לכל הורה זיכרון ילדות מהמערכת החינוכית.
האם הזיכרונות שלכם ההורים, ברובם טובים? קשים? הרגשתם שקופים או נוכחים וממצים את יכולותיכם כתלמידים?
יותר מכל, אנו רוצים ליצור עבור הילדים שלנו מציאות טובה ומאפשרת יותר. יחד עם זאת, לא נוכל למנוע מהם קשיים, רק לתת להם כלים להתמודד אתם ביעילות, תוך ידיעה שהם לא לבד.
לכן, כאשר אתם מזהים שהילד הפרטי שלכם מתקשה ברכישת הקריאה/לשבת בשקט/לבצע הוראות על פי סדר/להתארגן באופן עצמאי/לכתוב/להביע עצמו בשפה הכתובה או המדוברת… זה הזמן, עכשיו אחרי החגים, לעצור ולחשב מסלול מחדש.
זה בדיוק הזמן לחפש תשובות, מהו המשך המסלול הטוב ביותר עבור הילד שלכם, על מנת שיצא לבית הספר עם חיוך, ויחזור עם חוויות של אתגר, סיפוק, משמעות והצלחה.
להבין מה מקור קושי של ילד בתפקוד בבית הספר – זו אומנות. זו מקצוענות. זו שפה.
צריך לשם כך שעות טיסה רבות של מפגשים עם מגוון רחב של ילדים, מורים, בתי ספר, יכולות, קשיים, הורים, משפחות. צריך להיות רגיש, אמפתי אך בעל מרכז פנימי חזק, צריך להיות בעל יכולת לזהות, לכוון, להגיד דברים מורכבים לפעמים, לגעת בנקודה הכי רגישה בנפשו של אדם – ילדו, ולעשות זאת ביד עדינה אך בוטחת. צריך להיות בעל יכולת לזהות אור, ולא לפחד מחושך. להיות שם, וגם מבחוץ, בה בעת.
הסרט "החומה" של פינק פלויד מתאר מציאות קשה, אפורה, מתכתית ותעשייתית מעיני ילד, ייתכן בעל קשיים כאלו או אחרים. אולי אם היה מגיע לאיש המקצוע הנכון, ברגע הנכון, הייתה החוויה שונה? המשך המסלול אחר?
לכל ילד, מגיע להרגיש אדם שלם ולא "רובוט חסר פנים".

M.A אבחון דידקטי/פסיכודידקטי וטיפול בלקויות למידה, אתגרי קשב, הדרכת הורים, מתמחה בפסיכותרפיה CBT
האתר שלי http://www.adi-kaufman.com/
הבלוג שלי http://saloona.co.il/adikaufman/











