האישה מאחורי חזון שכולו יופי, מרים כריסטינה זהבי, נשיאת חברת "כריסטינה".
חברת "כריסטינה" נבנתה מחזון של קוסמטיקאית אחת, מרים כריסטינה זהבי מתוך הצורך העז שעלה בעבודתה, לשפר בצורה דרמטית את האיכות של טיפולי העור ללקוחותיה.
פגשתי אישה אלגנטית ומרשימה בעלת חיוך שובה ונוכחות סוחפת ועם תשוקה אדירה לפועלה. תופעה ייחודית בנוף הישראלי.
בלי הרבה רעש, פרסומים או שיווק עצמי אגרסיבי, הצליחה להקים מפעל משגשג בישראל, למכור את מוצריה ב- 57 מדינות ברחבי העולם כמו ארצות הברית, רוסיה, מונגוליה, סין צרפת וספרד ו לאחרונה נכנסה לשווקי קוריאה, יפן, ברזיל אוסטרליה ווייטנאם.
"כריסטינה" מפתחת ומייצרת סדרות של טיפולים קוסמטיים הממוקדים במתן תוצאות מושלמות מבלי לפגוע בבריאותו הכללית של העור. התכשירים שמפתחת ומייצרת חברת "כריסטינה" משלבים תכשירים מתקדמים לשימוש במכוני יופי ותכשירים לשימוש ביתי בליווי הדרכה יעילה.
זה החזון האישי שלה שתוצאותיו נראות לכל עבר. כריסטינה זהבי נתפסת כיום כמומחית בינלאומית בתחום הקוסמטיקה המקצועית, מעבירה עשרות הדרכות וכנסים עולמיים מובילים. בנוסף לפעילותה המקצועית הענפה, מכהנת כריסטינה זהבי כעורכת הראשית של המהדורה הישראלית של מגזין "לה-נובל אסתטיק", מגזין הקוסמטיקה הגלובלי המקצועי המוביל בתחומו.
כריסטינה נבחרה על ידי המגזין, המתורגם ל 30 שפות, לאשת השנה בתחום הקוסמטיקה לשנת 2014. השופטים נימקו את בחירתה של זהבי בתחרות היוקרתית בגין המקצועיות שהיא מפגינה ומובילה והעברתו לדור הבא של אנשי המקצוע וכן תרומתה הגדולה בפיתוח מוצרי קוסמטיקה חדשים.
אשת השנה 2014נסעתי להכיר מקרוב והתאהבתי.
נכנסתי למפעל החדש בפתח תקווה ונותרתי מהופנטת. התחושה במקום משפחתית ונעימה וחדוות היצירה ניכרת בכל פינה וקבלת הפנים מאירה. האסתטיקה והיופי ניכרים במקום, ריחות נעימים נישאים באוויר שאינם אופייניים בדרך כלל למפעל. לבשתי כובע וחלוק ויוסי, מנהל המפעל, לקח אותי לסיור, הסביר לי על החומרים המיובאים מחו"ל ממיטב היצרנים וחלקם נרכשים בארץ וכולם עוברים אצלם בדיקות דקדקניות. התרשמתי מאגני הערבול המתוחכמים, פסי הייצור האוטומטיים, את המילוי והאריזה והכול תחת מעקב ממוחשב ומדוייק. בסוף התהליך, ההכנה למשלוח לארץ ומעבר לים והפצתו מהמרכז הלוגיסטי. חשתי כילדה בלונה פארק לראות יוזמה, פיתוח ויצור ישראליים ברמה כה גבוהה.
המפעל החדש בן שלוש הקומות באזור התעשייה פתח תקוה הוקם בשטח של כ-2000 מ"ר בהשקעה של 15 מיליון שקל. קומת הקרקע מיועדת להדרכות מקצועיות, ומחסן לוגיסטי, קומת מפעל למעבדות פיתוח וקווי ייצור וקומה עליונה למשרדי החברה. במפעל מועסקים 70 עובדים ועשרות עובדים נוספים מועסקים ע"י החברה בישראל ובחו"ל.
במפעל החדש הוקמו מחלקות חדשות של פיתוח ומחקר אשר תפקידן לתת מענה לאנשי מקצוע שונים: מנתחים פלסטיים, רופאי עור וקוסמטיקאיות, זאת, באמצעות חידושי מדע קוסמטיים, פיתוח שיטות וטכניקות טיפול חדשניות. המחלקות מאוישות על ידי צוות מדענים ברמה בינלאומית אשר שם לו למטרה למצוא פתרונות לטיפולים יעילים ובטוחים שהמדע יכול לפתח. המפעל עומד בתקנים המחמירים ביותר לאבטחת איכות, בדרישות הנוקשות של תקני GMP (תנאי יצור נאותים) ו-ISO (ארגון התקינה הבינלאומי).
