אתרים רבים עושים שימוש לא נכון ולא ראוי בהנפשה. הם ממקמים אלמנטים שונים, בעיקר כתוביות וטקסטים תזזיתיים, שמגיחים לפתע מצד אחד בהפתעה, בריחוף או בסיבוב, טבלאות וטפסים שמרצדים ומרקדים, כותרות מהבהבות, לוגו מסתחרר וכו'….
עיצוב האתר הוא פרמטר קרדינלי, המשפיע מעבר לַנִּרְאוּת גם על: איכות חוויית הגולשים, נוכחות טובה של האתר במרחב האינטרנטי [קידום אורגני – SEO], העצמת התנועה באתר, הגדלת ההנעה לפעולה, ובהכרח על השיווק [העמקת מכירת המוצרים והשירותים].
עיצוב אטרקטיבי, שמדבר בשפה שלנו, מגדיל ומרחיב את תנועת הגולשים באתר, וגורם להם לשהות ארוכה יותר במחיצתנו.
ככל שיותר גולשים ישהו באתר זמן רב יותר, גוגל יקדם אותנו [אורגנית – SEO] בתוצאות החיפוש, ומכאן – הדרך להניע את הקהל פשוטה וקלה יותר.
עיצוב הוא לא רק צבעים, פונטים, צורות וגודל. הוא שפה שלמה, ייחודית לנו, בה אנחנו מדברים עם הלקוחות שלנו, אבל … גם עם מנועי החיפוש.
אנימציה [ובשמה העברי – הנפשה] היא בעצם כלי שמסייע לנו לייצר תנועה ול"הפיח חיים" באלמנטים שונים באתר. אבל האם היא ממקדת או מסיחה את דעת הגולשים?
יש סוגים רבים ושונים של אנימציות עם סגנונות ומקצבי תנועה שונים:












