הצרכן הישראלי הוא צרכן מאוד מורכב שעסקים רבים שמגיעים מחו"ל, אפילו מהחברות הכי גדולות שיש, פשוט לא מצליחות להבין אותו. זה הזמן להבין מיהו הצרכן ומה הוא אוהב, וכיצד אפשר למכור לו יותר.
לא כולם מצליחים כאן בקלות
תמיד נדמה לנו, האנשים הממוצעים, אלו שלא מעורים בעסקים יותר מידי, שאם יש עסק גדול שמגיע לפה ואם הוא משווק את עצמו טוב, אז הוא בטוח יצליח. ספרו את זה לסטארבקס או לסאב-ווי שהגיעו לפה לפני כמה עשורים ושפוט נחלו כישלון גדול. מעבר לכך שישראלים אוהבים יותר קפה איטלקי ולא קפה אמריקאי ומעבר לכך שסנדוויצ'ים דורשים טעם ספציפי שהישראלי אוהב, יש הרבה עסקים שפשוט לא מבינים שאת הישראלים מושכים עם מבצעים. מה עוד צריך לדעת?
התנהגות צרכנית ישראלית
- אם תציעו לישראלי להצטרך למועדון לקוחות הוא יאהב אתכם מאוד ויגיד לכם כן, לא לפני שהוא יברר היטב מה זה כולל, כמה הוא צריך לשלם ומה זה דורש ממנו. אם זה יהיה בחינם ואפילו בעלות סמלית במיוחד, הוא יהיה שלכם. מועדוני צרכנות ומועדוני לקוחות הפכו להיות כה נפוצים בישראל ואפשר להבין למה: כולם מנסים לחסוך. נכון שאתם תעניקו הנחות והטבות אך מהצד השני, ההכנסות שלכם יגדלו משמעותית אם תעשו כך.
- הישראלים קונים במועדים מסוימים יותר ובמועדים מסוימים פחות. למשל, לפני חגים כולם מחפשים להתחדש במשהו מעניין אך הם מחפשים את המבצעים. זה הזמן של העסק לספר ללקוחות שלו אלו מבצעים הוא מציע וכך הוא יהיה על הגל.
- ישראלים אוהבים לקנות דברים שמצד אחד יהיו טעימים או יפים ומצד שני יהיו משתלמים. אם תציעו המבורגר ב-70 שקלים יש סיכוי שאף אחד לא יקנה אותו, אך מצד שני אם תוזילו עלויות למחיר נמוך מאוד, תתפלאו לשמוע אבל יש סיכוי שהוא לא יהיה ברשימה של חלק ניכר מהאוכלוסייה.
קונים מה שטוב לילדים
כל אחד אוהב את הילדים שלו יותר מהכול אך אם תפרסמו את המוצרים שלכם ותספרו שהם טובים לילדים שלכם: קניתם את עולמכם. יש בזה משהו טוב ויש בזה גם משחק ברגשות אך למעשה אם אתם עושים את זה נכון וזה עוזר לכם, אתם עושים את הצעד הנכון.











