רגע לפני סיומו של החופש הגדול, עיננו כבר נשואות אל עבר הסתיו והחגים, וכשהרוח הקרירה מנשבת מגיעים איתה הניחוחות של הבשמים החדשים.
ביקשנו מרונית גילר, מנהלת מחלקת קוסמטיקה בסופר-פארם דיזינגוף סנטר, טיפים שיעזרו לך להוציא מהבושם שלך את המיטב וגם המלצות על בשמים שהושקו ממש לאחרונה.
כל מה שצריך לדעת על בושם
1. בימים חמים מומלץ להשתמש בבושם ללא אלכוהול. השילוב של אלכוהול על העור ושמש חזקה גורם לכתמי פיגמנטציה. לבשמים מובילים רבים ישנן מהדורות קיץ שאינן מכילות אלכוהול.
2. לבישום בשעות היום העדיפי בשמים בגרסת או דה טואלט שהיא קלילה יותר מגרסת האו דה פרפיום.
3. את הבושם מומלץ להתיז אחרי מקלחת כשהעור נקי ורענן והנקבוביות פתוחות לקלוט אותו.
4. על מנת שהניחוח יחזיק מעמד לאורך זמן מומלץ תחילה למרוח קרם גוף קליל בריח זהה לזה של הבושם או בריח ניטרלי. ככל שהעור לח יותר עמידות הבושם תהיה גבוהה יותר. אופציה נוספת היא למרוח מעט וזלין בנקודות עליהן מתיזים את הבושם.
5. בשמים מתוקים ומתובלים לרוב מדיפים ריח לזמן ארוך יותר.
6. כשאת יוצאת לשמש, אל תתיזי בושם בנקודות חשופות, העדיפי מיקומים נסתרים כמו אזור החזה מתחת לחולצה, מסביב לטבור, מאחורי האזניים ובחלק הפנימי של השיער. בערב ובימים שאינך חשופה לשמש מומלץ להתיז את הבושם על נקודות הדופק. להעצמת האפקט התיזי מעט גם על הצד הפנימי של החולצה.
7. כשאת בוחרת בושם בחנות נסי אותו ישירות על עורך (ולא על פיסת נייר) והמתיני מספר דקות לפני שאת מריחה אותו על מנת שיתמזג עם העור וישתלב עם הניחוח הטבעי שלך.
8. אל תשפשפי את הבושם לאחר ההתזה. התיזי על העור ותני לבושם להיספג ללא מגע נוסף.
9. הקפידי לשמור את הבושם שלך במקום מוצל, קריר ויבש. לא ליד חלון ולא בחדר האמבטיה. בשמים שחשופים לשמש, חום ולחות יתקלקלו מהר יותר וריחם ישתנה.
אילו בשמים חדשים מחכים לכן על המדפים לקראת הסתיו והחגים?
KENZO WORLD מבית קנזו
באופן ברור קשה להישאר אדישים לבקבוק המיוחד של הבושם החדש מבית קנזו. בקבוק זכוכית עם פקק גומי שחור ועין גדולה מוטבעת בורוד וזהב שאורז בתוכו בושם פרחוני – עצי בגימור מאסק.
מחיר: 329 שקל לתכולת 50 מ"ל, 419 שקל לתכולת 75 מ"ל.
OBSESSED מבית Calvin Klein
כנראה ההשקה המדוברת ביותר של השנה, גם בזכות היותו הבושם הראשון שנוצר תחת שרביטו של המנהל הקריאטיבי החדש של קלווין קליין – ראף סימונס וגם בזכות הקמפיין המרהיב המבוסס על אוסף צילומים נדירים של קייט מוס שצילם מי שהיה בן זוגה בשנת 1993 – הצלם מריו סורנטי.
ייחודו של הבושם טמון בעובדה שהגרסה הנשית שלו מורכבת מניחוחות המזוהים באופן מסורתי עם בשמי גברים ובגרסה הגברית מככב ניחוח של וניל עשיר. בקלווין קליין אוהבים לטשטש את הזהויות המגדריות, וגם במקרה הזה הם עושים את זה מצוין.
מחירים: בושם לאישה: 299 שקל לתכולת 100 מ"ל. בושם לגבר: 249 שקל לתכולת 125 מ"ל.
BOSS THE SCENT INTENSE מבית הוגו בוס
בושם עדכני המגיע בגרסה נשית ובגרסה גברית המשתלבות בינהן בצורה הרמונית. הניחוח לאישה נפתח בתווים פירותיים של אפרסק מתוק בשילוב תווים אוריינטלים דומיננטיים וסיומת של קקאו ווניל. הניחוח לגבר נפתח בתווי ג'ינג'ר והל ומשלב תווים של עור ופולי וניל.
