איך להשוות בין חברות כשקונים ביטוח

סוף חודש יוני הוא תמיד עמוס במיוחד, כשבאופן היסטורי זו התקופה בשנה בה אני נדרשת לחדש את ביטוח הרכב שלי ובאופן היסטורי קצת פחות – להירתם ולנכוח במסיבות סוף שנה ואירועים נלווים. אז תסלחו לי אם הפעם הכתיבה פחות אישית ויותר תכל׳סית, אני בטוחה שלפחות חלקכן מזדהות עם המצב.

לא משנה כמה פעמים אני מבצעת השוואת מחירים לביטוח רכב, כל פעם אני מגלה דברים חדשים. עולם ביטוח הרכב אולי אפור – אבל ב-50 גוונים, וגם אם מעבר בין מבטחות פירושו קצת בירוקרטיה, לפעמים זה לגמרי משתלם. אם גם את רגע לפני חידוש ביטוח (ואם לראשונה – אז מזל טוב!), הרשי לי לחלוק איתך את הטיפים שלי לביצוע ההשוואה בצורה נוחה, ברורה ומקיפה.

איזה ביטוח את מחפשת?

האם את זקוקה רק לביטוח חובה או גם למקיף או צד ג׳? האם את הנהגת היחידה? איזה סוג של שירות לקוחות את מצפה למצוא? ככל שתדעי טוב יותר מה את מחפשת, יהיה לך קל יותר למצוא את הביטוח הנכון עבורך.

מה קובע את מחיר הפוליסה?

פוליסת ביטוח החובה נקבעת על פי פרטי הנהג הצעיר ביותר הצפוי להשתמש ברכב, אבל גם נפח המנוע של המכונית, מערכות התרעה, ומספר פסילות הרישיון של כלל הנהגים. לפני שאת מתחילה בהשוואת מחירי ביטוח, ודאי שיש בידייך את כל המידע הנדרש.

עלות הביטוח המקיף משוקללת לפי ערכה הכספי של המכונית בהתבסס על המודל ושנת הייצור, עלות החלפים וכדומה. מרבית חברות הביטוח מציעות כיסויים נוספים (שמשות, גרירה ורכב חלופי לדוגמא), הניתנים לרכישה בנפרד.

מחירו של ביטוח צד ג׳ מושפע הן מנתוני המכונית והן מנתוני הנהגים, וגם עבורו מציעות המבטחות כיסויים נוספים.

איפה להתחיל לחפש?

אני מוצאת שמחשבון משרד האוצר הוא נקודת ההתחלה הכי טובה להשוואת ביטוח חובה, כיוון שהוא כולל בתוכו לצד השורה התחתונה גם את מיקומה של כל חברה במדד השירות. המדד של האוצר משקף את רמת השירות של חברות הביטוח, כלומר: אחוז התביעות שאושרו ושולמו, מידת שביעות רצון הלקוחות, שיעור שיחות הטלפון שנענו בתוך 3 דקות, כלי דיגיטליים ושקלול תלונות הציבור. אני תופסת מעצמי נהגת זהירה שלא צפויה להיות מעורבת בתאונת דרכים, אבל אם וכאשר – אני רוצה לדעת שיהיה לי עם מי לדבר בצד השני.

סיבה נוספת להתחיל את החיפושים במחשבון: האתר כולל הסברים לכל אותם מושגי ביטוח, לחלקים המרכיבים את הפוליסה (תעריף דמים!), מה שהופך את השלב הבא לפשוט ביותר.

אחרי שסיימתי לרענן את זכרוני במושגים שנשכחו מליבי (יש דברים שצריך לזכור אותם בתקופה מסויימת, אחרי זה זה קצת בזבוז של מקום, נניח שיעורי התנ״ך בתיכון), אני בוחרת 2-3 חברות לבצע עליהן תחקיר מעט יותר מקיף: השוואת מחירים, תנאים ואם יש חידושים בפן הדיגיטלי של הדברים. לפעמים אני נשארת בדיוק עם אותה החברה, לעיתים מוצאת עסקה טובה יותר במקום אחר ועוברת.