לאחרונה עלתה שרשרת שאלות שקשורות לקידום והרחבת התפוצה של הבלוגים כאן, אז חשבתי להציע קצת מניסיוני המקצועי.
הצעה ראשונה לפני שתתחילו לקרוא – אל תקחו דוגמא מהבלוג שלי. בניגוד לתוכן שאני כותבת ועורכת לפרנסתי, לבלוג שלי כאן דווקא אין שום מטרה ויעד מוגדרים ולכן הוא לא דוגמא לשום דבר שכתבתי בהמשך פוסט זה 🙂
FIRST THING FIRST
קודם כל בואו נעשה סדר בדברים– הפוסט נכתב בלשון נקבה, אבל הוא בהחלט פונה לשני המינים. הצורך בשיווק וקידום הוא נטול משוא פנים, על רקע מגדרי או אחר, והוא קשור בעיקר למטרות שהצבת לעצמך והיעדים שתרצי לכבוש עם הבלוג שלך.
אז נתחיל בזה שככל שמדובר בכתיבת בלוג, חשוב להבין שהתוכן הוא המוצר שלך, הבלוג הוא אתר הבית שלך ולפיכך – הוא גם חלון הראווה הוירטואלי של העסק שלך – ואת המנהלת שלהם.
עכשיו, על מנת להחליט לאן לקחת אותו, חשוב לערוך עם עצמך בירור קצר שיכול להבהיר את התמונה ולשפוך אור על פעולות שכדאי, או לחלופין – מיותר, לבצע בהמשך.
שאלון 'יחסינו לאן?'
כמו בכל עסק גם כאן חשוב להגדיר:
א. מהם יסודות הבלוג שלך :
- מדוע את כותבת בלוג? – האם לצרכייך האישיים, למשל כיומן פומבי, או במטרה להפוך אותו למקור הכנסה?
- האם הוא חלק משגרת היום והעבודה שלך או שהוא דבר שאת מגיעה אליו ב"זמן שנשאר"?
- האם זהו בלוג בעל אג'נדה מוגדרת וציר מרכזי ברור, או שאת פשוט מוצאת בו מפלט לכתוב את כל שעובר בראשך ובנפשך כדי “לשחרר קיטור” מדי פעם?
ב. מהן המטרות שלך בכתיבת הבלוג:
- האם הבלוג הוא מוצר/ מותג בלתי תלוי שמתקיים לשם קיומו בלבד, או שהוא נועד לקדם מוצר/ מותג/ אג'נדה?
- האם הבלוג שלך נכתב כדי לבסס אותך כמובילת דעה ולהפוך לרווחי עבורך, או שהוא נעדר מטרות רווח?
- האם נוח לך עם כמות הכניסות והתגובות לפוסטים או שהגדלת החשיפה היא מטרה בפני עצמה עבורך, (ולא משנה לשם מה נכתב הבלוג)?
ג. מהם המשאבים העומדים לרשותך לקידום ושיווק הבלוג:
- האם את מבוססת ברשת חברים רחבה ויציבה או שאת “זאבה בודדה” ברשת?
- האם את מחוברת לקבוצות עניין בהם מובילי דעה שיכולים לתמוך בקידום הדדי?
- האם את יכולה ומעוניינת להקצות תקציב מוגדר למטרות הקידום והשיווק שלך הבלוג שלך?
- האם את יכולה להקדיש זמן קבוע גם לקידום הבלוג מעבר לזמן הנדרש לכתיבתו?
ישנן כמובן עוד שאלות רבות שתוכלי לשאול את עצמך, אבל בנוגע לכולן – אין תשובות נכונות או שגויות, לא צוברים כאן נקודות ואין מנצחות ומפסידות. החשיבות של הבירור הזה היא במציאת הדרך הנכונה לך לשווק ולקדם את הבלוג שלך, וזה, כבר מעצם ההגדרה, דבר שמשתנה מאחת לאחת ומבלוג לבלוג.
אם ענית בינך לבין עצמך שאת כן רוצה להגדיל את החשיפה, לקדם את הבלוג ולהרחיב את האפשרויות שהוא מציע לך היום, אולי תמצאי את המשך הפוסט מועיל ומעורר כיווני חשיבה חדשים ככל שהדבר נוגע לשיווק וקידום הבלוג שלך.
