על ההצגה

האורות עולים, על הבמה שתי דמויות, שיחתן חידתית, כמעט חלומית ומעוררת סקרנות לגבי הקשר ביניהן לבין המחזאי.
הקהל אינו יודע בתחילה מי הן ומה תפקידן, אך אט־אט מתברר שהן מגלמות גם דמויות מרובד מציאות מדומה גם את הוריו של מחזאי בן 40, גבר שעדיין לא כתב אף מחזה בחייו.
ברגע שהמחזאי עצמו נכנס הכול מתגבש, והקהל מתחיל להבין שהצגה זו עוסקת במסע אישי וגם יצירתי, שבו כל רגע משנה את האיזון.

הבוס הגדול משתלט על העולם, עולם שבו המציאות עצמה היא מדומה.
גם ההורים, כמו כל השחקנים האחרים, נשאבים אל תוך מערכת מלאכותית שמוחקת את האותנטיות.
המחזאי מתבקש לכתוב, אבל מגלה שמישהו אחר כבר מכתיב לו עלילה, אפילו את סיפור האהבה שלו.

המציאות המדומה מייצגת לא רק את כוחה של הטכנולוגיה, אלא גם את הלחץ החברתי להתאים את עצמנו לתדמית, למסך, לפילטר.
דרך ההורים, מתגלה גם הקונפליקט האנושי משפחתי: האם אפשר להיות נאמן לעצמך, כשהקרובים ביותר אליך כבר חיים בתוך אשליה.

ככל שהשעון מתקתק, תיק תק, תיק תק, המתח גובר.
המחזאי מבין שייעודו אינו רק לכתוב מחזה אלא להפוך לגיבור המחזה של עצמו.
הוא מגלה שהמילים יכולות לשנות מציאות, אך גם לכלוא אותו בתוכה.
הסיום מותיר את הקהל עם שאלה עוצמתית: האם הצליח להיחלץ מהשליטה של הבוס הגדול, או שגם הוא נשאר דמות בתוך מציאות מדומה- האם הצליח להגשים את חלומו.
סיכום
"קדימה לרוץ" היא יצירה עכשווית ומסקרנת, שמערבבת בין מסע פנימי של יוצר לבין ביקורת חברתית על עולמות מציאות מדומה.
זו הצגה שמצליחה להחזיק את הקהל במתח, להטיל ספק במה שמוכר לו, ולהזמין אותו לחשוב על מי הוא באמת.
חוויה מומלצת מאוד לכל מי שאוהב הצגה מאתגרת, מרתקת ומלאת מסתורין, חוויה שלא תשכחו במהרה.
רון ישועה הוא זוכה פרס הבימוי בפסטיבל האביב ה-16
השחקן שלמה טולדו זכה לציון לשבח על משחק משובח והוקרה על חזרתו לבמה
קרדיטים
כתיבה ובימוי: רון ישועה
מוזיקה וויס אובר: בר מרדיקס
תאורה: יולי גרצ'יק
שחקנים: ניצן שלו, שלמה טולדו, גליה לב אור, נעמה גרנשטיין
צילום: נירה פרי









