אחד הסיוטים הגדולים ביותר שכל אחד מאתנו חושש ממנו לפני נסיעה לחוץ לארץ הוא איחור משמעותי בטיסה. על ביטול מלא של טיסה הרוב אפילו לא ידמיינו. למרות זאת מקרים של עיכובים ארוכים בהמראה או ביטול של טיסות באופן מוחלט קיימים ואף הרבה יותר ממה שאתם חושבים. בדיוק לשם כך נחקק חוק טיבי.
מהו חוק טיבי?
חוק טיבי הוא כינוי של חוק שירותי תעופה שנחקק על ידי ח"כ טיבי לפני מספר שנים ועוסק בסוגיה של עיכובים או ביטולים של טיסות והפיצוי שמגיע לצרכנים בעקבות כך.
בעוד במשך שנים לצרכנים בישראל היה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לתבוע פיצוי בגין איחור בטיסה, הרי שכיום ההליך הרבה יותר פשוט וניתן לקבל פיצויי מוגדר בשטח שדה התעופה וגם פיצוי לאחר מכן בפניה לחברת התעופה בנוהל שהוגדר לשם כך או באמצעות תביעה בבית המשפט אם חברת התעופה איננה מגיבה לפנייתכם.
פיצוי בשטח שדה התעופה
כאשר אתם ממתינים להמראה בשדה התעופה ויש עיכוב בטיסה העולה על שעתיים, הרי שאתם זכאים למזון ושתיה מחברת התעופה ואף לאמצע תקשורת ליצירת קשר חיצוני כדי להודיע על האיחור בטיסה למי שאתם מעוניינים.
במידה והאיחור בטיסה נמשך מעבר לחמש שעות הרי שאתם זכאים בשעות הלילה גם לסידורי לינה והסעה לבית מלון\מוטל מטעם חברת התעופה. כמו כן אתם רשאים לבקש מחברת התעופה החזר כספי עבור כרטיס הטיסה שבידכם או ניסיון לארגן עבורכם טיסה חלופית. חשוב להבין שמדובר על אחד מהשניים וגם על ויתור הזכות לתבוע פיצוי על איחור בטיסה לאחר מכן.
פיצוי מחוץ לשדה התעופה
במידה והאיחור בטיסה עולה על 8 שעות או במצב בו מודיעים כי הטיסה בוטלה לחלוטין, אתם רשאים להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין ביטול טיסה לחברת התעופה ולקבל תשובה ו\או את הפיצוי על פי הקבוע בחוק בפרק זמן מוגדר לשם כך.
את הפניה בתביעה לפיצוי תגישו לחברת התעופה ואם היא מסרבת להעניק פיצויים הרי שיש לכם הזכות לפנות לערכאה של בית המשפט ולתבוע זאת על בסיס חוק שירותי התעופה.
מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין המבין בתחום התביעות מול חברות התעופה שכן יש נוהל פרוצדורלי שיש להתנהל לפיו וגם כדאי לדעת מדוע חברת התעופה דחתה את הפניה הראשונה שלכם. למרות שחוק טיבי נחקק למען הצרכן הישראלי, הרי שלחברות התעופה שי סעיפי הגנה שונים למקרים כאלו ואחרים ואם החברה עמדה בהם, הרי שלא תהיו זכאים לקבלת פיצוי בגין איחור או ביטול טיסה.