בחורה מבית טוב
דבר ראשון, מכיוון שאנחנו כאן, בסלונה, ברור שהבלוג שלך יושב על פלטפורמה מצויינת, שמאפשרת לך חשיפה לקהל מאוד רחב, אפילו די מסונן ע"פ תחומי עניין, טווח גילאים, רמה אישית (קוראים לזה דפ"ר בצבא…) ומידת המעורבות והבקיאות במרחב הסייברי, פחות או יותר, וזור כבר נקודת פתיחה מוצלחת.
מעבר למעטפת החברתית–קהילתית היציבה שסלונה מעניקה לבלוג שלך, היא גם נותנת מענה תשתיתי–תפעולי מצויין בעצם השימוש במערכת מבוססת וורדפרס (המערכת בה את משתמשת לניהול הבלוג ועריכת התכנים) והופכת אותו לנגיש באותה מידה לך, לקוראים שלך ולגורמים מקדמים.
יתרון נוסף הוא השימוש הנרחב של סלונה בדירוג פוסטים, שמאפשר לך גם לבחון את עצמך ביחס לקהילה ולאופן התגובתיות הנורמלי לפוסטים אחרים, ואף מאפשר לך לזכות בקידום וחשיפה רחבה במיוחד לפוסטים מובילים וייחודיים שכתבת וקודמו.
ואסור לבטל גם את היתרון שבשימוש בדף הפייסבוק של סלונה, שהוא בפני עצמו פלטפורמה מצוינת לחשיפה.
DO YOU LOVE ME?
עבור כל אחת מאיתנו, גם החזקות ביותר ואפילו “מלכות הכיתה”, הצורך בהכרה הוא צורך בסיסי (ושלא נתבלבל… גם של האחדים ) ובזירה הוירטואלית הוא בא לידי ביטוי לפעמים אפילו באופן בולט יותר מאשר בחיים עצמם, מכיוון שאין לנו את היכולת לראות את הבעת פניו של מי שקורא את מה שכתבנו, או לתקשר איתו בדרך בלתי אמצעית.
משום שכך- הלייקים, השיתופים והתגובות הם המדד להצלחת הפוסט שלנו, ולכן רבים יושבים, מצפים להם וסופרים אותם אחד–אחד.
אבל אם אנחנו מכוונים להרחבת תפוצת הבלוג שלנו, חשוב להבין שלייקים בפני עצמם הם לא כלי מאוד אפקטיבי, וכאן התפקיד שלנו בהעמקת הקשר עם הקוראים שלנו הולך ומתפתל.
סוגי התגובות השונות שהצגתי אינן שונות רק בשמן, אלא גם במהותן. מבחינה שיווקית יש לכל אחת מהן תפקיד שונה, ואפילו ערך שונה ביחס למטרותייך.
הנה הסבר קצר על כל אופני ביטוי ה”אהבה” שאת יכולה לקבל מקוראייך והיתרונות שבהם:
א. כאשר לנגד עינינו עומדת המטרה להרחיב את ההזדהות עם פוסט (שהוא המוצר המיידי לצורך העניין) ה like הוא בהחלט מדד טוב.
חשוב להבין שגולש או קורא שסימן לייק בחר להביע את הזדהותו, (ונכון לעכשיו לפעמים גם את הסתייגותו לפחות עד שיונהג כפתור ה dislike של פייסבוק,) , וידוע לנו שלפחות ככמות הלייקים המצויינת כן כמות הקוראים. אולם, מעבר לכך אין לנו מידע לגבי חוויית הקריאה שלו, למשל – האם יש לו הערות לתוכן או האם בכלל קרא את הפוסט עד סופו?
בנקודה זו אפשר להגדיר אותו כקורא מזדמן.
ב. התגובה היא כבר שלב אחד לעומק הקשר עם הקורא שלך, והיא מציגה הבעת התעניינות, מחוייבות, ומעורבות אקטיבית בנושא שבו עוסק הפוסט.
יש כאן כמה נקודות עזר חשובות עבורך:
1. לאורך זמן תוכלי ללמוד לאילו נושאים הקוראים שלך מגיבים יותר ולפיכך הופכים מחוייבים יותר. (engaged)
2. תוכלי להשתמש בתגובות גם כמנוע לשיפור הכוונת הכתיבה שלך כך שתתאים יותר לציפיותיהם והעדפותיהם.
