ספרי בישול לשנה החדשה

כשספר בישול חדש נופל לידי, זו חגיגה אמיתית בשבילי. אני קוראת את כולו מתחילתו ועד סופו וסופגת את הטעמים, הסגנון והצילומים שלו.

למרות שהמדפים שלי מלאים ספרים שצברתי עם השנים ועל אף ההיצע, הבלתי אפשרי כמעט, של מתכונים באינטרנט, באתרים ובבלוגים השונים מהארץ ומחו״ל, ספר בישול חדש תמיד ישמח אותי.
כשספר בישול חדש נופל לידי, זו חגיגה אמיתית בשבילי. אני לוקחת ספר כזה והולכת לרבוץ בכורסא לשעה שעתיים של אכילה עם העיניים. קוראת את כל הספר מתחילתו ועד סופו וסופגת את הטעמים, הסגנון והצילומים שלו. מסמנת לי בלב מה הכי מושך אותי וממה להתחיל. אחרי שבחרתי ממה להתחיל, אני זורמת איתו הלאה…
כמה שאני מנוסה במטבח, תמיד אמצא מה ללמוד: פטנט חדש, טיפ, שילוב מעניין או טכניקה אותה אני לא מכירה. בשבילי ספר בישול הוא ממש חוויה מעוררת חושים.
והשנה, לכבוד החג יצאו לאור מספר לא מבוטל של ספרי בישול חדשים. שניים מהם קיבלתי להתרשמות:

אפרת ליבפרוינד – ״אפרת מגישה בבית״
ספר אלגנטי ומוקפד של כוהנת האסתטיקה הקולינרית, מי שאצלה גם חביתה נראית מיליון דולר, לא כל שכן, פרלינים וקינוחים. אפרת נותנת המון טיפים ומלמדת את הטריקים״ שהופכים ת האוכל ליצירת אומנות ויזואלית: עוגת סלמון, כדורי עוף ועוד.
מהספר הזה שבו דפדפתי בשקיקה והתפעלות, אני מתכננת להכין לחג את הדג עם קרם האגוזים. זה שילוב חדש ובהחלט לא שגרתי של טעמים ומרקמים שאני רוצה לנסות.
היהלום שבכתר: קינוחים בכדורים.
אפרת, שף קונדיטורית, מאד אהודה ומוערכת במגזר החרדי, והספר נאמן למטבח הכשר.
הוצאת דני ספרים
מחיר 128 ש״ח

קרין גורן – ״אם לסבתא היה מיקסר״
כשעיינתי בספר, כמו שאני אוהבת, חוויתי הנאה צרופה בכל דף, כולל קריאות התלהבות ושמחה שביטאו את הזכרונות שיש לי מכל עוגה או קינוח שבספר: עוגת קצף וקצפת האהובה עלי כל כך, טורט פרג עם קרם שוקולד של אמא ועוד. אני מודה כאן ועכשיו שאני מתה על העוגות של פעם באפייה של היום ואין לי ספק שהספר הזה יהיה שימושי ביותר עבורי.
היהלום שבכתר: הספר כולל גם תקליטור שחור שנראה כמו תקליט ויניל של פעם.
הוצאת קוקימדיה
מחיר 139 ש״ח

ספרים נוספים שיצאו לאור אך טרם הספיקותי לעיין בהם:
מיקי שמו – ״אוצר העוגיות״, הוצאת על השולחן 138 ש״ח.
רות סירקיס – ״ארוחות חגיגיות״, הוצאת ידיעות ספרים, 88 ש״ח.
גלית והנס ברטלה – ״אופים שמרים״, 139 ש״ח.

ספר שיצא בשנה שעברה ואני רוצה להמליץ עליו הוא ספרו של אורן בקר: ״ככה אופים את זה״. אורן המקסים אופה מהנשמה ומסביר את המתכונים באופן שממש מתחשק להכין אותם.
היהלום שבכתר: מקרונים.

שנה טובה, מתוקה וטעימה לכולנו!
בתיאבון!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.