מהפיכת המחירים בתעשיית האופנה בארץ עולה מדרגה עם כניסתה של שחקנית חדשה ומבטיחה המבוססת על המודל המצליח של ענקית האופנה הבריטית פרימרק.
בתקופה האחרונה אנחנו עדים לשינוי שעובר על הרשתות הזולות שהבינו שבשביל למשוך את הקהל הצעיר והעדכני יש צורך לייצר חווית קניה מרגשת בנוסף למחיר האטרקטיבי. לפני מספר חודשים כתבתי על רשת האופנה למשפחה – סלקט שפתחה באזור התעשיה בראשון-לציון סניף גדול ומרווח, מעוצב ומאובזר במסכי לד צבעוניים והבטיחה קונספט חדשני שלא נראה כמותו בארץ. השבוע, לא רחוק משם, במתחם G סינמה סיטי, ראשון לציון, נפתח סניף ראשון, גדול ומאובזר עוד יותר, למי שעתידה להפוך לרשת בשם "אורבניקה".
עד לאחרונה רשתות זולות במיוחד שנהוג לקרוא להן פה "האנגר" או "מחסני אופנה", מוקמו בעיקר באזורי תעשיה בהאנגרים גדולים. אורבניקה מבטיחה להתמקם בקניונים ובמרכזי קניות בולטים ולהוות אלטרנטיבה לרשתות האופנה הגדולות באמצעות אופנה הזולה בכ-30% מהממוצע לרשתות המוכרות מהקניונים וללא צורך בהשתייכות למועדון לקוחות או המתנה למבצעים ומחירי סוף עונה.
2 דברים עיקריים מבדילים את אורבניקה מרשתות LOW COST אחרות, ראשית, מבחינה אופנתית ואיכותית היא מעמידה את עצמה בקו של רשתות דוגמת פוראבר 21 ו- H&M ומתנערת מתדמית של האנגר או מחסן ושנית, בר רפאלי שחברה לקבוצת הבעלים של HOODIES, קרולינה למקה ברלין וטופ טן להקמת הרשת החדשה ומכהנת כשותפה מן המניין וכפרזנטורית בקמפיין הגדול שעלה לקראת הפתיחה.
אל השותפים המקומיים הצטרפה חברה קנדית בשם YM Group האחראית על העיצוב והייצור של כל הדגמים. אורבניקה מחזיקה צוות קניינים שאחראים לבחור את הדגמים המתאימים ביותר ללקוחות הישראלים, תוך הקפדה על מתן מענה למגוון קהלים וטעמים.
הסניף הראשון משתרע על פני 2,500 מטר, בהם תמצאו פריטי אופנה לנשים, גברים וילדים, הלבשה תחתונה, הלבשת ספורט, אקססוריז (תכשיטים, כובעים, תיקים, נעליים וכיו"ב) ומוצרי קוסמטיקה, בחלוקה למחלקות מוגדרות, מרווחות וקלות להתמצאות.
הבגדים, כצפוי כשההיצע כל כך גדול, נחלקים למוצלחים יותר ופחות, אבל בהחלט ניתן למצוא שם פריטי בייסיק מצויינים מבדים איכותיים שלרוב לא אופייניים לרשתות אופנה זולות ומבחר גדול של ג'ינסים שעושים רושם טוב. הפריטים שמתיימרים להיות "בגדי ערב" בשלב זה נראים פחות מוצלחים ומתקשים לעמוד בסטנדרט של הרשתות המעט יותר יקרות אבל גם שם חיפוש יעיל יעלה כמה מציאות.
מחלקת האקססוריז מעולה ומגוונת ותהיה גן עדן לחובבבות הז'אנר של תכשיטים ותיקים זולים וטרנדיים. כך גם מחלקת ההלבשה התחתונה לנשים שמציעה מגוון גדול של תחתונים, חזיות, גרביים ופיג'מות. מחלקת הילדים מעט מאכזבת מבחינת המבחר, אך סביר שתתרחב בהמשך.
הבעלים מבטיחים מהפכה צרכנית שתשלב בין מחיר נמוך במיוחד לאופנה טרנדית איכותית, עם כניסה של כ-2,000 דגמים חדשים בכל עונה, כשמדי שבוע ייכנסו פריטים חדשים לחנויות ואלו שאזלו לא ישובו.
ב-27/5 תיערך פתיחה חגיגית לקהל הרחב בהשתתפותה של בר רפאלי במתחם G סינמה סיטי, ראשון לציון
[youtube P883r4ap1vI nolink]
עד סוף שנת 2015 הרשת תפתח סניף נוסף בביג פאשן אשדוד ובשנת 2016 יפתחו 5 סניפים נוספים בפריסה ארצית, אחד מהם צפוי להפתח בקניון עזריאלי בתל-אביב.
טווח מחירים לעונת הקיץ: 1.90-119.90 שקל.
טווח המידות: נשים xs-xl, גברים s- xxl, ילדים 2-16, תינוקות 0-24
***



