3.החשובה מכולם בעיני – כאשר קורא מגיב יש כאן חשיפה שלו, במובן שהוא חושף את פניו בפנייך, כך שתוכלי להכיר אותו דרך פרופיל הפייסבוק שלו ולצרף אותו לרשימת הקשרים החברתיים שלך, דבר שיאפשר לך לשמור על קשר עימו ולהפוך אותו לחולייה במעגל חברתי קבוע שילווה את הבלוג שלך.
4. בנוסף כמובן שחבריו נחשפים לתגובה, במידה וקורא אישר את פרסום תגובתו על הדף שלו ובכך הוא תורם להפצה הויראלית של הבלוג (תפוצה שמגדילה את עצמה ללא פעולה נוספת מצידך) .
ג. כפתור השיתוף – שגם הוא מאפשר לך לקבל איזשהו מושג לגבי מידת המעורבות של הקוראים שלך, משום שקורא שמשתף פוסט על הקיר שלו בפייסבוק הוא בהחלט כזה שמתעניין במה שכתבת. יתרה מכך – הוא מגדיל באופן משמעותי את פוטנציאל החשיפה של הבלוג שלך, משום שברגע שהפוסט מופיע על הקיר שלו כקישור גם חלק ניכר מחבריו נחשפים אליו, אפילו אם מעולם לא ביקרו קודם לכן בסלונה ואין להם שום היכרות מוקדמת איתך. גם זה חלק חשוב מן ההפצה הויראלית .
ד. אחרון חביב לשלב זה הוא הFollow – שגולשים ממוצעים, כאלו שאינם 'חיות אינטרנט' , עדיין לא עושים בו שימוש שגרתי, אבל בפוטנציאל הוא מאפשר לרכז קבוצת אוהדים שייחשפו על פי בחירתם באופן קבוע לכל תוכן חדש שתעלי לבלוג – וזו בהחלט שאיפה ראויה להביא את הקוראים שלך ללחוץ עליו.
במובן של התקשרות עם מפרסמים שיתעניינו בבלוג שלך,קבוצת עוקבים כזו תשמש כ "רשימת תפוצה" ממוקדת שהיא אחד המוצרים הנחשקים ביותר עבור כל מפרסם.
עצמאיות נהנות יותר
עד עכשיו דיברנו על יתרונות השימוש בתשתית של סלונה כאתר בלוגים מוביל,שמהווה שער לעולם תוכן, ועל האפשרויות שהוא מעניק לך למנף את הבלוג שלך.
אולם כאן הזמן להתבונן לרגע על הבלוג שלך כעל יחידה עצמאית, להפשיל שרוולים ולנסות להבין מה עוד תוכלי לעשות כדי להגדיל את החשיפה שלו בזכות עצמו.
- מיתוג ומיצוב – אל דאגה, אני לא הולכת לכוון אותך למשרד פרסום.
כאשר אנחנו מתייחסים למיתוג באינטרנט, אנחנו מתייחסים בראש ובראשונה לשפת המותג, במקרה שלנו – סגנון הכתיבה, נושאי הכתיבה, ההתנסחות, ומידת האחידות של התוכן שעולה לבלוג שלך. ככל שתקפידי יותר על מיקוד בתחום עניין מוגדר ועל שפה אחידה, כך המותג יהיה “מהודק יותר” , קוהרנטי וברור – ערכים שיאפשרו למפרסמים להזדהות איתו בקלות ולזהות האם הוא מתאים להם לפרסום או לא.אספקטים נוספים של מיתוג שניתן לחשוב עליהם – שם הבלוג – האם הוא מרמז על תחום העיסוק שלך, סוג התוכן המשלים בו, למשל – חתימה קבועה מעוצבת שתהווה מעין "לוגו" (מכניסים אותה כתמונה בתחתית התוכן), סוג האימג'ים שאת משתמשת בהם – צילומים שלך או מתוך מאגרי תמונות? (גם כאן ניתן לחתום על צילומים שלך וליצור סל מוצרים עשיר יותר למותג שלך) וכו'.
המיצוב הוא שלב אחד פנימה מרמת המיתוג והוא מתייחס למקום בו את רוצה למקם את עצמך ביחס לאוכלוסיות יעד – האם את משתמשת בשפה גבוהה או כותבת ב”שפת רחוב”? האם את כותבת בלוג מתוך חוויה אישית ומדגישה מעורבות, או שאת כותבת פוסטים “סטריליים” בגוף שלישי? האם את מגבילה את הביקורת בבלוג רק למוצרים שאהבת או שאת מוכנה גם לכתוב ביקורת שלילית? וכן הלאה.
