הנזק שיצרה שמלת האירוסין של קייט מידלטון

מעצבת האופנה ובעלת מותג האופנה "איסה", שעמדה מאחורי שמלת האירוסין המפורסמת, חושפת את ההתרסקות העסקית בעקבות אותה הצלחה ומודה, לאחר סגירת החברה, שלא תמיד חשיפה היא ברכה

בחורה עם מחשב נייד

לפעמים התהילה היא קללה ארורה, תשאלו את מעצבת בית האופנה, "Issa", שחשפה איך שמלה אחת מוטטה את החברה שלה. הכל התחיל ב-2010. הבריטים שמחו וצהלו, לאור הודעת האירוסים הרשמית של הנסיך ויליאם לקייט מידלטון. היה זה יכול להיות עוד יום עבור דניאלה הילאיל, המעצבת הבזילאית מאחורי מותג האופנה, אבל היא לא ידעה שבאותו זמן, הדוכסית תופיע בהצהרה הפומבית עם שמלה כחולה פרי עיצובה.

הטלפונים לא פסקו, כולן רצו לרכוש את שמלת האירוסין הכחולה של מידלטון, שעלותה אז הייתה £430. מותג האופנה הבריטי שלה היה עד אז, עסק קטן אבל האפקט של קייט הקפיץ אותה למקומות שהיא לא תיארה לעצמה ולבסוף – אף הובילה את החברה להתרסקות אדירה ולסגירת בית העסק 5 שנים אחרי. כן, מי ידע את כוחה של שמלת קשירה ממשי, המכונה "ספיר לונדון". תוך 24 שעות, השמלה הזו הפכה לסנסציה גלובלית.

"באותו בוקר הלכתי ליוגה כרגיל ואז קיבלתי טלפון שסיפרו לי על האירוסין. הייתי נרגשת.  לא היה לנו טלוויזיה בסטודיו וזה היה לפני עידן האינסטגרם. אבל מהר מאוד הבנו שהיא לבשה את המותג בעקבות השיחות שקיבלנו בארבע אחר הצהריים שלא פסקו".

קייט מידלטון בשמלה כחולה

השמלה הפכה לסולד אאוט ביותר מ-43 מדינות. אז איך מהצלחה כבירה כזו החברה נעלמה כלא הייתה מתעשיית האופנה? בראיון, שערכו עם המעצבת, ב"דיילי מייל", המעצבת חושפת את הפופולריות האדירה שעיצוביה זכו לה. למרות שהיו מכירות מעולות בהתחלה, הן הזיקו לעסק בטווח הארוך מאחר ובאותה עת, היה לחברה צוות של 25 אנשי תפירה והמותג לא עמד בקצב הנדרש כדי לעמוד בביקוש. "היינו על סף קריסה כלכלית", היא חשפה.

קייט מידלטון בשמלת האירוסין

"זה היה מותג נישה והיו לנו קהל מעריצים. בשנים 2008 ו-2009 היינו במשבר כלכלי, ממנו יצאנו בעזרת קייט מידלטון. כאמור, השמלה נחלה הצלחה מסחררת אך המעצבת הבינה מהר מאוד שהצלחה אינה תמיד טובה לעסק. המכירות הוכפלו אבל הילאיל לא הצליחה להשיג את סכום הכסף הנדרש על מנת לממן ייצור בכמויות המטורפות.

"הבנק סירב לתת לי אשראי ובית החרושת דרשה שאשלם את החובות. הייתי חייבת משקיע". בסוף, חברתה של המעצבת, קמילה אל פאייד, הציעה לרכוש 51 אחוז מהחברה, המותג גייס מנכ"ל חדש ב-201, מה שדחף את המעצבת החוצה מהחברה שלה. כעבור שנתיים, החברה נסגרה. "עזבתי כי לא יכולתי יותר", הסבירה. "הייתי כל כך לחוצה שהשיער שלי הפך לבן והתחיל לנשור. הייתי שבורה בסוף. היה לי עסק מעולה, שבניתי לבד במהלך עשור. לראות אותו מתפרק ככה היה שובר לב. במשך שנתיים לא עיצבתי כלום אחרי זה. היה לי כואב מדי".

"אני לא חושבת שאנשים קולטים כמה סבלתי אבל תמיד האמנתי שמה שלא הורג אותך, מחזק אותך". בימים אלה המעצבת השיקה מותג חדש, Dhela, והיא עיצבה שמלה דומה למה שלבשה הדוכסית של קיימברידג' באותו יום חמוץ-מתוק. נקווה עבורה שהיא לא תצליח עד כדי כך,