תומר זהבי , בנה של כריסטינה ומנכ"ל החברה, מספר ששאיפתם להתפתח, לגדול ולשמור על סטנדרטים בינלאומיים אך יחד עם זאת להישאר ולייצר תעשייה ישראלית. "המפעל מייצר מעל 350 מוצרי קוסמטיקה שונים המשווקים בכל העולם, והחברה מעסיקה 70 עובדים שהם מפרנסי משפחות". לא רק בנה של כריסטינה ממשיך דרך, כלתה מנהלת השיווק וביתה מנהלת עמה את הקליניקה שלה.
לאחר הסיור המרתק פגשתי את מיכל קליפר, הכימאית הראשית, בעברה מחברות לנקסטר וחלאבין. מיכל מסבירה שלוקח בין שנתיים לשלוש זמן הפיתוח לסדרה לפני צאתה לשוק. ההתנסות בסדרה על קהל חי וההוכחה שהיא אכן עומדת בדרישות לוקחים זמן. כעת עובדים על פיתוח העתיד. היכן מונח העתיד? "כימיה ירוקה". פיתוח תכשירים כמה שיותר ידידותיים לסביבה. בעבר לא הייתה טכנולוגיה מספיק טובה לכך. היום מגיעים למצוי נכון ומיטבי של חומרים פעילים מצמחים, כמעט או ללא חומרים משמרים. בסדרת New BioPhyto שהושקה לאחרונה, נעשה שימוש מיוחד בזעתר וצמחים ארץ ישראליים, אך על כך בהמשך.
אך רק לאחר פגישתי עם מרים כריסטינה זהבי, התרשמותי הייתה מלאה.
מי היא מרים כריסטינה?
היא נולדה בגרמניה, עלתה לישראל, התאהבה בתחום הקוסמטיקה והחליטה להצטיין בו. בשנות השישים והשבעים נדדה בין צרפת, גרמניה וארצות הברית ולמדה אצל מיטב המומחים בתחומי הדרמטולוגיה והפלסטיקה כדי להבין את מבנה העור, צרכיו ודרכי הטיפול בו מהזוויות המקצועיות ביותר. יחד עם בעלה יוסי הקימו ב 1982 את מפעל הקוסמטיקה "כריסטינה". כיום מוצרי החברה נמכרים ברחבי הגלובוס לעשרות אלפי קוסמטיקאיות המבצעות טיפולים בעזרת מוצריה.
היא הייתה הראשונה שהגדירה את המושג "קוסמטיקה פארה-רפואית"– עבודה משותפת של כירורגים פלסטיים וקוסמטיקאיות והראשונה שפיתחה מספר סטרטאפים בקוסמטיקה למציאת פתרונות חדשניים לתהליכים הפיזיולוגים שעובר עור הפנים .
היא מדברת בתשוקה לחומרים אוטו אימוניים, הגנה לעור, האיבר הגדול ביותר. על רטינול ששימושו יישאר תמיד והיום משולב בטיפולי הבהרה והופך אותה ליותר הומוגנית. "כריסטינה" הייתה החברה הישראלית הראשונה שיצאה עם רטינול במוצריה. מסבירה שעייפות העור מבטאת עייפות חיים, קשיים, מתחים, בעיות מערכת חיסונית. מתאים לכולנו…
מהו קרם טוב?
קרם המתאים לך ועונה על הדרישות והבעיות שלך. מוצר צריך לעבוד לאורך זמן. אבני היסוד של מוצר אפקטיבי הם זמן והתנסות.
האם הטיפול אמור להוות תחליף לפעילויות כירורגיות או פולשניות אחרות?
לאו דווקא. הם מכינים רקמת עור טובה וגמישה יותר גם למי שמעוניינת בתהליכים דרסטיים. אין סתירה ביניהם אלא השלמה. הבסיס לכל הוא שמירת היגיינה. ניקוי טוב הוא הבסיס לכל טיפול.
ואיכות המוצרים?