ברוב המקרים הבחירות האלו יסננו ויגדירו את קהל הקוראים שלך ויהפכו אותו להומוגני פחות או יותר, כך שהוא יהיה מפולח ומובחן, ולפיכך גם נוח יותר לאיתור כמתאים למותג חיצוני לפרסם בו, או בכלל לקורא בעל תחום עניין ממוקד לחזור ולבקר בו. שני האחרונים יכולים להפוך אותך למה שמכונה בשפה המקצועית אוטוריטה בתחומך, שזו השאיפה של כל מנהל אתר. - מערך הפצה– אז כבר אמרתי שעשית בשכל כשבחרת לפתוח את הבלוג בסלונה, כי זה בפני עצמו מערך הפצה מגובש, חזק ואפקטיבי. אבל… נדרשת גם הסתכלות על הבלוג שלך כיחידה עצמאית שזקוקה לקידום פרטני. וכאן כדאי להכיר את הכלים העומדים לרשותך:א. קידום ומיקוד – אם כבר התקנת את האנליטיקס בבלוג שלך את בוודאי יודעת שיש בו לא מעט נתונים רלוונטיים שמצביעים מהיכן מגיעים הקוראים לבלוג, מילות המפתח המושכות ביותר, נתוני הגלישה של כל פוסט (למשל –כן או לא הניע לכניסה לפוסט נוסף) וכדומה.
אם הפסקה שלעיל כתובה בסינית עבורך, הנה הסבר קצר (מאוד ומדי, אבל זה גם משהו בתור התחלה) :
קידום הוא אחד מאבני היסוד בשיווק באינטרנט. בעיקרו הוא נמצא בשימוש כשמדובר בקידום אתרים עצמאיים ומתייחס להופעת אתרים במנועי החיפוש ובראשם גוגל, והוא מונחה בעיקר ע”י תוכן ומיקוד תחומי העיסוק של האתר, אך במקרים אחרים גם ע”י פרסום ממומן.
האנליטיקס היא פלטפורמת ניתוח סטטיסטי שגוגל מציעה כדי להכיר את ביצועי האתר/ הבלוג שלך.
הנתונים שתוכלי למצוא שם יצביעו על הכיוונים מהם הקוראים נכנסים לבלוג שלך, כמות הקוראים המבקרת בו על ציר הזמן, הביטויים המובילים, ועוד רבים שיש ללמוד באופן קצת יותר מעמיק כדי להבין ממש את התועלת שבו. - במקרה שלנו, תוכלי לראות שיש כמה מילות מפתח מובילות ש"תפוסות חזק”, למשל ניסוי שתוכלי לעשות – חפשי את שם הבלוג שלך בגוגל וקרוב לוודאי שהוא יעלה בתוצאה גבוהה מאוד כשבכותרת יופיע שמו, לצד השם “סלונה” . הוותק וחוזק המותג של סלונה מחזק את קידום הבלוג שלך כאן.
אולם לא סביר שבחיפוש ביטויי מפתח מתחום העיסוק שלך בגוגל יעלו פוסטים שלך במיקומים גבוהים, בעיקר משום שהתחרות בקידום במנועי החיפוש גדולה, וההצלחות שמורות למי שמשקיעים במאמצי קידום לשם קידום וכמובן – למשקיעים תקציבים בהעסקת חברות מקצועיות לקידום.במה כן יועיל לך הניתוח הזה? תוכלי להכיר את הרגלי הגלישה של הקוראים, אילו מהפוסטים הניבו "קליק" נוסף – למשל גרמו ללחוץ על קישורים ששתלת בפוסט לטובת הכוונה למוצר או המלצה, אילו פוסטים גררו עניין וכיוונו את הקורא לפוסט נוסף שלך, ועוד.
ב. את כותבת נהדר, אבל… – אם אנחנו עוסקים בשיווק כדאי להכיר קצת יותר את התכונות של כתיבה שיווקית. זה שיעור נרחב מאוד, אבל יש שורה תחתונה אחת חשובה במיוחד והיא "הנעה לפעולה". מה זה אומר לגבי כותבת בלוג?
