כיצד חיפוש קולי ו- Google משנים את ה- SEO
עולם המכשירים הניידים והחיפוש הקולי מעצב את עתיד קידום האתרים, ו- Google שמה דגש חזק על מתן תשובות ישירות לשאילתות. יוצרי תוכן ומומחי קידום אתרים צריכים לדעת על שינויי מפתח אלה. האמנות והמדע של אופטימיזציה מנועי חיפוש השתנו באופן דרמטי בשנים האחרונות, הודות לא מעט תגובות לאלגוריתם של Google, כולל העדכון הידידותי לנייד. אנשי מקצוע המתרגלים SEO חייבים להתכונן לעתיד שבו שאילתות מגיעות מהקלט הקולי במכשירים ניידים, ואילו Google, כדי לספק את אותן שאילתות קוליות, ידגישו יותר ויותר תשובות ישירות. מנוע החיפוש של Google ובמידה פחותה יותר, בינג מחפשת תוצאות ישירות , הידועות גם בשם תשובות עשירות, בתגובה לשאלות ספציפיות של משתמשים, במקום לספק מבחר של קישורים לאתרים נבחרים. לדוגמה, אם אתה מבצע חיפוש, מה הם אזורי הזמן בארצות הברית, Google מציגה טבלה של אזורי הזמן בין תוצאות החיפוש הקשורות. במקרים רבים, תשובות ישירות ממלאות שאילתות ומבטלות את הצורך ללחוץ על קישורים כדי לקבל תשובות. בעזרת תשובות ישירות, מטרתה של Google היא לספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר על ידי מתן מענה לשאלות בחיפושים במהירות האפשרית. גוגל הדגישה את הערך של תשובות ישירות כבר בדוחות עבר שהוגשו לרשות לניירות ערך בארה"ב. כמובן, שעלייה בחיפוש הקולי ומתן תשובות ישירות, יש השלכות על אתרי אינטרנט ועל טקטיקות קידום אתרים, כולל הצורך להוסיף נתונים מובנים יותר לאתרים ולספק תשובות ברורות לשאלות ספציפיות כמו קידום תוכן מקוון.
סירי, Google Now קולט את הזרם המרכזי של החיפוש הקול
לפני שחברת אפל שילבה את סירי לתוך iPhone 4s באוקטובר 2011, החיפוש הקולי כמעט ולא היה קיים. יחד עם זאת, המשחק השתנה, וסירי מובנה כעת בתוך כל המכשירים, iPhone, iPads, נגני מדיה iPod ו- Apple . טכנולוגיית החיפוש הקולי של Google, הופיעה לראשונה ביוני 2012 כחלק מ- Android 4.1 ג'לי בין. העוזר הווירטואלי של מיקרוסופט, Cortana, שהוכח לראשונה בחודש אפריל 2014, נבנה כעת ב- Windows Phone 8.1, והוא יהיה חלק ממערכת ההפעלה Windows 10 הקרובה.
נכון לסתיו שעבר, 41% מהמבוגרים ו -55% מבני הנוער השתמשו ב- Siri, Google Now או Cortana בחיפוש קולי לפחות פעם ביום, על פי מחקר של Northstar Research שהוזמן על ידי Google.
תשובות ישירות לחיפושים קוליים בעלייה
בהערכה האחרונה יש יותר מ – 1,000,000 שאילתות חיפוש, לפני כשנתיים, גוגל לא הייתה מסוגלת לספק תשובות ישירות, משתמשי Google היו מקבלים תשובות ישירות רק ב- 4% מהמקרים. לעומת זאת, מנוע החיפוש של בינג של מיקרוסופט סיפק תשובות ישירות רק ב- 1.1% אחוז מהמקרים. גוגל מציגה תשובות ישירות בדרכים שונות, במקרים מסוימים, מנוע החיפוש מספק תוצאות לשוניות. לדוגמה, שאילתות הקשורות למועדי הקרנת סרטים או לתפריטים יכולים לקבל תוצאות עם לשוניות. גוגל יכולה לספק תשובות בתוך טבלאות כאשר משתמש שואל, לדוגמא מי היו משתתפי הארוויזיון בשנת 2000? המנוע של Google משתמש גם ברשימות ברשומות של ויקיפדיה, תרשימים וטפסים בתשובות הישירות שלה.
כדי להגדיל את הסיכויים להתבלט בתשובות הישירות, משווקי תוכן ומומחי קידום אתרים אורגני צריכים להתמקד בשאלות ספציפיות לגבי התוכן שלהם ולאחר מכן לענות על שאלות אלה באופן מיידי וברור. לדוגמה, התשובה הישירה של גוגל לביטוי החיפוש, "פייסבוק מהנדס תוכנה שכר", היה אמור לבוא מתוך מאמר באתר AllFacebook.com.











