.
כולנו אנושיות. כולנו עושות טעויות
גם אני. ולומדת מהן
ומאלה של הלקוחות שלי
וחולקת את המסקנות איתכן
.
1- אני לא אוהבת מראות
מעולם לא אהבתי, ובשנים האחרונות עוד פחות
כשאני מתלבשת ומתכוננת ליציאה, לרוב אסתכל על בגדיי מלמעלה למטה, אל הנעליים
בלי מראה
את הפנים אבדוק, אם בכלל, במראה הקטנה שמעל לכיור האמבטיה, שלא מראה הרבה גוף
כך קרה שכבר יצאתי מהבית בחולצה מוכתמת, מכנסיים שהמכפלת שלהם פרומה, ועוד פנינים
הייתי באירוע שהיו בו *המון* נשים שהשקיעו בלבושן, ואני – בנונשאלאנט של הג'ינס והסריג השחור, לא טרחתי לראות במראה, שהג'ינס הזה עם הסריג הזה… אמממ לא ממש
למראה תמונות אקראיות מהאירוע הסמקתי מגודל הבושה
אם את כמוני ונבוכה מהמַרְאֶה במַרְאָה, כדאי לשתינו לזכור שהמבוכה תהיה גדולה יותר אם המון אנשים יראו אותנו לבושות טעויות
.

..
* * *
.
2- המידות שעל הבגדים מפחידות אותנו
אנחנו נצמדות למספר שאנחנו כבר מכירות, גם אם השנים עשו בגופנו שינויים
שוכחות שלכל רשת טבלת מידות משלה, ש-42 ברשת זו שונה מ-42 ברשת המתחרה
טעות! אם הבגד לא מתאים למידת הגוף שלי, המספר הנקוב חסר ערך!
לפעמים אנחנו מפספסות בגד מעולה, רק כי המידה *שלנו* לא נראית עלינו טוב
כדאי לנסות מידה שונה – לעתים קרובות נגלה שהבגד בול עלינו!
.

.
טעות עוד יותר גדולה תהיה לקנות – וללבוש – את המידה *שלנו* גם אם היא קטנה עלינו
אם אני לובשת בגד, טוב ויפה ומעוצב ואיכותי ככל שיהיה, במידה קטנה מדיי – אני נראית מגוחכת
.
* * *
.
3- הנקודה הזו תיראה כסתירה מול הנקודה הקודמת
זה עניין טריקי ומצריך קצת כיוונון עדין
הרבה חומרים טקסטיליים מתרחבים במהלך הלבישה, בעיקר במכנסיים או חצאית מבדים ארוגים
החומר הנפוץ ביותר בענף ההלבשה הוא כותנה, ממנו עשויים רוב מכנסי הג'ינס שלנו, ומכנסים רבים אחרים
הכותנה מתרחבת בלבישה, ואז המכנסיים הבדי-בדיוק שקנינו מתרחבים, וכבר לא נראים כלכך צמודים ומחמיאים כמו שהיו בחנות, או אחרי הכביסה
עוד יותר מכותנה, התכונה הזאת מאפיינת את הפשתן (Linen / Flax) וחומרים דומים לו (רמי Ramie, ויסקוזה Viscose, טנסל Tencel, ליוסל Lyocel), שמקבלים לעתים מראה של שׂק בלי שיק
.

.
מה עושות?
קונות מכנסיים שיושבים בדיוק, ומשלימות עם העובדה שמתרחב
או
קונות מידה אחת פחות מהבדיוק. באומץ
רק מידה אחת פחות, כזו שנסגרת היטב, שלא תוציא לנו צמיגים מנופחים… מה שמחזיר אותנו לטעות מס' 2.
אחרי שלבשת, לרדת לשניות אחדות לישיבה שפופה, ולתת לנפח של הגוף לעשות את שלו. זה מייד יהפוך לטיפה יותר נוח, ובהמשך יתרחב עוד
כל זה *רק* לכותנה או פשתן – ולתערובות שלהם, לפחות 65%
.
* * *
.
4- אז כבר קנינו. במידה מתאימה. ישששש
מייד באות הביתה, מסירות תגיות ותולות בארון
רגע-רגע! לא כל כך מהר
כשאנחנו בחנות אנחנו חדורות מטרה. לקנות. רוצות
כשכבר קנינו, כדאי למדוד שוב, למחרת, את הכל – לוודא שעדיין אוהבות ועדיין המידות מתאימות
בזמן האחרון, אני טועה בכיוון ההפוך – מרוב ש*גדלתי*, אני קונה מידה גדולה מדי, ואחר-כך מבינה שצריך להחליף
אז
א- לא לזרוק את הקבלה
לשמור עד שבטוחות במידה ובבחירה
ב- להתאפק: לפני הסרת התגיות, למדוד שוב בנחת. בבית

.
.
* * *
.
5- איך את מכבסת, אני שואלת את הלקוחה שלי
זורקת הכל למכונה, היא עונה
!Big Mistake, Big. HUGE
.

.
הוראות הכביסה נועדו לשמור על הבגדים שלנו במצב מיטבי לאורך זמן
לכן, כדאי לנו מאד לכבס לפיהן
כמובן, יש להפריד צבעים כהים מבהירים, ולהתאים את תכנית הפעולה של מכונת הכביסה
שימוש נוסף להוראות הכביסה: כסת"ח!
כן, כן. כיסוי תחת של הרשת
לפני שנים קרה שבגד התפורר לי בכביסה, וברשת סירבו אפילו לבדוק מה קרה לו, כי כיבסתי באופן שונה מההוראות
ואם כיבסתי לפי ההוראות, והבגד בכל זאת נפגע, מתכווץ או מאבד צורה?
להחזיר לחנות, ולספר איך עקבתי בדייקנות אחרי הוראות הכביסה
..
* * *
.
6- הרבה מאיתנו מאד אוהבות טרנדים
כל עונה הן מתחדשות, עד שהופכות קרבנות אופנה מהלכות – רק On Trend!
.

/
נכון יותר שאוסף הבגדים שלנו יכיל כ-70%-80% בגדים רב-עונתיים
ורק עוד כ-20%-30% להיטים עונתיים שאורך חייהם קצר
בעניין הטרנדים חשוב גם לוודא, שוב, שהבגד שאנחנו לובשות נראה טוב עלינו
הגזרה, הצבע או הדפוס הטרנדיים לעולם ייראו פחות טוב, וטרנדיים פחות, אם הם לא מתאימים לנו
.
* * *
.
7- חלקנו אוהבות מראה נקי
אחרות אוהבות אביזרים
מהן, שאוהבות ה-ר-ב-ה אביזרים
כאן נחזור אולי לטעות מס' אחת, נביט במראה ונבצע עריכה
איך אומר טים גאן ב'פרוייקט מסלול'? Editinig-Editinig- Editinig
הוא גם אומר Make it Work – וזה לעולם לא יכול לעבוד באמת, אם הגזמנו באיבזור, ולא ערכנו את הלוק
.

.
* * *
.
עוד על סטיילינג אישי כאן, וכאן
לסדנאות אופנה וסטיילינג אישי תפורות לפי מידה, התקשרו אתי בפייס או במייל
אז יאללה, חברות שלי, צאו לשופינג
[youtube Nu3x5SZrMHo nolink]
.
* * *
.
כל התמונות מאתר www.shutterstock.com