הטקסט שאת כותבת צריך להיות תואם למיתוג והמיצוב שלך בכל מקרה ובכל פוסט, אך הוא נדרש לשתי פעולות נוספות בו זמנית –
האחת: התאמה למפרסם וכתיבה שתציג את המותג שלו באור המתאים לו ועל פי הסיכום ביניכם,
והשניה: התאמה לקורא שלך באופן שיעניין אותו וישאיר אותו מחובר אלייך, אבל חשוב מכך, ומבלי שהוא ירגיש שהוא קורא "פוסט מכור", על הטקסט לכוון אותו לפעולה, שהיא הפעולה הרצויה מבחינתך. למשל: הקלקה על קישור לדף של המפרסם, הקלקה לצפייה בסרטון וידאו, השארת תגובה, הצטרפות לדף פייסבוק –הפעולות שניתן לבקש מגולש הן מאוד מגוונות, והן לגמרי לשיקולך, הדבר היחיד שצריך לדעת הוא לבקש אותן ממנו.
פוסט טוב ישזור את כל הנתונים הנ"ל באופן אותנטי וללא התנגשות ביניהם, וסביר להניח שהוא יהפוך לפוסט שיוגדר "איכותי" הן למפרסם והן לקורא, כיוון שהוא יענה על הצרכים והתועלות של שניהם. במקרה זה את תחשבי למתווכת מצויינת, והבלוג שלך יזכה בקרדיט.*חשוב! גם בכתיבת בלוג אישי, שאינו למטרות פרסום, שימוש בכתיבה מניעה לפעולה יניב יותר תגובות (מכל הסוגים) ויגדיל את התפוצה של הפוסט שלך.
כך שגם כאן ניתוח העניין של הקוראים באנליטיקס יועיל והיכרות עם מה שעובד עבורם היא חשובה (פוסטים אישיים ורגשיים, פוסטים "נושכים", טיזרים, פוסטים קצרים/ ארוכים, תמונות, סרטונים, מתכונים וכו'.. *ג. הצעת חברות מצוקרברג – אוקיי, זו תהיה הנקודה האחרונה לפוסט הנוכחי, אבל זהו בהחלט נושא שאפשר, רצוי ונכון להרחיב עליו.
חשוב לדעת, מה שבוודאי ברור לכולן, שכל התקשורת עם הקוראים נעשית בין כה וכה דרך הפייסבוק. כל הלייקים, התגובות והשיתופים מצויים בעולם הפייסבוק ונכון לכרגע הם מתפרסמים על דפי הקוראים במידה והם מאשרים את הפרסום או על הקיר של סלונה, במידה והפוסט שלך פורסם בו.
ההעמקה לעולם הפייסבוק למטרת קידום הבלוג תתחיל בהחלטה לפתוח דף שייוחד לקהילת הקוראים שלך. קוראים לזה "דף עסקי", ואם כבר אמרנו בהתחלה שהתוכן הוא המוצר והבלוג הוא חלון הראווה שלך, אז לפייסבוק נוכל להתייחס כאל "מועדון לקוחות".
דף פייסבוק עסקי שיוקדש לבלוג שלך ירכז בו קהל אוהדים שיוכל להיחשף קבוע ועל פי הבעת העניין שלו בתכנים שלך, והוא יאפשר לך מעקב והיכרות הרבה יותר קרובים עם מי שבבלוג היו פנים עלומות.כל מה שאמרנו בשלב הקודם על לייקים, תגובות ושות', נכון כאן הרבה יותר.
למשל – בבלוג עצמו את לא חשופה למידע מי עשה לייק ומי שיתף את הפוסט, אלא רק למגיבים.
כאן תוכלי לפתוח ערוץ תקשורת זמין ונגיש לקוראייך, להכיר אותם, להזין אותם בתכנים שעולים לבלוג דרך קבע, ומעבר לכך.
המעבר לכך הוא שעושה את ההבדל, והוא בשפה שלנו מה ש"מחזק את המותג" ואת "נאמנות הגולש".
תחת הכותרת הזו ייכללו סטטוסים שיעסקו בתחום העניין של הבלוג שלך, כמו פוסטים אך בתיבול שונה (פאסט פוד, או מתאבנים אם תרצי)
תוכלי לשתף תכנים מבלוגים של חברות או קולגות, להביא תכנים של מפרסמים שמעניינים אותך ולתת להם חשיפה, תוכלי ליצור קשר ולהניע לפעולה כך שתגובות, שיתופים וכו' יביאו להגדלת התפוצה הויראלית של הדף שלך, ולהביא תנועה נוספת לתוך הבלוג שלך, ללא קשר לשאלה האם הפוסט קודם בסלונה או לא.נו באמת, זה בשבילי?!
