מאפינס תפוח בדבש

עוגת הדבש האולטימטיבית הפעם בגירסת מאפינס, לפי מתכון של קרין גורן. הכנתי אותה כבר המון פעמים. פעם כעוגה, פעם כמאפינס, פעם עם תפוחים ופעם בלי, עם דבש או עם סילאן. בכל הפעמים יצא נפלא. ממש ללקק את האצבעות.

את המתכון הזה ניתן להכין כעוגת דבש עגולה או כמאפינס אישיים – העיקר שתהיה לנו שנה עגולה, שלמה, בריאה ומתוקה!

אני מכינה את אותו מתכון, פעם כך ופעם כך. פעם עם תבלינים ופעם בלי. פעם עם תפוחים ופעם בלי. פעם עם קפה ופעם עם תה. פעם עם דבש ופעם עם סילאן. כל כך הרבה אפשרויות לעוגות בטעמים דומים אך בכל זאת שונים וייחודיים. אז תבחרו מה שבא לכם. ושתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה.

עוגת דבש

בפוסט הזה נתרכז בגירסת המאפינס עם תפוח בדבש:

הפעם מי שהכין את המאפינס הוא תומר, האחיין המוכשר שלי. רק בן 11 וכבר מכיר המון טכניקות אפייה ובישול, רואה מאסטר שף, קורא ספרי בישול ומתאמן במטבח הביתי. ממש תענוג לעבוד איתו. (אני רק השגחתי ועשיתי את החלקים המסוכנים יותר שקשורים בטמפרטורה גבוהה וכדומה).

כמות: 30 מאפינס בתבנית שקעים, או עוגה אחת בתבנית קוגלהוף. ניסיתי את 2 האפשרויות. יצאו משובחות! 

מרכיבים
1 כוס (200 גרם) סוכר
1 כוס (320 גרם) דבש – או סילאן (ניסיתי את 2 האפשרויות, יוצא מעולה!)
1 כוס (240 מ"ל) שמן
1 כוס (240 מ"ל) תה מוכן, פושר
6 ביצים
3 כוסות (420 גרם) קמח
1 כף אבקת אפייה
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1 כף גדושה קינמון
קמצוץ ציפורן

מלית תפוח בדבש:

קולפים 2 תפוחים ירוקים חמוצים (מסוג גרני סמית) וחותכים לקוביות. מקפיצים במחבת עם 30 גרם חמאה, (אני ריככתי את התפוחים, ללא חמאה, במיקרוגל. יצא נהדר) 3 כפות סוכר ו- 1/2 כפית קינמון במשך 5 דקות. מסירים מהאש, מסננים מנוזלים ומצננים. מוסיפים את התפוחים לבלילה מערבבים מעט ומעבירים לתבנית אפיה. אם מכינים מאפינס, להניח מעט תפוחים ע״ג הבלילה בכל שקע.

אופן ההכנה
מחממים תנור ל-170 מעלות.
בקערה טורפים יחד סוכר, דבש, שמן, תה וביצים לתערובת אחידה.
מוסיפים קמח, אבקת אפייה, אבקת סודה לשתייה, קינמון וציפורן ומערבבים לתערובת חלקה ואחידה, ללא גושים.
יוצקים מהתערובת לתבניות מאפינס בעזרת מצקת קטנה או כף גלידה. (לא למלא עד הסוף כי הם תופחים) ואופים כ- 20 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא כמעט יבש לגמרי (עם פירורים לחים).

הערה חשובה: בתבנית קוגלהוף זמן האפיה מתארך ל-50 דקות.

עוגת דבש עם פרוסות

 

 

בתיאבון!

חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.