את חומרי הגלם הם רוכשים מהמקורות המהימנים והטובים ביותר, היא מדגישה: שוויץ, גרמניה, ארה"ב וישראל. גם האריזות המשמרות את המוצרים הם מאיטליה וישראל. הסגירה הרמטית ורוב הייצור ללא מגע אדם. לחברה 5 כימאים מהטובים בעולם שוקדים בחברה על פיתוח מוצרים חדשים ומיצוי נכון מחומרי הגלם.
שכהיא מדברת על המגזין נובל אסתטיק, אותו היא עורכת, היא מקרינה תשוקה והתרגשות. העיתון שלה לקח אותה למקמות ויצירה של עולם ומלואו.
כריסטינה מאמינה בנשים. מנהלת השיווק, מנהלת הפיתוח העסקי, המדריכה הראשית.. דוקטורנטית לכימיה עולה ומתפתחת במפעל לאחר שהחלה כפועלת בפס הייצור.
היא מספרת בערגה על אמה שהייתה יפהפייה ואחות במקצועה. אחרי המלחמה קנתה בושם ואימצה כלב לחוש שוב אנושיות. סבה היה יבואן קוסמטיקה. אנרגיה, יצירתיות והתחדשות זורמים בעורקיה של כריסטינה ובאים לידי ביטוי במוצריה ובדרך אותם היא מעבירה ללקוחותיה.
מוצרי "כריסטינה" גם במרכזי ספא?
אתרי הספא מהחשובים והיוקרתיים בעולם משתמשים במוצריה. לאחרונה פתחה את קו המוצרים הייחודי Château de Beauté , המבוססת על השימוש בפרי הגפן שיש בו כל כך הרבה חומרים נפלאים. בסדרה ישתמשו בכל אחד מאתרי הספא של מלונות רשת ישרוטל.
סדרתChâteau de Beauté מתבססת על “כימיה ירוקה” מבלי לוותר על איכות התוצאות ויעילותם המתמשכת. מטרתה להצעיר את העור, לטעון אותו באנרגיה מחודשת ולתת לו חיוניות.
הפילינג BioPhyto היה המוצר הראשון שפתחה חברת "כריסטינה". המוצר צבר ניסיון של עשרות שנים ושימוש של מיליונים של לקוחות. על בסיס זה בנתה כעת כריסטינה סדרה חדשה ומלאה, New BioPhyto בעזרת מכשור חדש, המבוססת על צמח הזעתר ובכך נושאת הדגל למעבר לקוסמטיקה ירוקה. שני המוצרים הייחודיים, קרם ומסכת הזעתר, בלעדיים של 'כריסטינה', מכילים את "האנטיביוטיקה של הטבע" ומיועדים לטיפול בעור מגורה הסובל מאדמומיות, דלקתיות, רגישות, פצעונים, או כתוצאה מטיפולי הסרת שיער.
היכן משיגים המוצרים וכיצד מתבצע השימוש?
רק אצל קוסמטיקאיות מורשות. ל"כריסטינה" מערך הדרכה ארצי לכל הקוסמטיקאיות בארץ שכן המוצרים נועדו לקהל המקצועי. גם המוצרים לקהל הרחב מותאמים ונמכרים רק אצל הקוסמטיקאיות המורשות. כריסטינה עצמה וחלק מהמדריכות נוסעות תכופות להדרכות ברחבי העולם. ללא הדרכה נאותה של הקוסמטיקאית, הלקוחות לא יוכלו ליהנות מהיתרונות המקסימליים של התכשיר. בדיוק מסיבה זו מקפידה זהבי לבצע כנסים וימי עיון מקצועיים במהלך השנה, בהם היא מתמקדת בפיתוח שיטות טיפול וטיפוח חדשניות תוך כדי הדגמות מקצועיות.
כריסטינה עצמה מאוד אוהבת את תחום הקוסמטיקה ועד היום, למרות סדר יום עמוס, היא ממשיכה לטפל בלקוחות בביתה. "האמונה המלווה אותי כל השנים היא שבין הקוסמטיקאית ללקוח/ה קיים שיתוף פעולה מלא, היות והטיפול בעור מתבצע מדי יום".
ומוצרי החברה, שנחשבים למובילים בתחומם, זוכים בפרסים יוקרתיים בינלאומיים מידי שנה (כגון allure best of beauty) ונמכרים באינספור נקודות: כך למשל רק ברוסיה פועלים 60 מפיצים במרץ כדי לספק את הביקוש לסחורה.
גאווה ישראלית כבר אמרנו?
קבלת פרס בוייטנאם



























