הגיע הזמן לחפש שוב עבודה? לא משנה מה הסיבה שבגללה אתם צריכים לשלוף את קובץ קורות החיים שלכם מה"מגירה" ולעדכן אותו, שימו לב:
הטעות מספר אחת של רוב מחפשי העבודה בשלב הזה היא לקחת את הקובץ שהיה להם ופשוט לעדכן בו נתונים.
את המשרה הנוכחית כמובן וכל מה שהשתנה בזמן שנעדרתם מהמסמך, בין אם זה לימודים או כישורים חדשים שרכשתם – אבל זאת טעות!
למה?
הרבה סיבות והן משתנות בהתאם לאדם, אבל הנה חלק מהן :
– אתם לא אותו בן אדם שהייתם לפני המשרה האחרונה, התקדמתם, למדתם קצת יותר, אולי ניהלתם אנשים, אולי התקדמתם לתפקיד רחב יותר. השתנתם.
– בקובץ שלפניכם יש גולת כותרת, בדרך כלל אם יש לכם כבר ניסיון זאת המשרה האחרונה שעשיתם, כעת יש לכם גולת כותרת אחרת ולכן הקודמת צריכה להשתנות. היא לא יכולה עדיין לקבל את אותו נפח שקיבלה בעבר.
– המשרות שאתם מכוונים אליהן כיום השתנו כנראה, אפילו אם הטייטל לא השתנה יש סיכוי רב שהאפיון שלהן השתנה, או הדגשים של הדרישות אולי השתנו, וכקובץ שיווקי קורות החיים שלכם צריכים להיות מותאמים למשרות שכרגע מפורסמות בשוק!
אני יכולה להמשיך עוד אבל נראה לי שהרעיון ברור. אם אתם רוצים לעשות עבודה רצינית אל תשתמשו בקובץ קו"ח הישן שלכם אלא הכינו חדש.
איך לעשות את זה?
בדיוק כמו שאתם ניגשים לנקות שולחן ורוצים שהוא באמת יהיה נקי 🙂 מתחילים בקובץ חדש, בשולחן ריק מחפצים.
את הקובץ הקודם שימו לידכם והיעזרו בו לקבל את הבסיס. אין שום בעיה להעתיק חלקים ממנו as is כמו שירות צבאי והשכלה אבל שימו לב לעניין גולת הכותרת שהזכרתי למעלה – אם לדוגמא עשיתם תואר שני לאחרונה אין טעם להשאיר את פירוט התכנים של לימודי התואר הראשון מהקובץ הקודם.
התחילו בהבנה לאיזה משרות אתם מכוונים, המשיכו באיתור משרות כאלו וקבלו מהן השראה איך לכתוב אותו מותאם אליהן ורק לאחר מכן שבו לנסח אותו מחדש בהתאם לדמות שאתם היום. עבדו דרך הקובץ הקודם ותבדקו סעיף סעיף האם הוא מתאים להיכנס לקובץ החדש, היו כמו שומר סף קשוח בכניסה למסיבה אקסקלוסיבית והכניסו רק את הסעיפים המדויקים ביותר עבורכם.
שאלות וכו' מוזמנים לאתגר אותי כאן למטה או במייל
בהצלחה!!
ורד הדר










