ובחורף הזה לא ירד שלג בברלין – הרהורים בין ברלין-לייפציג
אפילו צעדה לסופרמרקט אינה סתם כי בדרך בין אבני המדרכת מנצנצת לה אבן הפליז עליה חרוטים שמותיהם של אלו שעלו באש הייסורים והתופת למעלה.
שוב מתערבבים להם קודש וחול ,נהג המונית היה טורקי ואחר כך פקיסטני וביום האחרון ברלינאי שכעס כי זרים חסרי ניסיון גונבים לו את עבודתו. האם זהו שיעור סובלנות שהמורה הגדול מר.יקום מלמד בסמסטר חורף את הברלינאים, האם זאת נורת אזהרה למערב כי תמו ימיו?
רציתי לכתוב להם כי יתבוננו במראת הקרח אבל אין שלג בברלין
ברדיוס של 5 ק"מ נאספו גאוני העולם ההוא של המאה ה 17-18 ,התכנסו להם בעיר התרזה- לייפציג (שם העיר נגזר מהמילה הסלבית Lipa שפירושה תרזה) מעצבי עולם התרבות והרוח וכתבו את הנשגב. כולם היו שם ליצור עבורנו עולם טהור, מעודן, חכם ,מאוזן
באך – שכותב את המיסה סי מינור, הפסנתר המושווה שהוא בעצם משוואה מתמטית במגה הרץ
קנטטה 131, ממעמקים קראתיך ה' (שלא נכתבה בלייפציג) https://www.youtube.com/watch?v=vqqFQGV-H54
מנדלסון כותב את: כאייל תערוג בין פלגי מים כן נפשי תערוג אליך ה'
https://www.youtube.com/watch?v=E0saNS3yLF0
מרטין לותר הכומר כותב את הברית החדשה בגרמנית על מנת לשבור אחת ולתמיד את התלות הנוראית בכומר כמגשר בין אלוהים לאיכר שלא מבין לטינית .
גתה שהיה סופר, משורר, מחזאי, הוגה דעות ,מגיע לעיר ללימוד ובמרתפו של אווארבאך שומע את המעשייה המקומית על רכיבתו של פאוסט על חבית בירה שבעתיד יכתוב את "פאוסט" –הקרב האלמותי בין הטוב לרע .את שולית הקוסם שלימים הולחנה ע"י פול דיקא. גתה שאמר:
- · "בכל יום אנו צריכים לשמוע לפחות שיר אחד קטן, לקרוא שירה טובה, לראות תמונה אחת מעולה ואם אפשר לומר כמה מילים הגיוניות"
- · "שום דבר לא שווה יותר מהיום הזה"
ובאותה עיר כינסו 14000 יהודים והעלו אותם לרכבות לדרכם האחרונה
הדעת אינה מבינה איך הנשגב התערבב עם רפש ויותר מזה האם זה חלק מהמשוואה הגנטית שבנו?












