איך מעגלים קושי, שיהיה פחות דוקר? על חשיבותה של תקשורת בקשר..

בחורה עם מחשב נייד

התיישבנו. יש לו מבט מלא חכמת חיים. 

הוא ילד מתוק, צעיר, נבון, עם הפרעת קשב וריכוז, שיודע להסביר את עצמו מקסים, ויכול לדבר דקות א-ר-ו-כ-ו-ת ללא הפסקה… 

בפועל, רוב הזמן ההורים והמורים נוזפים בו "להמתין בסבלנות" ולא להתפרץ לדברי אחרים,  לא להתפרץ כשאחיו מדברים, לא להתפרץ כשהם בטלפון, לא להתפרץ בזמן עמוס.. והוא אוגר ואוגר ואוגר את כל פרץ האנרגיה.. לעיתים "מתפוצץ" בסוף, לעיתים בוכה. מתוסכל. גם אתם.. 

בחדר הטיפול שיתף ואמר, בעיניים פעורות: "נדמה לי שאמא ואבא לא אוהבים להקשיב לי, אולי לא אוהבים אותי, ומעדיפים שאני אשתוק"…

להתאפק, זה דבר קשה. למבוגרים, ובהחלט לילדים, וודאי לילדים עם הפרעת קשב וריכוז. 

כולנו יודעים, שהחיים לא מאפשרים להתמקד רק בילד אחד בכל רגע נתון, ומנגד, לכעוס עליו ולנזוף בו פעמים רבות במהלך היום, מעציב את כל בני המשפחה ופוגע ביחסים, בטווח הקצר, ובטווח הארוך. 

אז מה עושים?

טיפול רגשי CBT מאפשר לעשות שינוי גם באמצעות שינוי מחשבה, וגם באמצעות שינוי התנהגות. 

בחרנו ביחד תנועה מוסכמת שההורים יעשו עם הילד – שתסמל "אני אוהבת אותך, ראיתי שאתה מתאפק וכל הכבוד! נמתין ביחד ועוד קצת יגיע תורך". הסמל שבחרנו הוא חצי לב בידו של הילד, וחצי לב בידו של ההורה. 

ברכות ובהקשבה, הקושי מתעגל. הוא כבר פחות דוקר. תקשורת – זו מיומנות כל כך חשובה לקשר טוב.. 

מגיע לכם ולילד שלכם קשר טוב האחד עם השני. חופש זה זמן מצויין לספר את עצמכם אחד לשני בנחת, להכיר ולתרגל מיומנויות חדשות..

להתראות, עדי

מתמחה בטיפול רגשי קוגניטיבי התנהגותי CBT לילדים, מבוגרים והדרכת הורים
לקויות למידה M.A אבחון דידקטי/פסיכודידקטי
האתר שלי http://www.adi-kaufman.com/
אבחונים דידקטיים למבוטחי קופת חולים כללית
אבחונים דידקטיים למבוטחי קופ”ח לאומית 
אבחונים בהסכם עם ביטוח BWell מגדל