למכירה! גבינה צהובה במחיר מציאה.

בחורה עם מחשב נייד

גבינה צהובה_בלוג

יום עבודה חדש התחיל לו, אני צריכה לפרסם בית חדש שקיבלתי למכירה. אני חושבת לעצמי שהשפה הזאת של המתווכים לא ממש מתיישבת עליי. כאילו אני רוצה להגיד דברים טובים על הנכס אותו אני מנסה למכור, וכל מה שיוצא לי במודעה זה בליל מילים שנראה כמו עוד מודעה אחת מיני רבות. מצ'עמם!

אולי כדאי שאני אכתוב מה שבאמת בא לי לכתוב…. למשל שהבית צריך שיפוץ אבל השיפוץ יכול להסתכם  ב 200 אלף שקל או במיליון וחצי, נורא תלוי מי יקנה את הבית ואיך הוא רואה את בית חלומותיו.  בא לי לכתוב שהמיקום מעולה, אבל מי אני שאקבע מה מעולה ומה פחות? אחד רוצה רחוב מבודד ושקט ואחד רוצה שהבית יהיה על בית הספר, בכלל אם אפשר לסדר לילדים גשר שיוצא מהסלון הביתי ומגיע ישירות עד לאף של המורה בכיתה – מושלם!
אני מתחילה לנסח את המודעה ביד 2…ומתעצבנת. איזו קמצנות של מקום. משלמת לא מעט כסף לפרסום חודשי ומגבילים אותי ב-200 תווים למודעה.
סליחה? למה להגביל? למה רק 200 תווים? איפה חופש הביטוי איפה? ועוד סופרים לי פסיקים ורווחים, נו באמת…

סיימתי להתעצבן (נרגעת די מהר) והחלטתי להיות פרקטית. הפתרון היצירתי שאני מוצאת לנכון הוא לשווק מילון למחפש הבתים.
כל מילה שהמתווך בחר להשתמש בה – יש עולם שלם של פרשנות מאחוריה. ואני פה כדי לתרגם לכם את עולם המונחים של המתווך.
זה הולך ככה: *להדפיס ולשמור

*בית מקסים = בית נחמד, לא מעבר, אולי היה מקסים לפני 15 שנה. אבל עם שיפוץ נכון הוא באמת יהיה מקסים
*במחיר הוגן = בעל הנכס רוצה למכור באמת. לא חי באשליה שיקבל 4 מיליון על בית ששווה 2.5 מיליון. נצלו את ההזדמנות
*במיקום מעולה = קרוב להכל ! לסופר, לבית ספר, לבריכה, לחמותכם, לאחותכם, ולמורה שלימדה אתכם בכיתה ז'
*פינוי גמיש = רק תגידו מתי והוא שלכם
*מואר/מאוורר/מחורר = ללא מילים. באמת עדיף ללא מילים. שימו תמונה. תנו לאנשים להחליט
*מושקע ומטופח = אנשים דאגו לנקות את הבית לעיתים קרובות. טיפחו כל פינה והשקיעו בדברים הקטנים. זה לא מובן מאליו!
*אטרקטיבי = דרושים: אדריכלית, קבלן שיפוצים ובלון חמצן למי שיחליט לשפץ. אין הרבה אנשים עם אנרגיות לשיפוץ. אבל אם אתם מהסוג הזה -עופו על זה!
*מציאה = מישהו התבלבל. או המוכר או המתווך. שווה בדיקה, אולי ייצא לכם משהו טוב מזה
*חובה לראות!! = מי שלא מגיע לראות מקבל עונש. בוודאות!
*גובל בחורשה = אפשר להתווכח עד איפה מגיע גבול המגרש של הבית…אבל מי שיכריע בסוף זה נסח הטאבו.
*נוף סקנדינבי/נוף טוסקנה/נוף גלילי/ או כל דבר אחר שנשמע כמו פרסומת לגבינה צהובה = יש כנראה נוף מהמם. של מטע/של פרדס/של חורשת אורנים. הבנו! אבל מכאן ועד טוסקנה יש כמה שעות טיסה…

ואני אומרת, כל בית והקסם שלו. כל אחד והחלום שלו. וכל אחד והגבינה הצהובה שלו. 
בסופו של דבר צריך לדעת לעשות חיבור נכון בין המציאות לבין החלום. צריך להביא את האדם הנכון לבית שהכי נכון עבורו. וחייבים להוסיף עוד תווים למודעות ביד 2. חייבים.

www.noa-nadlan.co.il

למכירה! גבינה צהובה במחיר מציאה.