אין ספק שתיאטרון קליפה, היה ונשאר ה"אאוטסיידר" של הפרינג' בישראל. בעת שהצגות הפרינג' בארץ ובעולם, מציגות תיאטרון רפרטוארי רגיל לגמרי במסווה פרינג', המאופיין בתפאורה מינימלית, מקום הצגה צנוע וללא תקציבים ותמיכות ממוסדות ממשלתיים, דווקא תיאטרון קליפה שומר על האוונגרדיות והעכשוויות שלו לאורך כל תקופת קיומו ומהווה את הפרינג' האמיתי כפי שצריך להיות.
קליפה העלתה הצגה חד פעמית בפסטיבל הפרינג' הבינלאומי בבאר שבע ביולי 2018 במרכז המבקרים החדש "שער לנגב" ושמחתי לצפות בה. ההצגה הועלתה במסגרת היוזמה המשותפת של המועצה הבריטית וקרן קלור ישראל והופקה בשותפות קליפה עם תיאטרון אוניל-רוס הבריטי. המחזה מבוסס על ספרו של אלבר קאמי "הזר" ונקרא בהפקתו זו THE OUTSIDER ROOM . העיבוד המיוחד מציג חדר בריחה תיאטרלי אינטראקטיבי, ששולח את המשתתפים למשימות חידתיות המופעלות ע"י השחקנים. אולם ההצלחה במשימות לא מביאה לתוצאה הצפויה – הפתרון – כפי שחווים בחדרי הבריחה המסחריים, אלא למצב אי וודאי לקיום הפיזי של המשתתף. חולקנו ל7 קבוצות, כל קבוצה הובלה למשימה ע"י שחקן/ית, ביצענו משימות ולבסוף הוצאנו להורג. היה כיף!
אריאל ברונז, שחקן קליפה מספר בראיון, כי הרעיון לעיבוד המחזה של קאמי כחדר בריחה עלה, עקב הנתון הפיזי של המיקום שנבחר להצגה, שהוא מרכז המבקרים, אשר בו מספר חדרים. ההחלטה לפזר את ההצגה בין החדרים הובילה את קליפה ואוניל-רוס להשתמש בטרנד חדרי הבריחה השוטף את העולם. בהצגה שהועלתה ליום אחד בלבד, התקיימו 4 הופעות של 40 איש בכל הופעה. זה התחיל בהדרכה רגילה במרכז המבקרים, אחרי כ-10 דקות לפתע מתבצע אירוע חטיפה, נכנסים החוטפים שהם דמויות מתוך הספר "הזר" וחוטפות את הקהל לחדרים שונים. כל דמות מעבירה את הקהל במבדקי אישיות והתאמה כדי למצוא את אלו שיתאימו להיכנס לארץ חדשה שנקראת "הזר". הקהל מנסה לחפש חוקיות של משחק, אבל אין. ההתנהלות מפתיעה ומסעירה.
זו היתה חוויה מיוחדת, ססגונית וקולנית ששווה להחזיר אותה למופעים נוספים.
יצירה ובימוי: עידית הרמן, אריאל ברונז, הארי רוס, הלן סקרלט אוניל
שחקנים: עידית הרמן, אריאל ברונז, הארי רוס, הלן סקרלט אוניל, עודד צדוק, קרנית בסון, שאדי פרנסיס מגלטון.












