המלאכיות של ויקטוריה – לא כאלה מלאכיות…

האם קורה לכם שאתם חולמים בלילה על הפייה הטובה, מפזרת סביבכם אבק מלאכים קסום ונוצץ? האם בחלומכם – והשאלה הזאת מכוונת בעיקר לקוראיי הגברים אך לא רק – היא לובשת כנפיי מלאך עצומות, חזיית פושאפ ותחתונים זערוריים?

היי אני לא שופטת… לפנטז מותר כמעט על הכל, אבל אל תחשבו שהפנטזיות שלכם חסויות ואל תחשבו שמדובר בהזיה נסתרת ופרטית שלכם. ענקית ההלבשה התחתונה ויקטוריה סיקרט, יודעת בדיוק על מה אתם חולמים ומגישה לכם את זה באריזת מתנה קשורה בסרט, בדרך היא גם עושה מזה מיליארדים.

התצוגה השנתית המדוברת (תמיד!) של ויקטוריה סיקרט, התקיימה בסוף השבוע שעבר בניו יורק, מסמנת את יריית הפתיחה לתחילת עונת השופינג של תקופת החגים בעולם הנוצרי, ששיאה בערב הכריסמס ואחריתה עם תחילת הסיילים המטורפים, מיד עם תום הסילבסטר.

כבכל שנה היה מדובר באירוע נוצץ ומתוקשר שמשך אליו המוני סלב, רבים מהם מהזן הגברי כמובן וכמה מדוגמניות העל המפורסמות והיפות ביותר.

*לינדסי אליגנסון

אדריאנה לימה – היום כבר מלאכית בכירה ב-VS וגם אימא לשניים…

*

כבכל שנה אני מתבוננת בהשתאות ובאמביוולנטיות חצויה, בחבורת הבנות המהממת הזאת: רובן צעירות מאוד, חלקן כבר אמהות לילדים קטנים, חלקן כ"כ אמידות שהן יכולות לפרוש לפנסיה ולא לעבוד אפילו יום אחד נוסף בחייהן וכולן בלי יוצא מן הכלל, חבורה אקסקלוסיבית וארוכת רגליים של יפיפיות מדהימות, אשר לוהקו לתצוגה אחרי אודישנים דקדקניים, שבסופם הן מקבלות את הזכות לצעוד על המסלול כמעט עירומות ולבצע כוריאוגרפיה מתוכננת היטב, של תנועות פתייניות ועליצות סקסית מעושה. מעושה, מפני שהאווירה על המסלול גם אם נדמת ספונטנית, מתוכננת ומתוזמנת מראש.

למרות שחלק "מהתלבושות" חושפניות עד כדי מבוכה גם אם את פצצת על עם גוף אלוהי  – ברצינות, כמה מכן היו מרגישות נוח להסתובב עם התחת בחוץ לעיניי כל העולם ואבא שלכן?! אני דיי מבינה מה יוצא להן מזה. מי שזוכה להיכנס להיכל התהילה ולצעוד על המסלול של VS ובפרט אלה מהן שנבחרות כצוות המלאכיות הרשמי של המותג, זוכה לפרסום עולמי אדיר ולהכנסות של מיליונים. המלאכיות של VS בעבר ובהווה, מככבות תדיר ברשימת 10 הדוגמניות המרוויחות ביותר בעולם ומספיק להזכיר את גיז'ל, שהייתה במשך שנים המלאכית המזוהה ביותר עם VS עד שנמאס לה לעבוד עבורם רק בשביל חמישה מיליון דולר בשנה והיא נטשה בלי להביט לאחור (וממשיכה בלי בעיות לשמור על מעמדה כדוגמנית הרווחית ביותר בעולם) וגם טיירה בנקס והיידי קלום, כולן היום מעצמות כלכליות של דוגמנית אחת, אשר השכילו למנף את הפרסום האדיר והממון לו זכו במשך שנים כמלאכיות VS. גורלה של מירנדה קר, המלאכית האחרונה שפרשה לפני חודשים אחדים לא צפוי להיות שונה במאום, המיליונים ימשיכו לזרום אליה כי המיתוג כבר קיים כך שגם היא בדיוק כמו קודמותיה, יכלה לפרוש כנפיים ולעוף למחוזות אחרים.

דוצ'ן קרוס ההולנדית גם היא כבר אימא
*

*

אבל האספקט המעניין באמת, הוא איך מותג ויקטוריה סיקריט עובד עליכם בשלל דימויים פשטניים אך מתוכננים היטב, אשר יתורגמו לבסוף להיסטריית קניות שתתרכז בדיוק בחנויות שלהם (ובארה"ב בפרט, הגברים נחשבים לכוח קנייה משמעותי של לנז'רי/הלבשה תחתונה לנשים, בתקופת החגים).

