מי אני?
חן אולשביצקי, מאורסת לאהבת חיי חגי, מעצבת ובעלים של המותג simple story משנת 2016.
רקע:
נולדתי וגדלתי בנהריה, למדתי בשנקר וסיימתי את לימודי ב – 2005 עם תואר בעיצוב אופנה.
לא הגעתי לשנקר עם ידע גדול בעיצוב ואומנות, למדתי בתיכון כלכלה וניהול, אבל תמיד הרגשתי משיכה לדברים הקשורים לעיצוב ובמיוחד לאופנה. זה התבטא בלהתלבש שונה ואחרת מכולם וגם הייתי יושבת שעות ומאיירת סקיצות, עוד לפניי שבכלל הבנתי איך. הייתי לוקחת צילומי מגזינים, מעתיקה את הדוגמנית ומציירת לה אאוטפיט חדש.
בתחילת הלימודים בשנקר הייתי בלחץ מאד גדול כי הרגשתי שמצד אחד אני צריכה ללמוד על המון אמנים ויצירות שלא הכרתי ולהשלים פערים מול שאר הסטודנטים ומצד שני הייתי בהתרגשות גדולה ותאבון לדברים חדשים שלא נחשפתי אליהם בעבר. עם זאת פתאום גם הרגשתי מאד שייכת למקום, לסוג האנשים, הרגשתי שכולם קצת מוזרים כמוני וזה בסדר. יכולתי להתלבש כראות עיניי ולא הסתכלו עלי באופן שונה כמו בנהריה. זה נורמלי פה.
מיד לאחר הלימודים התחלתי לעבוד כמעצבת בחברת הוניגמן קידס ולאחר הרבה שנים גם כמעצבת בטוונטי פור סבן. רכשתי מיומנויות ונסיון רב בעבודה אך לאחר כ-10 שנים כמעצבת בחברה מסחרית הרגשתי שאני רוצה יותר. הקולקציות הרגישו לי דומות עונה אחרי עונה והביטוי שלי כמעצבת נדחק לצד. חיפשתי שינוי, פחדתי מאד להיות עצמאית אבל ככל שהזמן עבר הגעתי למסקנה שאני חייבת לקפוץ למים ולהתגבר על הפחד.
זה קרה לאחר שהכרתי את בן זוגי חגי והחלטנו לעזוב את תל אביב. חיפשנו לעבור למקום יותר שקט, פחות לחוץ, מקום שקל יותר להקשיב למחשבות שלך וכך בחששות אחרי שנים רבות בתל אביב עזבנו לקיסריה (קרוב להורי שעברו לכאן).
מחלום למציאות
חשבתי מה אני רוצה לעשות הלאה מבחינה מקצועית והורי הציעו שאני אתחיל לפתח כמה דגמים ונראה איך זה יתגלגל, וכך היה. הכנתי עוד בגד ועוד בגד וזה התגלגל לקולקציה קטנה. התחלתי לחשוב על שם למותג שהתפתח, זה היה לא פשוט ואימא שלי בסוף זרקה לאוויר את השם simple story. אהבתי את השם מיד, אימא שלי אמרה שהשם מזכיר לה אותי ואת האישיות שלי, הכוונה היא לפשטות, צניעות וכו'.
פתחתי סטודיו אצלם בבית והמותג נולד, רציתי לעצב לנשים בוגרות שידעו להעריך בגדים איכותיים, גימורים איכותיים, פריטים שיחזיקו בארון ליותר מעונה אחת וישמשו את הלובשת לאורך זמן.
איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?
הגישה שלי לעיצוב הבגדים היא שקודם כל שהבגד יחמיא לגוף האישה מבחינת החיתוכים, האורכים ואיפה הוא נושק לגוף. אני אוהבת לשחק עם דיטליים ולעשות חיבורים מעניינים בין עולמות שונים. לדוגמא: קימונו מהקולקציה האחרונה שמגיע מעולם הבוהו שיק מחובר לעולם המחויט.
סגנון העיצוב שלי הוא קלאסי ומוקפד עם טוויסטים בדיטליים ובגזרות. עירוב של אופנה אירופאית עם נגיעות ים תיכוניות.
לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת את מתחברת?
נטלי ג'וס, לנה דנהאם וליאנדרה מדין
מה החלק הכי מאתגר בדרך:
יש הרבה חלקים קשים ומאתגרים, החל משלב פיתוח המוצר. לא פשוט כלכך לפתח בארץ מותג ועוד יותר קשה שדרישות התפירה שאתה מחפש הן כלכך גבוהות. אני מאד פדנטית בדרישות שלי וכשמשהו לא מושלם אז זה יכול להוציא אותי מדעתי וקשה לי לעזוב אותו. וקיים האתגר בשיווק ובניהול, השוני בין עבודה כמעצב בחברה לבין הניהול המלא של העסק.
מה מאפיין את הקולקציה האחרונה?
בקולקציית החורף השתמשתי בצבעים חורפיים מנחמים כמו קאמל, הרבה שחור, בורדו, זהב ושמנת. יש הרבה משחקים בדיטליים מחויטים ושילובי בדים איכותיים כמו עור, קטיפה, בדי ריב, משי וג׳רזי.
אני לא מתעלמת מטרנדים עונתיים אבל אני לוקחת מהם רק מה שהולך בקו אחד עם הקולקציה ועם האסתטיקה העיצובית שלי. בחורף הנוכחי השתמשתי הרבה בשרוולים מתרחבים, הן בחולצות ריב וקטיפה בשילוב עם צווארון גולף קטן והן במעיל ג׳רזי לערב עם שילוב דיטליים של סרטי פרנזים.
אני חושבת שיש כמה פרטי סטייטמנט בקולקציה שאפשר לשלב אותם בהרבה לוקים שונים, גם לערב וגם ליומיום ובנוסף הם פריטים שקשה להישאר אליהם אדישים.
טווח המחירים: 280-1,200 שקל.
טווח המידות: 40-36\42 ויש גם פריטים שמגיעים ב-one size
ניתן להשיג בסטודיו של simple story, רצוי בתאום מראש. רחוב: נגה 23, שכונה 13, קיסריה. טלפון: 0508890009. או באתר: www.simplestoryonline.com
פייסבוק: www.facebook.com/simplestory.online
אינסטגרם: www.instagram.com/simplestory.online
***
הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק
צלם: תום מרשק, דוגמנית: ורוניקה לסוכנות mc2 , איפור ושיער: פטריק עובד לסוכנות סולו.



















