סיפור הרכבת התחתית

בחורה עם מחשב נייד

בישיבת הממשלה שנערכה ביום ראשון שעבר נידון נושא הרכבת הקלה בגוש-דן.

ראש הממשלה נתניהו החליט שבמקום רכבת קלה תהיה רכבת תחתית.

למרות שהשר כץ הסב את ליבו של ראש הממשלה בדבר העלויות הרבות שבביצוע תוכנית זו ,ראש הממשלה נותר איתן בדעתו .

משרד התחבורה הציג תוכנית מתוקנת לפיה רוב הרכבת בגוש-דן תהיה תת-קרקעית ,אך היא צפויה להתנגדות נחרצת של משרד האוצר בשל העובדה שעלותה נאמדת ב250 מיליון שקל.

מדובר בשני קווי מתאר בפרוייקט הרכבת הקלה : קו אדום וקו ירוק אשר יצטלבו ברחוב קרליבך בתל-אביב.

הקו האדום יחבר בין בת-ים לפתח-תקווה.

העבודות עליו כבר החלו ,לאחר שהולאם לפני כשנה ויהיה תת-קרקעי בין שכונת פלורנטין הממוקמת בדרום תל-אביב לבין מחלף גהה.

אורכו הכולל של הקו האדום יהיה 22 ק"מ וטומן בחובו 33 תחנות (מאלנבי ועד התחנה המרכזית החדשה בפתח-תקווה) .

הקו הירוק יחבר את החלקים הדרומיים של חולון וראשון-לציון עם תל-אביב והרצליה.

תחנה אחת תהיה ברחוב משה דיין בראשון-לציון ,ותחנה שנייה תהיה ברחוב הקוממיות בגבול חולון-בת-ים.

שתי התחנות יצטלבו ברחוב סוקולוב בחולון ומשם לכיוון התחנה המרכזית בתל-אביב עד ההצטלבות הצפויה ברחוב קרליבך.

ומשם הוא ימשיך לכיוון רמת-אביב והרצליה.

אורכו של הקו הירוק יהיה 35.5 ק"מ ויכלול 55 תחנות קרקעיות בנוסף ל4 התחנות התת-קרקעיות.

אם תוכנית זו תקרום אור וגידים נחכה ונראה.