כל עסק יודע שניהול נכון ומופתי של המלאי שלו הוא המפתח המרכזי בדרך להתנהלות האידיאלית של העסק, על כל ההשלכות החיוביות של כך (כולל השפעה כלכלית בלתי מבוטלת). הדגש המרכזי בדרך להגשמת המשימה החשובה הזו הוא שמירה על מראה מסודר ונקי ככל האפשר של מחסן העסק או הארגון, שנדרשת עקב לא מעט סיבות.
ידע שווה כסף
הקביעה הראשונה, שקשה שלא להסכים איתה, היא שמחסן מסודר ימנע מצב בו פריטים שונים נופלים בין הכסאות (לעיתים תרתי משמע). כאשר המחסן מסודר, ניתן לדעת היכן בדיוק נמצא כל פריט בו – מה שמונע אי נעימות, חיפושים ארוכים, כפילויות או קבלת החלטות שגויות. חשבו למשל על חוסר הידע לגבי חוסר בפריט מסוים במלאי, רק מכיוון שהוא אינו מוצג במחסן בצורה ברורה.
פעולות שונות שעומדות בלב ליבו של ניהול העסק יהפכו בוודאי ליעילות ולמהירות יותר כאשר המחסן מסודר. דוגמא מובהקת לכך היא ספירת המלאי, שצריכה להיעשות באופן תדיר ומבלי להשאיר ולו מרווח קטן לטעויות. גם כאן, אפשר להימנע מטעויות שעלולה להיות להן השפעה לא נעימה על העסק כולו.
מהירות כמילת המפתח
בתחום העסקי, אין ברירה אלא להתנהל בצורה שוטפת, רציפה ולעיתים גם מהירה. במקרה של מחסנים, דגש נוסף צריך להיות על סידורם באופן שיקל על השליפה המהירה של אותם פריטים, על פי דפוסי העבודה במחסן. על פי אותו עיקרון, במחסן מסודר שבו יודעים "מי נגד מי" ומה צריך להיות ממוקם היכן, פשוט ומהיר הרבה יותר גם לאחסן פריטים חדישים.
כלי מרכזי בניהול
כפי שניתן להסיק מהסקירה שהובאה מעלה, מחסן מסודר מקל את קבלת אלף ואחת ההחלטות הנוגעות לעסק, כמו גם את ביצוע הפעולות השונות הלכה למעשה. עובדה זו הופכת את המחסנים לכלי שיכול להצעיד את העסקים קדימה בלא מעט מובנים, לשפר את ההתנהלות שלהם וגם את המאזנים הכספיים שלהם.אחרי הכל, זוהי המטרה של כל עסק.
לפנות לחברה מקצועית בתחום
על מנת לנהל את המלאי בצורה נכונה וגם לקבל טיפים, ייעוץ ומידע מקצועי, יש להעזר בחברה המתעסקת בתחום הלוגיסטיקה והכי חשוב – עם ניסיון בתחום. אחת החברות המצוינות בתחום, הינה חברת S.G המספקת שירותי ייעוץ, ביצוע וניהול לוגיסטי הכוללים: ניהול מלאי, ניהול מחסן, עיתוד מלאי ועוד.