מחירים: בושם לאשה – 279 שקל לתכולת 50 מ"ל, בושם לגבר – 319 שקל לתכולת 100 מ"ל
SCANDAL מבית ז'אן פול גוטייה
כמיטב המסורת של המותג, ז'אן פול גוטייה משיק בושם שערורייתי חדש. השם סקנדל ניתן לבושם כמחווה לדברים יוצאי דופן ששמו של גוטייה נקשר בהם כמו הלבשת גברים בחצאיות וחזיית הקונוסים המפורסמת של מדונה. הניחוח של הבושם עוצמתי, עם תווים של דבש, תפוח אדום ופצ'ולי, וגולת הכותרת היא הבקבוק: לאחר 20 שנים בהן הבשמים של ז'אן פול גוטייה היו מעוצבים עם חלק הגוף העליון של אישה – הבושם החדש חושף לראשונה את החלק התחתון באמצעות זוג רגליים מונפות על המכסה של הבקבוק.
מחירים: 299 שקל לתכולת 50 מ"ל, 390 שקל לתכולת 80 מ"ל
LA VIE EST BELLE L’ÉCLAT מבית לנקום
הבושם הנמכר ביותר של לנקום בגרסה חדשה, פרחונית – הדרית, המשלבת ניחוח של פריחת תפוז שנוצרה בלעדית ללנקום על ידי שני רוקחי בשמים צרפתיים מובילים לצד יסמין, ורד ותמצית ברגמוט. גם הבקבוק הקלאסי של לה ויה בל קיבל גרסה חדשה ומהודרת כשהוא כוסה בפיאות רבות שיוצרות אפקט אופטי מרשים.
מחיר: 249 שקל לתכולת 50 מ"ל, 299 שקל לתכולת 75 מ"ל, 349 שקל לתכולת 100 מ"ל.
Alien Eau Sublime מבית טיירי מוגלר
ערבוב של מרכיבים שנבחרו בזכות יכולתם לעורר את החושים. הבסיס הוא תו הזיהוי המוכר של בשמי אליין – ענבר לבן ועץ קשמיר שאליהם מצטרפים ניחוחות של פירות הדר ופרחים. כל אלו ארוזים בבקבוק המזכיר אבן קריסטל יוקרתית, זוהר ונוצץ בגווני השמש.
מחיר: 350 שקל לתכולת 60 מ"ל.
DKNY NECTAR LOVE מבית דונה קארן
בושם חדש בסדרת התפוח של DKNY המורכב מתמהיל של תווים פרחוניים ופירותיים עדינים עם נגיעות של יערת דבש ונרולי. הבקבוק היפהפה הוא גרסה עדכנית לבקבוקי התפוח האייקונים שקיבל צללית חדשה ועיטור של דבורה המסמלת את הזיקה לטבע.
מחיר: 229 שקל לתכולת 50 מ"ל, 329 שקל לתכולת 100 מ"ל.
Goldea The Roman Night מבית בולגרי
הבושם הפרחוני "תכשיט הלילה" של בולגרי מבוסס על יסמין וטוברוז הפורחים בלילה בשילוב ניחוחות של תות ואדמונית לבנה, מוסק ופאצ'ולי והוא ארוז בבקבוק דרמטי יוקרתי עם רמז לסמל הנחש האייקוני של גולברי בטבעת העוטפת את צוואר הבקבוק.
מחיר: 369 שקל לתכולת : 50 מ"ל, 449 שקל לתכולת : 75 מ"ל
Si Nacre מבית ג'ורג'יו ארמני
בושם חדש במהדורה מוגבלת בסדרת בשמי Si, בין שלל המרכיבים של הבושם משולבים ניחוחות של דומדמנית שחורה, ברגמוט, וניל, ורד דמשק ונגיעות פצ'ולי וענבר.
מחיר: 349 שקל לתכולת 100 מ"ל.
Wonderlust Sensual Essence מבית מייקל קורס
בושם אוריינטלי -עצי, עשיר ונועז שמשלב את הרעננות העסיסית של אגס ודובדבנים שחורים עם פרחים שופעים וסיומת חמימה של זמש וענבר.
מחיר: 299 שקל לתכולת 50 מ"ל, 399 שקל לתכולת 100 מ"ל.
UNCOVER DESIRE מבית קרליין
בהמשך להצלחה של הבושם UNCOVER, קרליין משיקה את UNCOVER DESIRE, בושם לשעות הערב בניחוח חושני עם תווים חמים מתקתקים ותערובת של מאסק וסנדלווד המייצרים שובל שנמשך לאורך שעות.
מחיר: 110 שקל לתכולת 50 מ"ל
ICON SENSES מבית ג'ייד
בושם חדש המצטרף אל קולקציית בשמי ICON. הניחוח הנשי מכיל ניחוחות פרחוניים ותווים עציים המשתלבים עם נגיעות מאסק עדינות והוא מתאים לשימוש גם ביום וגם בלילה.
מחיר: 129.90 שקל לתכולת 50 מ"ל
***
























