חברים יש לא רק בפייסבוק: איך בונים מועדון לקוחות אפקטיבי?

בחורה עם מחשב נייד

מועדון לקוחות יכול לסייע לעסקים להגדיל את מחזור המכירות ולשמש בתור כלי שיווקי עם יתרונות רבים.
במאמר הבא נסביר איך עושים זאת נכון ונביא כמה טיפים שיכולים לסייע לעסקים בינוניים, קטנים וגדולים

מועדון שמציע ללקוחותיה של חברה מסוימת מבצעים והנחות בלעדיות הוא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים המודרני. בעזרת המועדון ניתן לשמר לקוחות ולהגביר את נאמנותם למותג. המועדון משמש גם לגיוס לקוחות חדשים וכפועל יוצא מכך הוא מסייע להגדלת המכירות. ההשקעה הכרוכה בהקמת המועדון משתלמת בטווח הקצר והארוך, היא היא קטנה ביחס לרווחה העתידית. יועצים עסקיים ממליצים על הקמת מועדון בשלב מוקדם וניתן להשתמש לצורך כך גם בספק חיצוני. המטרה היא לעקוב אחר גרף המכירות ולבצע התאמות ושינויים תוך כדי תנועה כדי לשפר את פעילות המועדון.

החשיבות של ניהול קשרי לקוחות

בנייה של מועדון לקוחות אפקטיבי מבוססת על מערכת CRM. זו מערכת ניהול קשרי לקוחות שלה מספר מאפיינים:

א. ניהול מסד נתונים – המערכת מיועדת לניהול מסד נתונים. היא מרכזת את כל הנתונים תחת קורת גג אחת וכך מקלה על מעקב וניטור. מנהלי החברה יכולים להשתמש במערכת בכל רגע נתון כדי לבדוק את גרף המכירות, השפעה של קמפיינים מסוימים וכן הלאה. המערכת מוטמעת בתוך מחשבי הניהול של העסק והיא מופעלת בכפוף להרשאות ספציפיות בלבד.

ב. מעקב וניהול אוטומטי של מאגר לקוחות – עוד יתרון של המערכת הוא  מעקב וניהול אוטומטי של מאגר הלקוחות. המשמעות היא שמנהלי השיווק או המכירות כבר לא צריכים לבזבז זמן ומשאבים על ניטור מידע מן הסוג הזה. הפעילות האוטומטית מבוצעת על פי אלגוריתם משוכלל ובהתאם למטרות ויעדים שמוגדרים מראש.

ג. חיסכון בכוח אדם – המערכת חוסכת עבור העסק הוצאות על העסקת כוח אדם. הסיבה לכך היא שלאחר בנייה אפקטיבית של מועדון לקוחות ניתן לשפר את הניהול, התחזוקה, הפילוח והבדיקות מבלי לגייס עובדים נוספים. ככל שהמערכת טובה יותר, כך ניתן להפיק ממנה תועלת ורווח כלכלי לאורך זמן.

איך מייצרים נאמנות אצל הלקוח?

נאמנות היא הגביע הקדוש של חברות ועסקים. לקוח נאמן ימשיך לרכוש את המוצרים והשירותים דרך חברה מסוימת, ימליץ עליה ללקוחות אחרים ויסייע לשפר את מחזור המכירות. כדי ליצור נאמנות אצל הלקוחות, החברה חייבת להכיר את קהל היעד שלה ולהתאים עבורו מבצעים והטבות. מנגד, יש היום תחרות גדולה בין עסקים וחברות בכל ענפי המשק. הסיבה לכך קשורה לזמינות של מוצרים ושירותים באתרי האינטרנט. התחרות חוצה פערי זמן ומקום והיא מתקיימת בעת ובעונה אחת מול חברות בכל רחבי העולם. מועדון לקוחות הוא דרך מצוינת לייצר נאמנות ולכן הוא זוכה להצלחה.

טיפים לתפעול שוטף של המועדון

בניית המועדון היא רק הצעד הראשון בתהליך ארוך של שימור לקוחות ויצירת נאמנות. חשוב להקפיד גם על הטיפים הנכונים לתפעול שוטף של המועדון, על מנת ליצור ערך מוסף ולהניע לקוחות לפעולה. יש ליצור קשר ישיר עם הלקוחות ולתת הטבות ייחודיות ותחושת שייכות. חשוב לעקוב אחר רציפות הקשר עם הלקוחות ולהשאיר להם מקום לביטוי, ביקורת וחוות דעת. מומלץ לקבוע יעדים למועדון ולשאוב השראה מהתנהלות של עסקים מקבילים בארץ ובחו"ל. אפשר להשתמש בתוכנות ממוחשבות כדי ללמוד את נטיות הצריכה של הלקוחות ולתגמל לקוחות ותיקים. טיפים נוספים הם להתמקד בלקוחות פרימיום כדי לשפר את ההכנסה, או לבדוק מראש מה הדרך הנכונה להתאים הטבות למאפייני העסק.