Dior בכיכר

מותג העל היוקרתי של דיור פותח בוטיק ראשון בישראל

בחורה עם מחשב נייד

חנות כיכר המדינה תל אביב Dior צילום-עמית גירון (13)

בית אופנת העילית "כריסטיאן דיור", פותח חנות בוטיק ראשונה בישראל. גם בקרב מותגי העל, בית דיור הוא אחד הנחשבים והיוקרתיים ביותר שיש והוא שומר על מעמדו זה מאז היווסדו בסוף שנות ה-40 של המאה הקודמת. היום כאשר תעשיית האופנה רוויה במעצבים ומותגים בעלי שם, נשארו מעט מאוד מותגי על בעלי ותק, ששמם בלבד מייצג יוקרה ואלגנטיות על זמנית הנשמרת לאורך שנים. כאשר מדובר בבית דיור, אין הכוונה למוניטין ולתהילה בלבד. יותר ממותגי על אחרים, זהו מותג שהטביע חותם משמעותי על האופן שבו נשים מודרניות מתלבשות ומאידך, הוא שומר גם היום על מעמדו כאחד המסקרנים והמעניינים ביותר מבין קבוצת מותגי העל. את הדרמה והתיאטרליות של תקופת של ג'ון גליאנו עם אישיותו האקסצנטרית והפרובלמאטית, החליפו התחכום המודרני והחדשנות הרעננה של רף סימונס – אחד המעצבים המוכשרים והנהדרים ביותר שפועלים היום בתעשיית האופנה – אשר נכנס לתפקיד המנהל האומנותי של בית דיור, לפני קצת יותר משנתיים.

הבוטיק החדש נפתח בכיכר המדינה בשיתוף עם סילביה שוורצמן, הבעלים של בוטיק אניגמה וזו היא ללא ספק אחת החנויות היפות וההדורות ביותר בכיכר. עיצוב הפנים שאב השראה מהקונספט המקורי של חנות הדגל של דיור, בשדרות מונטאן שבפריס וזה אומר שתי קומות של אלגנטיות צרופה, המשלבת אלמנטים קלאסיים מהמאה ה-18 עם אלמנטים מודרניים עכשוויים. בכנות, כבר מזמן לא ביקרתי בארץ בחנות הנותנת תחושת שיק אירופאי כל כך מובהק, כמו חנות דיור החדשה.

חנות כיכר המדינה תל אביב Dior צילום-עמית גירון (12)

קומת הכניסה המוארת, מוקדשת כולה לקו האביזרים של המותג ועל רקע גווני האפור של שטיחי המשי והרהיטים המסוגננים, בולטים בצבעוניותם רק הנעליים והתיקים האייקונים, המוצגים כמו פריטים במוזיאון. קולקציית הבגדים מוצגת בקומה התחתונה, המעוצבת כסלון אלגנטי בדירה פריזאית יוקרתית, עם חדר מדידות פרטי ומרווח.

resized_חנות כיכר המדינה תל אביב Dior צילום-עמית גירון (8)

הקולקציה היא קולקציית קרוז 2015, השואבת השראה מסטייל אמריקאי שהוא למעשה כור היתוך של סגנונות אך לדברי סימונס, תמיד יהיה בו משהו חזק ועוצמתי במיוחד. העובדה שסימונס מושפע כל כך מסטייל אמריקאי, נובעת בין השאר מהפופולאריות הגוברת של המותג בקרב קהל אמריקאי צעיר ואופנתי (ואמיד כמובן) – קולקציית הקרוז אף הוצגה לראשונה בחודש מאי, בשכונת ברוקלין שבניו יורק – וזה קורה בעיקר בשנתיים האחרונות, מאז שסימונס לקח לידיו את מושכות העיצוב והפך את המותג למודרני ונגיש יותר ברמה העיצובית.

האפיונים השאולים מסטייל אמריקאי שולבו עם שיק צרפתי מסורתי, שבא לידי ביטוי במוטיב המרכזי של הקולקציה: צעיף המשי, שהוא פריט מאסט במלתחה של כל אישה צרפתייה. הצעיף והגיאומטריה של הצעיף, שולבו באופנים שונים כמעט בכל פריטי הקולקציה וגם בלוק הכללי שהיה כולו רך וזורם, בהשוואה לגזרות המובנות יותר בקולקציות קודמות.

resized_Dior_Cruise2015 צילום יחצ חול מאושר לשימוש (10)

הנועזות והחדשנות של סימונס נבנים תמיד על בסיס ה-DNA המסורתי של בית דיור. כך בשמלות קוקטייל יפיפיות, בגזרות קלאסיות אסימטריות ובאורך שעד הברך, הושם דגש מרכזי על אזור המותן כמו בגזרה הקלאסית של דיור, במעין מחוך חיצוני ולפעמים בתוספת כיסים גדולים – עוד אלמנט אופייני לסימונס, אשר היה הראשון שהוסיף כיסים לשמלות קוטור. הבדים הם שילובים נועזים אך שובבים, של הדפסים לכאורה לא קשורים, כמו פסים (בהשראת הדגל האמריקאי) ופרחים (עוד אלמנט דיורי מובהק, המזוהה עם המעצב המיתולוגי של דיור וגם עם סימונס עצמו). עוד נראו בקולקציה ורסיות שונות של "ז'קט הבר" האייקוני של דיור, בצירוף מכנסי סיגר ישרים או במגוון שמלות בגזרת הז'קט. חצאיות ומכנסיים אחרים, היו עם מותן גבוה במיוחד וצוותו לחולצות משי עם הדפסים צבעוניים בהשראת צעיפים, שנלקחו מתוך ארכיון המותג. מוטיב הצעיף ירד גם למגפוני הפיפ טואו, שחלקם נקשרו מאחורי הקרסול בסרט וחלקם בשרוכים בסגנון נעלי ספורט ולהדפסים שעל חלק מנעלי הסטילטו והתיקים.

DIOR

האם לעובדה שנשיא ומנכ"ל דיור הנוכחי סידני טולדנו, הוא יהודי יש קשר לפתיחת החנות החדשה בארץ? סביר להניח שזה קצת עזר אבל סביר עוד יותר, שזו היא בראש ובראשונה החלטה המונעת מאסטרטגיה עסקית, הרואה בתל אביב עיר אופנתית עם קהל יעד מתאים, שמוכן ומזומן למותגי על יוקרתיים בליגה של דיור.

DIOR1

 
DIOR2
 
DIOR3

מגוון נעליים מתוך קולקציית קרוז 2015 כולל סטילטו ובלרינה עם הדפסי הצעיפים, כולל נעלי נוחות… וגם סניקרס מקושטות באפליקציית פרחים (4,545 ש"ח) וצמיד הצעיף הנהדר (משמאל באמצע)

*

צילומים: עמית גירון ויח"צ

בוטיק DIOR – ה' באייר 32, כיכר המדינה, ת"א

עוד על מותג דיור ורף סימונס, בפוסטים שלהלן:
שבוע אופנת הקוטור בפריס – סתיו-2013-12
דיור בשבוע האופנה של פריס – אביב- קיץ 2013
דיור בשבוע האופנה של פריס – אביב – קיץ 2014
DIOR – קולקציית קרוז 2015
https://www.youtube.com/watch?v=oi0knsh5WJw
 
מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.