המיתוג של הדוגמניות כמלאכיות, הוא חולני כשם שהוא גאוני מבחינה שיווקית ומשחק על שני הדימויים הכי פרימיטיביים של הדמות הנשית: קדושה, טהורה, מלאכית ורכה מצד אחד וסקסית, פרובוקטיבית, פתיינית ונועזת מהצד שני. זה לא משהו חדש, בעבר הייתה מקובלת בסרטים ובספרות דמות הזונה טובת הלב, שגילמה בדמותה את הדיסוננס הזה. סופיה לורן גילמה לא פעם דמות מהסוג הזה, בסרטים איטלקיים ישנים. בגלגולה המודרני ובעידן הפוליטקלי קורקט, היא כבר לא זונה אלא מלאכית של ויקטוריה סיקרט.


סיניות, יפניות, בלונדיניות, ברזילאיות …We Have It All

*אלסנדרה אמברוסוי הברזילאית (כמו אדריאנה לימה ורבות אחרות) גם היא אימא לשניים. מאחורי הקלעים של התצוגה יש בודאי גנון


*

* לילי אולדריג' מפריחה נשיקה באויר…
*

בין לבין, הם שותלים עוד שלל דימויים שמצליחים לפנות אל הפנטזיות האפלות ביותר. סדרת "הפינק" למשל שמיועדת לנשים צעירות במיוחד, גדושה בסמלים כמו לבבות, סמיילי מחייכים, בלונים וצבעי ורוד וצהוב ילדותיים. כמובן שאת הקולקציה מציגות נשים בוגרות גם אם צעירות, שמשחקות במופגן על דימוי הילדה הפתיינית עם כל התנועות, הקריצות, הפרחת נשיקות באוויר וכיו"ב. בין לבין, יש לנו דוגמניות עם כובע של שוטר ומגפיים גבוהים, לאלה שאוהבים משחקי שליטה ודימויים פטישיסטיים ועוד מיני פנטזיות שאין להן שום קשר עם אופנה, אבל יש להן קשר ישיר, עם תרגום תשוקות מודחקות למצלצלים בקופה.

השואו היה מרהיב כרגיל, הרבה נוצות, נצנצים, תחרה שקופה וביריות, החזיות שלהם הן עדיין מהטובות ביותר בתעשייה והתצוגה כולה צולמה לטלוויזיה, ותשודר ברשת CBS ב-10 לדצמבר, בדיוק שבועיים לפני ערב חג המולד וגם זה כמובן מכוון, כדי להעצים את הריצה של הרגע האחרון לקניית המתנות.

הזמרת הכל אמריקאית טיילור סוויפט, נתנה גם היא את הנמבר שלה בתצוגה עם: "I Knew You Were Trouble" סוויפט מגלמת בעצמה, את אותו סוג פרדוקס שמדגימות המלאכיות הסקסיות שצעדו על המסלול. לכאורה היא הדמות המובהקת של הילדה הטובה: יפה ומתוקה וחפה מכל פרובוקציה. היא לחלוטין לא ילדה רעה ובועטת דוגמת זמרת צעירה אחרת בת גילה, מיילי סיירוס. אבל השירים שלה עוסקים כמעט אך ורק במערכות היחסים הפרובלמטיות שלה עם גברים. בגילה הצעיר כבר היו לה כ"כ הרבה בני זוג, שקצת קשה לעקוב  – ולא שיש בזה משהו רע, היא צעירה ופנויה וזה בסדר גמור – אבל בת השכן הנאיבית והמתוקה? לא נראה לי. זו היא רק החזות המלאכית והחיוך המתוק, שגורמים לנו להתבלבל. בדיוק האפקט שבויקטוריה סיקריט שואפים להשיג, עם כנפי המלאך על הדוגמניות בתחתונים.


סמיילי, בלונים, צבעים עליזים – סממנים ילדותיים כביכול על דוגמנית בגירה בפוזה פתיינית

*

* בואי אליי פרפר נחמד….

שוטרת בריטית סקסית

*

*קארה דליוונג' לובשת חליפת שורטס עם מוטיבים מעולם הכדורגל. השראה תמימה? ממש לא! הכל נועד לעבוד על התת מודע הגברי ולגרום לכם לבזבז כסף על הלנז'רי של VS

*ארין היתרון – בייבי פייס וגוף של אישה בשלה


*ג'ואן סמולס – כל מילה מיותרת…

*

*

קרלי קלוס

*"חזיית הפנטזיה" בשווי 10 מיליון$ אותה לובשת הדוגמנית קנדיס סוונפול – עוד תעלול יחצ"ני שנתי שנועד לגרום לכם לבזבז כסף דווקא על החזיות של VS

טיילור סוויפט מופיעה בתצוגה של VS – מתוקה כמלאך…
תמונות: גטי אימג'
מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.