מי שעוקבת אחרי הדוגמנית אניה מרטירוסוב באינסטגרם בודאי יודעת שמדובר במובילת דעה שהנגיעה שלה בתחום האופנה רחבה בהרבה מעבודות הדוגמנות שלה.
הסטייל הלא מתאמץ של אניה, החיבה שלה לבגדים פשוטים ונוחים והיכולת שלה לשלב אותם בצורה מקורית ושיקית הפכו אותה לאייקון אופנה מקומי והובילו לשיתופי פעולה עם מעצבים ותיקים ובעלי שם. לפני כשלוש שנים יצרה קולקציית קפסולה משותפת עם רונן חן ובימים אלו היא משיקה קולקציה בשיתוף פעולה עם מותג האופנה המחודש "אתא".
השת"פ המדובר התחיל, כמו דברים טובים רבים, במקרה. אניה היתה לקוחה קבועה של אתא ("מצאתי שם בית לבייסיקים מדוייקים שקל לבחור וללבוש" היא מסבירה) ונהגה להעלות לאינסטגרם תמונות שלה לובשת את בגדי המותג. יעל שנברגר, המעצבת של אתא' נתקלה בתמונות שלה והרגישה שאניה לובשת את הבגדים שעיצבה בדיוק כפי שראתה אותם בדמיונה ("הרגשתי שאניה מבינה אותי ונותנת פרשנות נכונה לבגדים שעשיתי"). יעל ביקשה מאניה להיפגש והרעיון לשת"פ עלה במהלך הפגישה. האקראיות שבה אניה מתלבשת מתאימה בדיוק לדרך שבה יעל עושה בגדים, בלי תכנון מורכב מראש, אלא תוך כדי תנועה ולכן השתיים הרגישו שמדובר בחיבור טבעי ומתבקש, תחושה שהשתיים מעידות שהוכיחה עצמה כנכונה במהלך העבודה המשותפת ועמדה גם במבחן התוצאה.
הרעיון היה להפוך את אניה לתוכן שאפשר לצקת לתוך הבגדים והתוכן נמצא, בין היתר, בסיפור העליה שלה. לקולקציה המשותפת ניתן השם 1991, השנה שבה אניה עלתה לארץ (יעל מציינת שבנוסף למשמעות של שנת העליה, מדובר במספר פלינדרומי, יפה ואסתטי שניתן לקרוא משני הכיוונים, בדיוק כמו את המילה 'אתא', אלמנט שחיזק את הבחירה בשם).
אתא נוסדה במקור בשנת 1934 ומילאה פונקציה חשובה עבור עולים חדשים שהעבירו את חייהם ממקום אחד לאחר וחוו מפגש תרבותי מבלבל ומשמעותי. אניה הגיעה מטשקנט שבאוזבקיסטן לבית ספר דתי בבני-ברק ומצאה עצמה לובשת חולצות מכופתרות מעומלנות וחצאית ג'ינס נוקשה. סיפור העליה ותחושת הזרות הם אותו סיפור, גם אם עשרות שנים מפרידות בין גלי העליה של שנות ה-40 וה-50 לזה של שנות ה-90. החוויה הזו היא שעמדה לנגד עיניהן של אניה ויעל כשחשבו על הפריטים שירכיבו את הקולקציה והיא זו שהובילה ליצירת מלתחה שיכולה להיות תכולה של מזוודה, כזו שכוללת מעט פריטים שביחד נותנים מענה לכל רגע בחיים – לעבודה, פנאי, שינה ובילוי. מעבר לפרקטיקה, הקולקציה מבקשת לתאר את יחסי הגומלין בין הבגדים לבין מי שלובש אותם ולהציף שאלות על הגדרה עצמית, זהות ותחושת שייכות.
את כל זה יצרו השתיים באמצעות 16 דגמים שכוללים חליפת ג'ינס שמורכבת ממכנסי ג'ינס בגזרה גבוהה ומתרחבת וג'קט בסגנון טראנץ', אוברול ג'ינס ארוך וקשיח בסגנון אוברול עבודה, חליפת ניילון המורכבת מחצאית מתרחבת באורך הברך וג'קט ספורטיבי עם קפוצ'ון, סווטישרטים עם כיתוב ברוסית (שכולל גם טעות דפוס שיאתרו רק דוברי השפה), חליפת טרנינג עם מכנסיים קצרים, טישירטים עם המספר 1991, חולצות אריג רכות, חליפת קטיפה המורכבת מטיץ וטוניקה צמודה, שמלת מעטפת קלילה ועוד. כל הפריטים משדרים סטייל לא מתאמץ ומשתלבים בטבעיות זה עם זה גם כשמפרקים חליפות ויוצרים חיבורים חדשים וזה בדיוק מה שאניה ויעל מבקשות שתעשו, תיצקו תוכן אישי לתוך הבגדים שהן יצרו בשבילכן.
בטווח מחירים של 250 – 690 שקל
אירוע השקת הקולקציה יתקיים ב14/12/18 יום ו' בחנות אתא -אלנבי 93 תל אביב ותהיה זמינה גם ביתר חנויות אתא- אלנבי 93 ת"א, רוטשילד 141 ת"א, השל"ה 3 ת"א ובאתר האינטרנט- https://atawear.co.il/
***
הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק
צילומים: דודי חסון





















