוני למעשה של חדירת האופניים החשמליים לשוק הישראלי: כלי רכב צעיר, מודרני, יעיל, נוח, זול ובמיוחד ידידותי לסביבה. מאז הפכו האופניים הללו לכלי פופולרי במיוחד בקרב צעירים. אלא שאז, לצד כל היתרונות הרבים, נחלו להיחשף בזה אחר זה גם הצדדים השליליים של כלי תחבורה זה ובעיקר הסכנות שהם מובילים אליהם, סכנות שהפכו אותם ללא פחות מ"אויב הציבור". תאונות דרכים קטלניות בעיקר בקרב צעירים, פגיעות קשות בהולכי רגל תמימים. ההד הציבורי החל להיות עכור ולזעוק את המצוקה הקשה. לאיש לא היה ספק, שכבר לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. משנת 2014 האופניים החשמליות יהיו לעולם חלק מהנוף הישראלי, אבל בהחלט היה ראוי לבחון מחדש תקנות וחוקים על מנת לעצור את המגפה. בין החידושים בעיקר יחויבו בני הנוער שרובם מייצגים את הרוכבים בקורס מזורז של תאוריה על מנת להכיר את חוקי התנועה, החמרת ענישה והידוק האכיפה כלפי עברייני התנועה ובמיוחד- קנס עצום ( עד עשרת אלפים ₪!) למי שיעז לשנות ולשדרג את מבנה האופניים חשמליים כדי לצמצם את הגבלת המהירות.











