ההבדל בין חופש לכלא לעיתים הוא קו קטן בלבד…

כשילד מחוייב להצלחה מושלמת, הוא אסיר. 

פגשתי ילדה נהדרת, נבונה, מנומסת, בעלת דרך ארץ ומשמעת ברזל, שכמעט התמוטטה בכל פעם שהמורה ביצעה מבדק פתע בכיתה. חוסר השליטה, הבהלה, גרמו לה לשיתוק-קיפאון-בעתה-חרדה. 

היועצת הפנתה בעקבות חרדת בחינות, שהתבטאה בפער עצום בין יכולות גבוהות, השקעה, מוטיבציה בשמיים, הכנת שיעורי בית, ובזמן מבחן אילמות וחוסר תפקוד. 

ההורים הגיעו מבוהלים ועצובים, הילדה סבלה. 

גמישות היא יכולת מבורכת, חיונית וחשובה, שריר שחשוב לפתח אותו ולאמן אותו. 

שהרי, אין לנו באמת שליטה על המתרחש… רק ניסיון לשלוט… סך הכל ניסיון…

אמר דרווין: "המין ששורד, אינו החזק ביותר, או החכם ביותר, אלא המסתגל ביותר"…

יש ילדים שחשוב לעודד חריגה שלהם מהמוסכמות, מהשלמות, מהפרפקציוניזם, שחסרה להם נשימה עמוקה שיוכלו לשחרר… ואם הילדה הפרטית שלכם "מושלמת מדי".. תחזקו אצלה את האפשרות לטעות.

כי החיים האמיתיים, הם רצף של טעויות לא מתוכננות בתוך ניסיון גדול לתכנן מראש….

להתראות, עדי

M.A אבחון דידקטי/פסיכודידקטי וטיפול בלקויות למידה,

מתמחה בטיפול רגשי קוגניטיבי התנהגותי CBT לילדים, מבוגרים והדרכת הורים.

האתר שלי http://www.adi-kaufman.com/
אבחונים דידקטיים בהסכם עם קופת חולים כללית  

 

Alireza Bozorgmir