לפתוח דף זה עניין טכני פשוט וקל, ובהנחה שאת כותבת מדופלמת גם לנהל את הדף זה לא מאוד מסובך. מה שנדרש זה בעיקר זמן, היכרות עם ההתנסחות הפייסבוקית (פוסטים של 80-120 מילה גג נחשבים לאפקטיביים ביותר) אוסף של תכנים, סרטונים ואימג'ים מעניינים, מקוריים ורלוונטיים לקוראים שלך, ונכונות להיות פעילה וזמינה – בדף שלך ועל קירות של דפים וחברים אחרים.
כמו שהצעתי קודם, כאן עומדות לפניך אפשרויות נרחבות יותר של הנעה לפעולה– בקשה להגיב, שיתוף בשאלה, גיוון בפוסטים קצרים ואישיים יותר, שיתוף חוויות, הכוונה אל הבלוג עצמו ועוד, ופירות המאמץ ינחתו ישר לתוך הסל שלך.החלק הקצת טריקי טמון בהקמת קבוצת האוהדים לדף העסקי, אבל גם הוא בהחלט לגמרי אפשרי למי שכבר מנהלת בלוג.
נתחיל בכך שהוא מתפרש לשלל כיוונים – החל בפניה לחברים בדף האישי שלך והזמנתם לדף העסקי+בקשה שישתפו ויזמינו גם את חבריהם, דרך איתור קבוצות עניין ודפים דומים ושליחת הזמנות ותגובות דרכם כדי להגדיל את החשיפה (חלק מנטוורקינג), וכלה בהגדלת התפוצה ע"י ניהול קמפיין מודעות פרסומת.
וכאן השאלה אם יש לך תקציב שתוכלי לייחד לכך, מדובר בסכומים קטנים יחסית, ופייסבוק מאפשרת ניהול קמפיין אפקטיבי במיוחד שירכז בדף אוהדים שמשתייכים לקהל היעד הרלוונטי עבורך, משום שבפלטפורמת הפרסום של פייסבוק ניתן למקד מודעות לפי חתכים שונים –מיקום גיאוגרפי, ג'נדר, גיל, תחום עניין, תחום עיסוק, מקום עבודה, תפקיד ועוד חיתוכים רבים.
הבחירה באופן ההפצה גם תגדיר את קצב הגדילה של קבוצת האוהדים שלך.*חשוב לדעת שניתן לעשות שימוש גם בפרופיל אישי, אך גם שהאפשרויות העומדות בפניך לעיצוב, ניתוח ופרסום מצומצמות בהרבה בפלטפורמה זו.
וזה הכל?
מממ… לא ממש. זה אמנם הרבה בשביל לקרוא ולהתחיל ליישם, אבל בכל תחום שהצגתי כאן ניתן עוד להעמיק, להרחיב ולמקד את הדברים.
מהיכרותי עם עצמאיות ועצמאיים שמחליטים לרתום את עצמם לעניין, אלה הם צעדים מאוד אפקטיביים, והם עשו עבור לא מעט מהלקוחות שלי את ההבדל בין עסק מדשדש לעסק עובד, באותה מידה אני מאמינה שהם יכולים לעשות את ההבדל בין בלוג אלמוני לבלוג מוביל.
אבל מאותה היכרות עצמה אני יודעת גם שיש גבול למה שניתן להכיל בפעם אחת, ושרק מי שבאמת מתעניין ורוצה להיכנס לשטח ולעבוד מוצא עניין בפרטים שמעבר למה שהבאתי כאן.אז נסכם כזה דבר: אם את רוצה לדעת עוד – על שיווק בפייסבוק, על כתיבת פוסטים לפייסבוק, על קידום ממומן, הרחבת קהל אוהדים, יצירת מעגלי שת"פ, ניתוח אנליטיקס, תמריצים והנעה לפעולה, ניהול הדף והזמן שלך בתוכו, ניהול תגובות, וכל דבר אחר בתחום הזה– כתבי בתגובות לפוסט את שאלתך, או שלחי לי בפרטי, ואשמח לכתוב על כך פוסט נוסף שיוכל לעזור לך למקד את זמנך ומשאבייך בפעולות אפקטיביות.
מקווה שמצאת כאן מידע מועיל.













