איתור לקוחות פוטנציאליים

שיווק ממוקד

בעלי עסקים שרוצים לנצל טוב יותר את תקציב הפרסום והשיווק שלהם צריכים לפנות ללקוחות רלוונטיים בלבד. עליהם לאתר לקוחות פוטנציאליים באופן שיאפשר להם לפנות אליהם באמצעות שיווק ממוקד ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע. בתוך כך, כדאי לבעלי עסקים לדעת איך בכלל  לאתר את הלקוחות הפוטנציאליים ומה מאפיין אותם.

יש כמה דרכים לאתר לקוחות פוטנציאליים לפני שיווק ממוקד:

הרשמה למועדון לקוחות

בעלי עסקים שמעודדים לקוחות להירשם למועדון יכולים לאחר מכן לפנות אליהם עם הצעות חדשות. הנחת המוצא היא שלקוח שנרשם למועדון מתכוון להמשיך להשתמש בשירותי העסק או לקנות את מוצריו בעתיד, לכן מדובר בפוטנציאל גבוה.

שימוש בכלים דיגיטליים

יש כיום מגוון רחב של כלים דיגיטליים שבהם ניתן להשתמש על מנת לאתר לקוחות דיגיטליים. ארגז הכלים כולל מנועי חיפוש, רשתות חברתיות והתאמת פרסומות לדפדפנים לפי ביקור באתרי אינטרנט מסוימים. היתרון של שימוש בכלים דיגיטליים הוא פילוח יחסית מדויק, אך החיסרון הוא שיש צורך במעורבות של חברת קידום חיצונית.

לקוחות בשיטת חבר מביא חבר

עוד דרך לאתר לקוחות פוטנציאליים היא לעודד לקוחות קיימים להפנות חברים ובני משפחה. השיטה של "חבר מביא חבר" אמנם נחשבת מיושנת ומסורתית, אך יש לה עדיין יתרונות מסוימים עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים.

שיווק ממוקד

למה להשקיע באיתור לקוחות לטובת שיווק ממוקד?

איתור לקוחות פוטנציאליים הוא כמובן תהליך שאורך זמן ודורש השקעה של כסף ומשאבים, אך הוא משתלם בטווח הארוך. לאחר שמאתרים לקוחות פוטנציאליים קל יותר לשווק עבורם מוצרים ספציפיים ולהגדיל את הסיכוי לכך שהם ירכשו אותם. במילים אחרות, איתור לקוחות פוטנציאליים נדרש  לטובת שיווק ממוקד והוא יכול להגדיל בצורה משמעותית את נתח המכירות של העסק.

שיווק שפונה באופן ספציפי לקהלי יעד רלוונטיים תמיד עדיף על פרסום המוני ורחב. בעזרת שיווק מן הסוג הזה ניתן לנצל היטב את מסגרת התקציב ולחסוך בהוצאות. פנייה ממוקדת גם מעניקה ללקוחות תחושה אישית יותר, מעודדת אותם לחזור ולרכוש מוצרים או שירותים מסוימים ועוזרת לנהל מולם מערכת יחסים משתלמת.