סיפורו של הקמפיין כנגד הטרדות מיניות ברחוב

מקרה זה מלמד כי ניתן להשתמש ברשתות החברתיות בצורה יעילה וטובה.
הגיע הזמן שגם מדינת-ישראל או גופים פרטיים יובילו קמפיינים נגד תופעות פסולות כגון: גזענות, הטרדות מיניות, עבירות מין, אלימות נגד קשישים, ועוד, כדי למגר את התופעה ולא לחכות עד שאדי העשן הולכים ומתמרים.

בחורה עם מחשב נייד
בארצות-הברית קיימת מודעות גבוהה לדברים מסוימים. לאחר קמפיין "דלי הקרח" אשר עורר מודעות למחלת ניוון שרירים (ALS),וקמפיין הרכיבה אשר עורר מודעות לסרטן המעי הגס מגיע קמפיין חדש ומקורי מכולם.                                                              תיאור הקמפיין 
בחורה בת -24 העונה לשם שושנה רוברטס הלכה ברחובותיה המרכזיים של ניו-יורק במשך 10 שעות כדי לבחון לעומק את תופעת ההטרדות המיניות ברחוב אשר קיימת ברחבי ארצות-הברית.

היא שותקת לאורך המסע, אך ל-108 בחורים אשר עוברים לידה יש מה להגיד, מדברים מנומסים כגון: "מה שלומך בובה", ועד הצעות בוטות כגון: "מה את עושה הערב"? שני בחורים אף החלו לעקוב אחריה.כתוצאה מכך הופק סרטון בן שתי דקות אשר הועלה ליוטיוב אשר זכה לצפייה של יותר משלושים מיליון איש (ביניהם כותב המאמר).

לצדה של רוברטס הולך בחור בשם רוב בליס אשר תיעד במצלמתו את המתרחש ברחובותיה המרכזיים של ניו-יורק.
חשוב לציין כי חברתו של רוב הוטרדה מינית בעת שהלכה ברחוב.
                                                          מטרת הקמפיין למניעת הטרדות ברחובמדובר בקמפיין של עמותת "הולאבק" אשר בא לעורר מודעות (בעיקר בקרב נשים) לגבי סוגיית ההטרדות המיניות ברחוב.

הקמפיין מתעתד לכוון זרקור על אחד הדברים המזעזעים המאפיינים התנהגות אנושית כנגד קבוצות שונות בחברה כגון:נשים,הומוסקסואלים,טרנסג'נדרים,שמנים, מכוערים,בעלי ליקוי כזה או אחר,ועוד.
                                                              תגובות לקמפיין ההטרדותלקמפיין סוער זה יש תגובות מעורבות.

חלק מהאנשים טענו כי עצם העובדה שבסרטון מופיעים בעיקר גברים שחורים או לטיניים עלולה לגרום לרושם מוטעה כי קבוצות אלו מעורבות יותר בהטרדות מינית יותר מכל קבוצה אחרת.חלק אחר טען כי עצם העלאת הנושא מחזקת סוגיה אשר פוגעת בציבור הנשים.

לכן, צריך לעורר לה מודעות עד כמה שניתן.

                                                                 מצבה של רוברטס כיום

רוברטס, אשר קיבלה איומים על חייה בעקבות השתתפותה בקמפיין, ירדה למחתרת ונעלמה מהעין הציבורית. למרות זאת, היא אינה מתחרטת על שהשתתפה בקמפיין (בין-היתר מאחר שהיא עצמה הוטרדה מינית על-ידי העוברים ושבים).

                                                   התרוממתו של קמפיין ישראלילפני כשנה נחשף בתוכנית "צינור לילה" עדותה של בחורה אשר טענה בפוסט שפרסמה בפייסבוק, שהוטרדה בעת שישבה באוטובוס אשר נסע מן הקריות לשכונת "הדר" בחיפה.

לאט-לאט נחשפו עוד סיפורן של נשים אשר בדומה לאותה בחורה הוטרדו מינית אף הן בעת שישבו באוטובוס.
                                    מסקנה מן הנעשה
זה לא סוד שניתן להשתמש ברשתות החברתיות בצורה מושכלת וטובה.
הגיע הזמן שגם מדינת-ישראל או גופים פרטיים יובילו קמפיינים נגד תופעות פסולות כגון: גזענות, הטרדות מיניות, עבירות מין, אלימות נגד קשישים, ועוד, כדי למגר את התופעה ולא לחכות עד שאדי העשן הולכים ומתמרים.