חלק גדול מהתובנות שלנו בחיים נוצרות בעקבות טעויות שעשינו, ואז בדיעבד באה המחשבה- "אם רק הייתי יודע שככה זה יתפתח, אז….". כך גם בעולם בניית אתרים. כמו בכל תחום מסחרי אין כאן נוסחה מדויקת או מתכון פלאים למניעת נפילת האתר, אך ישנן הארות שעשויות לעורר תובנה מוקדמת רגע לפני שיהיה כבר מאוחר. עשה ואל תעשה בדרך אל האתר הנכסף.
לכל דבר הזמן המתאים לו- לעיתים מתקרבת נקודת ה"דד ליין" שנקבעה בתחילת הדרך להעלאת האתר. בראש יש כבר תוכניות לפרויקטים הנגזרים מתוך העלאת האתר לאוויר. אלא שהעלאת אתר לרשת האינטרנט, כשחלק ממנו עדיין לא גמור, יכולה להוביל לתוצאה הפוכה ולעיתים בלתי הפיכה. ההמלצה היא לא להכניס את הגולשים לאתר בנייה (תרתי משמע), גם אם מדובר בחלק קטן ממנו. הפשרה היחידה היא להעלות את האתר לאוויר ללא הדף שנמצא עדיין בעבודה.
הכוונה ללביצוע פעולות
בניית אתרים ללא הסחות- הסיבה לצורך בתוכנית עבודה ובהגדרת מטרות האתר כנקודת מוצא בתהליך הינה בין היתר למנוע הסחות דעת. אם מטרת האתר להעביר מידע על מוסדות לימוד, יש לשמור על קו זה לאורך כל הדרך. הנטייה "לקפוץ מדבר לדבר" יוצרת בסופו של תהליך אתרים מבורדקים שהגולשים הולכים בהם לאיבוד. לכן שימרו על קו המחשבה שלשמו החלטתם להקים את האתר.
מודעות פרסום
מודעות פרסום ברלבנטיות ל"רוח" האתר ולקהל היעד שלו- חשוב שאתר יהיה רווחי ואין זה מן הנמנע לשלב בו מודעות פרסום. למעשה זהו כורח מציאות. לצד זה חשוב להיות בררן בבחירת המפרסמים, ולראות שאופי המודעות מתמזגות באופי האתר. הגיוני שתופיע מודעה בנושא של הכרויות באתר של מכללה, אבל מודעה דומה שתופיע באתר שעניינו עיצוב הבית עלולה אפילו לעצבן את הגולשים.
תוכן קודם לכל
יחס הגיוני בין תוכן האתר ובין מודעות הפירסום– אם התברכתם בעניין גדול של מפרסמים – אשריכם. אך יש לזכור שיחס בלתי מאוזן בין מודעות הפרסום ותוכן האתר עלולות להביא לכך שהגולשים יינטשו את האתר ואחריהם כמובן גם המפרסמים.
לכן מומלץ בזמן בניית אתרים ליצור סקיצות קבועות לכל אחד מדפי האתר ולשמור מקומות קבועים למודעות……ועד שיגיעו המפרסמים, הוסיפו תמונה בחלל השמור.
המילה האחרונה בעולם בניית אתרים היא קידום אתרים שחלקו הינו אורגני (SEO) וחלקו ממומן. הקידום האורגני נעזר בין היתר במאמרי קידום, המתבססים על מילות מפתח, שאיכותם על פי רוב אינה גבוהה במיוחד. הנטייה להציף את האתר ולשלב קישורים לאתרים אחרים עם מאמרי קידום מייצרת אתר עם תוכן בינוני. מכאן שסביר להניח שבאופן טכני עבודת הקידום תעשה בדרך הטובה ביותר, אך האתר לא ייתפס כאתר מעניין ואיכותי. הפתרון- לצד מאמרי הקידום שלבו מאמרים איכותיים, הכניסו טקסטים רלבנטיים וחדשניים לאתר.











