שיווק לנשים: כל האמת על פרסום ושיווק לנשים

נשים מקבלות את רוב החלטות הקנייה, אבל עסקים לעתים קרובות מפספסים את המטרה כשהם מפרסמים לנשים. להלן כמה מהדברים העיקריים עבור שיווק מוצלח לנשים

נשים מקבלות את רוב החלטות הקנייה, אבל עסקים לעתים קרובות מפספסים את המטרה כשהם מפרסמים לנשים. להלן כמה מהדברים העיקריים עבור שיווק מוצלח לנשים
שיווק מוצלח לנשים

מחקרי צרכנים מראים באופן עקבי שנשים מקבלות יותר החלטות קנייה מגברים. נשים משפיעות על לפחות 80% מכלל הוצאות משק הבית; הם מקבלים 75% מההחלטות לגבי רכישת בתים חדשים ו-81% מההחלטות לגבי מצרכים.

ועדיין, בעוד הדברים משתפרים, נשים מדווחות כי השיווק והפרסום ממשיכים להחמיץ את המטרה – מסתמכים על סטריאוטיפים, אובייקטיביים ומדברים אליהם.מחצית מהנשים (48%) אמרו שהייצוג הנשי בפרסום הפך חיובי יותר בחמש השנים הקודמות, לעומת 8% שאמרו כי הוא הידרדר. עם זאת, 48% אמרו שהמודעות חילקו אותן באותה מידה או יותר.

שיווק לנשים

אז איך כדאי לשווק את המוצרים או השירותים שלך לנשים? אין תשובה פשוטה, כמובן. זה תלוי באופי ההצעה שלך ובשוק הספציפי שאליו אתה מכוון. למרות זאת, אין תירוץ לסקסיזם, סטריאוטיפים ואובייקטיביזציה של נשים בשיווק. הנה כמה פעולות עשה ואל תעשה שכל בעל עסק צריך להיות מודע אליהם.

אל תשתמש בסטריאוטיפים כשאתה מפרסם לנשים

סטריאוטיפים בפרסום הם דרך עצלנית ועלולה להעליב לתאר טיפוסים ספציפיים של צרכנים – מהאמא העסוקה בעבודות הבית ועד לפנסיונר אפור השיער החריץ בגינה. הסטריאוטיפים האלה תמיד פוגעים מכיוון שהם מרחיקים את אותם האנשים שהם מנסים להגיע אליהם. הם מצמצמים אנשים לקלישאה במקום להראות אינדיבידואל – אם כי כזה שיש לו צרכים ורצונות דומים לאחרים בקבוצה הדמוגרפית שלהם.

הימנעות מסטריאוטיפים קשורה באותה מידה לגיוון של סוגי הנשים שאתה מציג בשיווק שלך כמו על התפקידים שהן ממלאות. ענייני ייצוג והכלה. זה גם על הבנה שההבחנה בין מוצרים "זכרים" או "נשים" אינה יעילה.

התמקדו בגיוון והכלה

כשמדובר במיקוד לצרכנות נשים, עסקים צריכים לזכור ש"להיות אישה" היא רק זהות אחת מיני רבות עבור כל אישה. שיווק אפקטיבי הוא חיבוק של כל אלו שמזדהים כנשים – כולל נשים מכל הרקע, העדה, מכל הצורות והגדלים, הגילאים והמיניות. יש גיוון בכל קבוצה דמוגרפית, לא משנה כמה נישה; הבנה שזה היבט חיוני בשיווק ללקוחות נשים.

התייעץ עם נשים בעת תכנון השיווק שלך

הטיה לא מודעת יכולה להשפיע לרעה על המסרים השיווקיים והסיסמאות הפרסומות שלך. זה לא רק מה שאתה אומר אלא איך אתה אומר את זה. האם ההודעות שלך עלולות להיראות כפטרוניות, זחוחות או לא כנות? האם אתה מעביר מסר שלילי, כגון הצעה שנשים צריכות לעמוד באידיאל שרירותי? לא משנה מה המין שלך, כדאי לשאול קבוצה מגוונת של נשים אם אתה קולע בול עם השיווק שלך לנשים – או מפספסים אותו לחלוטין.

תבין איך נשים בונות מערכות יחסים

בעוד שעלינו להיזהר מכל סטריאוטיפ, מחקרים מראים באופן עקבי שנשים צרכניות פועלות בצורה שונה מגברים. מרטי ברלטה כותבת: "גברים ונשים לא מתקשרים באותו אופן, והם לא קונים מאותן סיבות… הוא פשוט רוצה שהעסקה תתבצע. היא מעוניינת ליצור מערכת יחסים. בכל מקום שבו נשים מגיעות, הן ליצור קשרים".

אל תכוון לכל הנשים עם אותו מסר

הניסיון לפנות לכל הנשים במסר אחד לא יעבוד. עדיף להתמקד בדמוגרפיה ספציפית ולוודא שהשיווק שלך מדבר לקבוצת נישה זו.

"כולם נמצאים במצבים שונים, תלוי בגיל, האם יש להם משפחות וכדומה. אם מתמקדים בסוג אחד של נשים, מסתכנים בהרחקת חלקים גדולים באוכלוסיית הנשים, וגם באוכלוסיית הגברים.

תבינו מה מניע צרכניות לקנות

אמון הוא גורם מפתח המשפיע על החלטות הקנייה של נשים רבות. המלצות מפה לאוזן, ביקורות, מידע על מוצרים ומדיה חברתית, כולם ממלאים את חלקם בסיוע לנשים לאסוף ידע לפני החלטת רכישה.

כמובן, המדיה החברתית יכולה להיות שדה מוקשים אם מותגים מבינים את המסרים שלהם שגויים; לכן חשוב יותר מתמיד שעסקים יוודאו שהם מבינים מי הן הלקוחות הנשים שלהם, איך הן רואות את עצמן, מה הצרכים והרצונות שלהן, איך הם קונים ואילו מסרים שיווקיים מהדהדים איתם.

שיווק לנשים לסיכום

דבר אחד בטוח, לא משנה מה אתה מוכר, נשים צפויות להיות שוק יעד מכריע עבור העסק שלך. לעולם אל תניח הנחות – תמיד בדוק את המסרים שלך עם קבוצה מגוונת של נשים. ולא משנה אם זה אתר אינטרנט או דף נחיתה אל תטיח את הצבע הוורוד על כל חומרי האריזה והשיווק שלך ותצפה מנשים לקנות.