שאלות ותשובות בנושא מערכת אזור אישי של ביטוח לאומי

במרכז הידע תמצאו את כל המידע העדכני ביותר על ביטוח לאומי: איך להשתמש באזור אישי של ביטוח לאומי, איזה פעולות אפשר לעשות באתר ביטוח לאומי, איך מבצעים תשלום לביטוח לאומי על חוב ואיך עושים זימון וקביעת תור דרך הטלפון או באתר.

  • כל המידע מגיע מתוך אתר ביטוח לאומי. העבודה שלנו היא להנגיש ולהסביר בצורה טובה יותר את כוונת המשורר.

 

לפניכם שאלות ותשובות בנושא אזור אישי ביטוח לאומי:

 

איזה שירותים אפשר לקבל דרך המערכת?

  • הצגת נתוני ביטוח לאומי – תושבות, מעמד ועיסוקים.
  • אישורים – כולל אפשרות הדפסת אישורים במדפסת הביתית.
  • מכתבים – צפייה במכתבים שנשלחו אליך מביטוח לאומי בשנתיים האחרונות.
  • בירורים בעניין קצבאות – מצב הטיפול בתביעתך, פירוט התשלומים ששולמו לכם.
  • גבייה – דף חשבון, יתרות חובה/זכות, מקדמות, חיובים עתידיים ועוד.
  • פירוט חובות בגבייה ובקצבאות, לוח מודעות ותזכורות אישי והנפקת קוד סודי.

 

מה עושים אם השירות לא מתקדם אחרי הזנה של תאריך הנפקת ת.ז?

באזור האישי מופיעים המסמכים שפקיד ביטוח לאומי מבקש לקבל כדי להשלים את הטיפול בתביעתכם.

אם אתם מעוניינים לשלוח מסמכים נוספים – אפשר לעשות זאת באמצעות דרך שירות שליחת מסמכים שנמצא במערכת.

 

מה מספר הטלפון של מוקד התמיכה הטכנית של ביטוח לאומי אישי?

לתמיכה טכנית בשירותים אישי, שליחת מסמכים ואתר התשלומים ניתן לפנות לטלפון מספר 04-8812245 בימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00 עד 17:00. ​
לתמיכה טכנית בטפסים מקוונים ניתן להתקשר למוקד ממשל זמין בטלפון מספר 1299.

 

איך מנפיקים קוד למענה טלפוני?

בדף הראשי יש ללחוץ על הקישור "הזמנת קוד לאינטרנט וקוד סודי".

לאחר לחיצה על הקישור נפתח דף שבו מופיעה האפשרות לבצע הזמנת קוד אישי לאינטרנט ומתחתיו גם האפשרות להזמין קוד סודי למוקד הטלפוני.

מתחת ל"קוד סודי" יש ללחוץ על "הזמן עכשיו".

לאחר לחיצה על "הזמן עכשיו" יש להכניס את מספר הזהות ותאריך הלידה של המבוטח עברו רוצים להזמין את הקוד, בנוסף יש להכניס דואר אלקטרוני (ניתן להשתמש בכל דואר אלקטרוני בשלב זה ולא חובה להכניס דווקא את המייל של המבוטח עצמו) בשדות של "דואר אלקטרוני" וגם ב"אימות דואר אלקטרוני".

לאחר לחיצה על "שלח" יופיע מסך לאישור או לתיקון הפרטים. לאחר לחיצה על "אישור" יישלח מייל לכתובת שהוזנה. במידה והמייל יתעכב מספר דקות, יש לבדוק גם בדואר זבל או בתיקיית "כל הדואר".

במייל שיישלח יופיע קישור "לחץ כאן על הקישור לביצוע הזדהות". לאחר לחיצה על הקישור יש למלא את המספר זהות, תאריך לידה ותאריך הנפקת התעודת זהות. בנוסף יש להכניס את הטלפון הנייד ואת המייל שאליו רוצים לקבל את הקוד (שאין צורך להכניס דווקא את המייל ואת הנייד של המבוטח).

בנוסף יש לסמן את "אני לא רובוט" ואת "קראתי והבנתי את תנאי השימוש".

לאחר מכן יש ללחוץ על "שלח אליי קוד סודי" ואז הקוד יישלח למייל ולנייד שהמבוטח ציין.

 

איך מעדכנים את כתובת המייל ופרטים נוספים?

באזור האישי, בתפריט בצד ימין, ניתן ללחוץ על פרטים אישיים, על "עדכון פרטי התקשרות" ועל "שינוי פרטי התקשרות".

בשלב הראשון יש לעדכן את הדואר האלקטרוני. האפשרויות שיופיעו על המסך הן: "

– אני מאשר/ת שכתובת הדואר האלקטרוני שלי היא: …",

– "אין לי כתובת דואר אלקטרוני או שאיני מעוניינ/ת להשתמש בה",

– "ברצוני לעדכן את כתובת הדואר האלקטרוני שלי".
לאחר לחיצה על "ברצוני לעדכן…" ניתן להזין כתובת דואר אלקטרוני חדשה. לאחר הזנה יופיע מסך שבו יהיה על המבוטח להקיש קוד אימות שנשלח אליו לדואר האלקטרוני.

לאחר הקשת קוד האימות ניתן לעבור למסך הבא שבו יש להזין את מספר הנייד.

בדומה לשלב הקודם, גם בשלב של הזנת מספר הנייד יופיעו האפשרויות הבאות:

– "אני מאשר/ת שמספר הטלפון הנייד שלי הוא: …",

– "אין לי טלפון נייד או שאיני מעוניינ/ת להשתמש בה",

– "ברצוני לעדכן את מספר הטלפון הנייד שלי", וגם כאן יהיה צורך להקיש קוד אימות שיישלח למבוטח בהודעת SMS לנייד.

בשלבים הבאים ניתן לעדכן גם את מספר הטלפון הנייח (או לעדכן שאין) ואת הכתובת למכתבים ללא צורך בהקשת קוד אימות.

בשלב האחרון יש ללחוץ על "אישור" כדי לאשר את השינויים או לחלופין על "קודם" כדי לחזור אחורה ולבצע תיקונים במידת הצורך.

איך אפשר לשלוח מסמכים בשירות אישי?

בתפריט בצד ימין, יש ללחוץ על "העלאת מסמכים" ולבחור את הנושא הקטגוריה וסוג המסמך. לאחר מכן יש ללחוץ על "צרף קובץ" ולבחור את הקובץ השמור במחשב או בנייד.

מסמכים נדרשים:במידה וקיימת דרישה במערכת למסמכים, לא ניתן יהיה להעלות מסמכים אחרים באופן מקוון עבור הנושא שבו קיימת הדרישה.

כאשר קיימת דרישת מסמכים , יש להיכנס ל"מסמכים נדרשים" ובתחתית הדף ללחוץ על "העלה קובץ".

לאחר לחיצה על "העלה קובץ" יופיע מסך עם רשימת המסמכים הנדרשים וכפתור שנקרא "בחר קובץ". יש ללחוץ על הכפתור כדי להעלות את הקובץ מהמחשב או הנייד, ולסמן מתוך הרשימה את המסמך שהועלה. בהמשך יש ללחוץ על "שלח".