הקיץ עוד לא הגיע באופן רשמי, אבל הימים הלוהטים כבר פוקדים את ארצנו. גם כשאנחנו עושים את המרב כדי לשמור על בריאותנו, יש משהו בחום הכבד הזה שמעורר בנו חשק לנמנם קצת, שזה בסדר גמור כשאנחנו עם הרגליים על הקרקע או מורמות על הספה אבל מסוכן מאוד אם באותו הזמן אנחנו מאחורי ההגה. אחת הדרכים להתגונן מפני "ניקורים" בעת הנהיגה קשורה לאופן בו אנחנו יושבות בכיסא הנהג, ובעולם בו גברים מפתחים ומייצרים את קופסאות המתכת הללו בהתאמה למבנה גופם, לכיוון הכיסא יש חשיבות כפולה עבורנו. ייתכן והעובדה הזו היא זו שהופכת אותנו לנהגות זהירות יותר ולנהנות מפרמיה מוזלת כאשר אנו רוכשות ביטוח רכב – כי לכי תסמכי על גבר שייקח אותך ואת קוצר הרגליים שלך בחשבון כשהוא בונה צעצועים גם בשבילו – אבל לא פעם אנחנו מסיימות נהיגה עם אי-נוחות, כאב ראש וכאבים בגב והצוואר.
כך תשבי נכון מאחורי ההגה
1. זווית המסעד: משענת הכיסא צריכה להיות בכ-100 מעלות, כשהישבן נמצא כמה שיותר מאחור וצמוד למשענת לכל אורכה. הירכיים צריכות לנוח לכל אורכן על המושב, והישיבה כולה כפלס בין עמוד השדרה והאגן.
2. מרחק המושב: כשרגל ימין דורכת על דוושת הבלם, העקב צריך להיות מונח על הרצפה והברך בזווית של 30 מעלות. נוהגת בגיר? אותו הדבר לרגל שמאל ודוושת המצמד. בשבילך רק אוטומטית? שמאל משמאל לדוושות ובנחת על הרצפה.
3. הגה: בעת האחיזה בהגה המרפקים צריכים להיות כפופים מעט. נקודת האחיזה צריכה למקם את כפות הידיים בכ-5 ס״מ נמוך מהכתפיים, ימין בין השעה 2 ל-3 ושמאל בין 9 ל-10.
4. משענת ראש: הרימי אותה כך שתקביל לגובה הראש שלך, ושמרי אותו במרחק של 2-3 ס״מ ממנה.
5. רגע לפני שמתניעה: ודאי שנית שעמוד השדרה והאגן ישרים, שהכתפיים נוגעות במסעד (דאבל צ׳ק עם תנועת סיבוב ההגה במהירות)
יש לך מכונית משוכללת?
אם יש לך אפשרות לכוון את מרחק ההגה, קרבי אותו אליך כמה שניתן לפני כוונון מרחק הכסא.
אם את יכולה לשחק עם גובה הכיסא, פתחי את מגן השמש והרימי את המושב עד לנקודה המרבית שמאפשרת לך שדה ראיה מלא.
חגורת הבטיחות מתכווננת אף היא? האידאל הוא שהיא תעבור דרך מרכז הכתף ועד האגן.
כל הטיפים הללו טובים ויפים, אבל יש עוד כמה דברים שתוכלנה לעשות כדי להקל על עצמכן. בנהיגות ארוכות מומלץ לעצור להתרעננות כל שעה-שעתיים, ועל הדרך לעשות סבב מתיחות. תוכלי למצא מגוון מתיחות בסרטון היוטיוב כאן.











