כאשר מעניקים מתנה קיים אתגר גדול. מה מתאים לתת, מה טוב, ומה יעשה לבעל העסק את העבודה על הצד הטוב ביותר?
יש מגוון מקרים בהם בעלי עסק מחפשים להעניק מתנה ללקוחות. המתנה יכולה להיות ללקוח קבוע והיא מיועדת למטרת שימור לקוחות. יש מתנות מסוג אחר – מתנות שיש עליהן הטבעה של שם העסק ודרכי פניה על מנת להגדיל מכירות. כך תבחרו את המתנה המתאימה לכם וללקוחות שלכם.
כיצד בוחרים מתנות ללקוחות?
- חשבו עליהם – כאשר מעניקים מתנה למישהו חשוב לחשוב עליו ועל הצרכים והרצונות שלו. כי אם מעוניינים לענג את השני, אנחנו חייבים להוציא את עצמנו מהתמונה. לכן אתם צריכים לראות מול העיניים פרסונה של הלקוח שלכם ולמצוא את המתנה שתשמח אותו. אף אחד לא אוהב לקבל מתנה שנראית מרשימה וגדולה, אך לאחר הפתיחה מגלים שהיא בעצם לא מעניקה כלל ערך. כדי למצוא את המתנה המוצלחת תוכלו לשוחח עם אחד מהלקוחות, או לערוך סקר אנונימי וכך לבחור את המוצר שיתאים למטרה שלכם.
- התקציב – המתנה שאתם מעניקים ללקוח צריכה לעמוד בגבולות התקציב שלכם. דהיינו, מהו התקציב הגלובלי שאתם מייעדים עבור מתנות ללקוחות? כמה מתנות סה"כ אתם מעוניינים לרכוש? חישוב זה יביא לכם תוצאה של עלות לכל מוצר. המסגרת התקציבית תוכל לכוון אתכם היטב בדרך לרכישה.
- הטבעה – מרבית בעלי העסק בוחרים להטביע את פרטי העסק על המתנה. כך שהמקבל יוכל לחזור אליו בקלות רבה כדי להזמין או לקנות שוב. חשוב לבצע את העבודה הזו בצורה יפה ולהטביע את הכיתוב כמו שצריך – כדי שהמוצר יהיה שימושי ונאה וגם אפקטיבי בעבורכם.
מתנות ללקוחות? פקחו עיניים ונסו לחשוב מה יכול להיות מתאים להעניק ללקוחות. אם תסקרו את השוק ותשקלו את האפשרויות המוצעות לכם – תוכלו למצוא את הרעיון המוצלח והמתאים!











