להתנתק מחברת תקשורת – איך לעשות זאת בקלות?

כיום, התנתקות מחברות תקשורת, היא תהליך ה-רב-ה יותר קל ומהיר, תודות ל"חוק הניתוק בקליק" שהועבר ברוב על ידי כנסת ישראל, לפני מספר שנים ( יולי 2017). אם עד לפני 5 שנים, נאלצתן לשוחח עם נציג שירות של ספק התקשורת ולשמוע, לעיתים תכופות, ניסיונות שכנוע מרגיזים מצידן בניסיון לשמרכן כלקוחות החברה, אזי שכיום אתן יכולות להתנתק מכל ספקי התקשורת באמצעים טכנולוגיים כדוגמת שליחת דוא"ל ומילוי טופס מקוון באתרים כמו "נתק" ואף באתרים של חברות התקשורת עצמן.

בעבר הלא רחוק, ההתנתקות מחברות התקשורת, כבלים ולווין, הייתה כרוכה בטרטור לא קטן, שלא נאמר אפילו מיני סיוט, שכן היינו צריכות להתקשר (או להגיע פיזית לנקודת שירות של החברה) למוקדי השירות של חברות אלו, להמתין לתורנו בתור, מול נציג השירות שלהם שכמובן ינסה לשמר אותנו בחברה בכל כוחו (ואם כוחותיו לא יביאו תוצאה מבוקשת מבחינת חברת התקשורת – קרי לא יצליח לשמרכן, יעביר אתכן ל"נציג השימור" של החברה) ולאחר מכן, לאחר שגם היינו משכנעים את נציגי החברות, שאין להם סיכוי ריאלי לשמר אותנו כלקוחות החברה, היינו צריכות לתאם הגעת טכנאי ולהמתין לו שעות עד שיואיל להגיע ולנתק אותנו מציוד הקצה שהושאל לנו ולנתק אותנו סופית מהשירות (לא לפני שמילאנו מגוון טפסי התנתקות מהשירות והחזרת ציוד לספק).

כיום, התנתקות מחברות תקשורת, היא תהליך ה-רב-ה יותר קל ומהיר, תודות ל"חוק הניתוק בקליק" שהועבר ברוב על ידי כנסת ישראל, לפני מספר שנים ( יולי 2017). משמעות החוק היא, שכל ספק תקשורת, מחויב עתה לפרסם באופן בולט את פרטי ההתקשרות לצורך הגשת בקשת ניתוק, ולכלול בתוכם כתובת מייל (בנוסף לכך, הספק מחויב כבר במעמד העסקה, להציג לצרכן את כל דרכי ההתנתקות העומדות לרשותו- מספר הטלפון, כתובת האינטרנט וכו'). מידע זה יימסר לצרכן בכתב בתחילת הדרך של העסקה, למשל בחוזה, וכן במהלך חיי העסקה – בכל חשבונית, קבלה או הודעת תשלום. כמו כן, אם יש לעוסק אתר אינטרנט, עליו לגלות את המידע האמור גם באתר., כך שכל לקוח יוכל למעשה לחסוך מעצמו את הטרחה שהתנתקות דרך נציג של חברת התקשורת. כלומר, בזכות החוק, לכל אחד מאיתנו ניתנה האפשרות לשגר הודעת מייל לספק התקשורת או לחליפין, למלא טופס התנתקות מקוון (אונליין) באחד מאתרי הנתק או אפילו באתרים של חברות התקשורת עצמן ולקבל אישור לניתוק בפועל, תוך עד 3 ימי עסקים בלבד – ללא שכנועים ללמה להישאר אצל הספק וללא העצבים המיותרים שנלווים לשיחות השימור עם נציגי השירות 😁

אז נכון, חברות התקשורת אינן מרוצות מהמצב החדש (יחסית, בכל זאת כבר עברו 5 שנים מתחילת יישומו של החוק)  ולא מנתקות אתכם בשמחה גלויה, אך בשל העובדה שכל ספק העובר על "חוק הניתוק בקליק", עשוי לשלם פיצוי של עד10,000₪ לצרכן ועד 22,000 ₪ קנס למדינה בגין התעלמות מהחוק, הן בדרך כלל יימנעו מההרפתקה שבמפגש אתכם בבית המשפט ועל כן, לרוב ינתקו אתכן במהירות ומבלי שיעבירו אתכם תלאות שהיו מנת חלקן של רבות מאיתנו עד ליישומו של החוק.

חשוב לציין, כי במידה וההתקשרות שלכן מול ספק התקשורת, כולל ציוד קצה כגון, ממיר, מודם, נתב אלחוטי ("ראוטר") וכדומה, תצטרך החברה לאסוף מכן גם את אלה בתוך 3 ימי העסקים עד לניתוק.

המלצות להכנת ציוד לאיסוף כחלק מהליך הניתוק

  • וודאו כי כל ציוד הקצה שברשותכן, מוכן לאיסוף בידי טכנאי/נציג החברה, קרי מנותקים כבר מהחשמל.
  • צלמו באופן ברור את הציוד שאתן מחזירות במלואו- כולל המספר סידורי של המכשיר, עבור השגת מעין "תעודת ביטוח" מול ספק התקשורת, שכל הציוד היה אצלכן ונמסר. שמרו על התמונות הללו מספר חודשים לאחר ההתנתקות מהשירות- ליתר ביטחון.
  • וודאו כי הטכנאי/נציג החברה, מותיר בידיכן אישור ("אסמכתא") המתעד את הציוד שנמסר, כולל חתימתו ושמו המלא של הנציג.