מגזינים לנשים הם אחד המגזינים הפופולאריים ביותר, רוב הנשים נוטות לרכוש מגזין לנשים מודפס הוא להיכנס אל אחד מפורטלי האינטרנט המספקים מידע ותוכן המיועד לנשים בלבד. למה כל כך חשוב לנו להתעדכן, לדעת, לקרוא ולראות מידע העוסק רק בנשים? האם זה בגלל שכולנו חובבות אופנה ואפייה? האם זה בגלל שכולנו צריכות לנקות קצת הראש ולהתעסק בעיצוב או באוכל בריא? למה אנחנו כל כך כמהות לתוכן הנכתב על ידי נשים ומיועד לנשים? מה מרתק אותנו בזה, ולמה אנחנו ממשיכות לקרוא ולחפש תכנים שכאלו?
נשים אל נשים ועל נשים
אישה, היא אמא, היא אחות, היא חברה, היא אחיינת, מכרה, שכנה – לכולנו יש מכנה משותף, אנחנו נשים, אנחנו עובדות, מנהלות משק בית, מתמודדות עם קשיי פרנסה וקשיי גידול, אנחנו עסוקות בטיפוח ובבגדים, אך גם בכלכלה וניהול. מגזין לנשים נועד לענות על הצורך שלנו באוזן קשבת, ביצירה של מקום בו נוכל להרגיש בבית, למקום בו ישולבו תכנים העוסקים גם באמהות וגם בקריירה. אם נסתכל על המגזינים לנשים של שנות החמישים והשישים, כולם כמעט עסקו בתפירה ובמלאכת בית. היום, עיקר המגזינים עוסק בשילוב שבין עבודות בית וגידול לילדים לקריירה – משימה קשה. אולי אנחנו אוהבת מגזינים לנשים בגלל שהם מדברים עלינו, על כל אחת מאיתנו, על הדילמות שלנו מול עצמנו ומול החברה. אולי המגזין מסייע לנו לאחד את שבט הנשים, לאגור ולשאוב כוחות. יחד עם זאת, מרבית המגזינים עדיין עוסקים באופנה, טיפוח ובישול. האם המגזינים לנשים נועד להשריש את הסטריאוטיפ הנשי, האם, עמוק בתוכננו, אנחנו למעשה מנציחות את הסטריאוטיפ הזה?
פורקן מהחיים
כל אחת צריכה לנקות את הראש, ונדמה, שמגזין לנשים נועד לעשות זאת עבורנו. דפדוף במגזין המשלב בין אסתטיקה, אופנה ועיצוב, מיד ייקח אותנו אל מחוזות נקיים, קלים, וישכיח מאיתנו את ערמות הכביסה והגיהוץ. האם זוהי המטרה של מגזין לנשים? אולי אנחנו פשוט אוהבת להתעסק בכל הקשור בנו, במורכבות שלנו כנשים, בדילמות שלנו, בהתנהלות שלנו מול גברים, מול הילדים, מול מקום העבודה. ייתכן ומגזין הנשים נועד להזכיר לנו שאנחנו שבט של ממש, חברה נשית, כזו שמעניקה אוזן קשבת, כזו שחולקת צרה או טיפ למען חיים טובים וקלים יותר.
על אף הצורך שלנו להוכיח את עצמנו אל מול עולם גברי, אנחנו עדיין אוהבות להיות נשים, לנעול נעלי עקב ולהתהדר בתסרוקות עדכניות, ואפילו לאפות פשטידה. אנחנו מטיילות עם עגלות תינוק ביד אחד וביד השנייה מוכרות מניות בבורסה. אך עדיין, דואגות לשמור על עגלות תינוק אופנתיות ויוקרתיות – כיאה לנשיות שלנו. איך אנחנו עושות זאת? אנחנו נשים. ובגלל זה אנחנו אוהבות להנציח את עצמנו ככאלה. ומתוך כך, אנחנו נמשיך לצרוך מגזינים לנשים.











